11.10.2016, 11:43
@Wegpiraat: Zonder u te willen aanvallen, maar laat die samenhorigheid ook op het forum doorschijnen. We zijn ten slotte allemaal nieuwelingen in het speed pedelec rijden.
@Aname: Het zijn allemaal 'normale' mankementjes die je aan haalt.
- Doortrappen heb je normaal enkel met ketting slijtage. Maar als ik zo lees heb je dit bij starten vanuit stilstand? Altijd er voor zorgen dat wanneer je moet stoppen, je even een paar versnellingen naar beneden schakelt. Dit is raadzaam bij elke fiets, maar onze motors zorgen voor veel koppel, dus bij ons is het bijna een must. Op die manier ga je ook langer toekomen met je ketting en cassette.
- Stromer raad ook aan om te vertrekken in laagste niveau. Zelfde principe als puntje hierboven. Persoonlijk kijk ik hier nu niet naar, maar misschien helpt het de motor wel.
- Piepende remmen zijn normaal, zeker in het begin. Uw buitenste laag moet nog wat doorslijten, en remblokjes stoppen pas met piepen als de schijf opgewarmd is. Dus nu in de winter hebben we er wat meer last van. Zoals al door Jef gezegd, blokjes vervangen naar zogenaamde 'organische' blokjes helpt! Zeker in de winter en bij zware regenval. Maar verwacht geen wonderen, piepen zal het blijven doen.
-Schurend geluid aan de wielen, moet je eens duidelijker vertellen. Als je bedoeld van je schijfrem, dan moet deze gekalibreerd worden. Gemakkelijk zelf te doen.
Ik heb persoonlijk geen last dat een fietser achter mij komt rijden. Als ik hem zo kan helpen, waarom niet hé? Geeft ons ineens een betere naam. Maar ik begrijp het best dat je je er verantwoordelijk bij gaat voelen. En zoals wegpiraat zei, niet te bruusk manoeuvreren of remmen (hun velgremmen zijn niet zo goed als onze schijfremmen).
Teken geven doe ik door arm kant van obstakel achter mijn rug door naar andere richting te wijzen. Zo deden wij dat 10 jaar geleden, dus vermoed dat dat nog wel zo zal zijn?
@Aname: Het zijn allemaal 'normale' mankementjes die je aan haalt.
- Doortrappen heb je normaal enkel met ketting slijtage. Maar als ik zo lees heb je dit bij starten vanuit stilstand? Altijd er voor zorgen dat wanneer je moet stoppen, je even een paar versnellingen naar beneden schakelt. Dit is raadzaam bij elke fiets, maar onze motors zorgen voor veel koppel, dus bij ons is het bijna een must. Op die manier ga je ook langer toekomen met je ketting en cassette.
- Stromer raad ook aan om te vertrekken in laagste niveau. Zelfde principe als puntje hierboven. Persoonlijk kijk ik hier nu niet naar, maar misschien helpt het de motor wel.
- Piepende remmen zijn normaal, zeker in het begin. Uw buitenste laag moet nog wat doorslijten, en remblokjes stoppen pas met piepen als de schijf opgewarmd is. Dus nu in de winter hebben we er wat meer last van. Zoals al door Jef gezegd, blokjes vervangen naar zogenaamde 'organische' blokjes helpt! Zeker in de winter en bij zware regenval. Maar verwacht geen wonderen, piepen zal het blijven doen.
-Schurend geluid aan de wielen, moet je eens duidelijker vertellen. Als je bedoeld van je schijfrem, dan moet deze gekalibreerd worden. Gemakkelijk zelf te doen.
Ik heb persoonlijk geen last dat een fietser achter mij komt rijden. Als ik hem zo kan helpen, waarom niet hé? Geeft ons ineens een betere naam. Maar ik begrijp het best dat je je er verantwoordelijk bij gaat voelen. En zoals wegpiraat zei, niet te bruusk manoeuvreren of remmen (hun velgremmen zijn niet zo goed als onze schijfremmen).
Teken geven doe ik door arm kant van obstakel achter mijn rug door naar andere richting te wijzen. Zo deden wij dat 10 jaar geleden, dus vermoed dat dat nog wel zo zal zijn?