stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 25.03.2015

Bij mij was het vooral het klein pistonneke dat tussen de remhandle zit. Ik heb een tijdje gehad dat ik bij ieder remmaneuvre de remhandle met mijn vinger terug op zijn plaats duwde. Met alles herhaaldelijk te smeren is het geleidelijk terug in orde gekomen.
De banden verliezen inderdaad bij alle ST2's geleidelijk hun druk. Wekelijks bijpompen is dus normaal.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 26.03.2015

Eddy_Claes: schrieb:Bij mij was het vooral het klein pistonneke dat tussen de remhandle zit. Ik heb een tijdje gehad dat ik bij ieder remmaneuvre de remhandle met mijn vinger terug op zijn plaats duwde. Met alles herhaaldelijk te smeren is het geleidelijk terug in orde gekomen.
De banden verliezen inderdaad bij alle ST2's geleidelijk hun druk. Wekelijks bijpompen is dus normaal.

Bedankt Eddy

Laatste berichten waren zeer nuttig voor mij.
Specifiek smeermiddel? (niet echt zekers)
Wat mij eveneens opviel: als ik aan de pedalen draai, 'draaien' deze niet zo soepel rond als bij een andere fiets.

Volgende week begin ik aan de grote uitdaging - dagelijk over en 't weer naar 't werk. (±30km single)

Iemand nog bijzonderheden waar ik op dien te letten
Gr


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 26.03.2015

Berline schrieb:Iemand nog bijzonderheden waar ik op dien te letten
Gr
Op de weg Big Grin Big Grin


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 26.03.2015

raf_pillaert: schrieb:
Berline schrieb:Iemand nog bijzonderheden waar ik op dien te letten
Gr
Op de weg Big Grin Big Grin

Goeike Big Grin

Vlaggetje geplant


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 26.03.2015

Ik weet niet meer welke olie ik gebruikt heb, zolang gaat het nu al goed.
In de Aldi heb je soms van die spuitbuskes met silicone erin, maar ik heb ook iets met teflon staan. 't Is wat uitproberen.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 26.03.2015

Oppassen als je olie op de zuiver aanbrengt, dat de olie niet op de remblokken terecht komt...
Je kan hiervoor best de olie gebruiken die Magura aanraadt, om problemen te voorkomen.
Ik koop alles bij Van Eyck in Geel of online bij fietsenwinkels, dan ben je zeker van kwaliteit en compabiliteit met de olie die in het remsysteem zit.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 26.03.2015

Wie heeft er een verzekering BA op de Stromer genomen?
Het is me helemaal niet duidelijk dat dit verplicht is of niet.
Volgens de politie van mijn dorp, ben ik niet verplicht om een verzekering BA te nemen, een fiets zit bij in de familiale verzekering.
Weet er iemand meer van?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 26.03.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:Wie heeft er een verzekering BA op de Stromer genomen?
Het is me helemaal niet duidelijk dat dit verplicht is of niet.
Volgens de politie van mijn dorp, ben ik niet verplicht om een verzekering BA te nemen, een fiets zit bij in de familiale verzekering.
Weet er iemand meer van?

Ik heb hieronder een antwoord van mijn verzekeringsmakelaar (en persoonlijk vriend) op de vraag of ik al dan niet extra maatregelen moet nemen:

Het standpunt van uw Familiale verzekeraar (AG) is duidelijk ; zolang er enkel ‘trapondersteunend’ kan gefietst worden, blijft het een fiets, die niet onderworpen is aan de verplichte verzekering motorrijtuigen.
Er is dus dekking vanuit uw familiale, ongeacht de maximum snelheid.

Indien alsnog bijkomende vragen, kan je mij steeds via mail bereiken.



Wat mij betreft; ik heb dus niets ondernomen betreft verzekering.

Ik weet wel bij de ST2 is er een tricky iets zijnde de ++ toets (= 20km/h zonder trappen :mad: )
Niet goed voor BA hé, maar nen mens moet niet alles aan de verzekeringen hunne neus hangen hé


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 26.03.2015

@Berlin:

OK, bedankt. Ik ga mijn verzekering eens vragen.


ST2 riders in Belgium? - joop - 29.03.2015

Voor wat betreft de banden... Stromer levert zijn ST2 af met de goedkoopste rommel die er aan binnenbanden te vinden is (CST ook wel sjingsjeng genoemd) Ik heb ze na een paar weken meteen al vervangen door Schwalbes, kosten 5 euro per stuk ofzo en heb al een hele tijd niet meer bij hoeven pompen.