stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 29.03.2015

joop: schrieb:Voor wat betreft de banden... Stromer levert zijn ST2 af met de goedkoopste rommel die er aan binnenbanden te vinden is (CST ook wel sjingsjeng genoemd) Ik heb ze na een paar weken meteen al vervangen door Schwalbes, kosten 5 euro per stuk ofzo en heb al een hele tijd niet meer bij hoeven pompen.

Hallo Joop,

goed voor te weten. Hoe haal jij de wielen van de Stromer af?
Hang jij de fiets omhoog of zet je hem op een werkstand? Vraag me af hoe je op een veilige manier (fiets nets beschadigen - zwaar) aan de Stromer kunt werken.


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 29.03.2015

Bekijk deze bijdrage eens :
Foto van fietslift


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 29.03.2015

Eddy_Claes: schrieb:Bekijk deze bijdrage eens :
Foto van fietslift

@ Eddy_Claes:

Knap systeem. Dacht ook al om een takel aan mijn plafond vast te maken. Bij de fietsenmaker doen ze het ook zo.

Ik zie dat je een 2014 versie hebt van de ST2. Das waarschijnlijk al vele kilometers in natte omstandigheden. Heb jij problemen gehad met je ST2 veroorzaakt door water? Ik ga vanaf 1 april beginnen met dagelijks naar het werk te rijden. Ben een beetje bang om onderweg prob's te krijgen omwille van vocht/water.
Wat heb je op je schuine buis zitten? Ik heb dit nog al gezien op Stromers, maar weet niet wat dat is.


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 30.03.2015

Bij mij heeft de controller een kortsluiting gegeven toen ik nĂ  een lange natte rit de ST2 terug aanzette.
Gelukkig hadden ze bij Verbinnen de controller op stock liggen. De nieuwere kontrollers zouden een laklaag hebben waardoor ze ongevoelig blijven voor vocht.
Mijn batterij had ook enkele cellen defect door deze kortsluiting. Verbinnen heeft mij daar een nieuwe voor gegeven.
Waar normaal de drinkbus zit, heb ik door Verbinnen een faltslot laten monteren. Ik had in Zwitserland, bij een bezoek aan de fabriek, gezien dat bijna alle werknemers daar met een Stromer reden die voorzien waren van zo'n slot. Ik vind het erg handig voor als ik de fiets niet op zicht heb staan. Als de fiets op zicht staat gebruik ik het electronisch slot.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 30.03.2015

Eddy_Claes: schrieb:Bekijk deze bijdrage eens :
Foto van fietslift

@Eddy

Knappe konstruktie (graaf gedaan Big Grin )
Ik heb thuis iets soort gelijk; met een takkeltje.

@Joop
Heb jij de exacte gegevens van die schwalbe binnenbanden?

Wat ik niet begrijp is waarom stromer zulke rommel gebruikt.
Een mega dure fiets - zeer veel kinderfouten, en dan op slecht materiaal willen winnen. Geeft mij een slecht gevoel.
En toch zijn er 'die hard' stromer fans - zijn er dan echt geen 'challengers' of beter alternatieven.

(ik begin bijna al spijt te krijgen van mijn keuze) :mad:


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 30.03.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:
Eddy_Claes: schrieb:Bekijk deze bijdrage eens :
Foto van fietslift

@ Eddy_Claes:

Knap systeem. Dacht ook al om een takel aan mijn plafond vast te maken. Bij de fietsenmaker doen ze het ook zo.

Ik zie dat je een 2014 versie hebt van de ST2. Das waarschijnlijk al vele kilometers in natte omstandigheden. Heb jij problemen gehad met je ST2 veroorzaakt door water? Ik ga vanaf 1 april beginnen met dagelijks naar het werk te rijden. Ben een beetje bang om onderweg prob's te krijgen omwille van vocht/water.
Wat heb je op je schuine buis zitten? Ik heb dit nog al gezien op Stromers, maar weet niet wat dat is.

@Raf

Hoe kan jij zien dat dit een 2014 model is?
Hoe zie je een verschil met 2015.

Ik vroeg aan verdeler of mijn model 2015 was, waarop hij zei: "worden nu geconstrueerd - bedoelende 2015"

Idd, vocht en natte dagen, ge zegt daar zoiets.
Ik ga ervan uit dat die misserie opgelost is, niet?


ST2 riders in Belgium? - joop - 30.03.2015

Berlin: schrieb:@Joop
Heb jij de exacte gegevens van die schwalbe binnenbanden?

Ja hoor, Schwalbe 13AV (ook autoventiel want dat vind ik makkelijk)

Wielen eruit halen is simpel, zorg dat hij vrij van de grond is (ik heb zo'n uitschuifpaal die je om de zadelbuis klemt, wel even de accu eruit halen want anders wordt het vrij zwaar)

Vooras kun je met een 6 mm imbus losdraaien en achteras met een 5mm. Bij het achterwiel even opletten, het is zwaar..... En er zit een verbindingsstuk voor de elektra wat je los kunt trekken. Het makkelijkst is om dit met 2 personen te doen, de een houdt het wiel vast en de ander 'stuurt'...


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 30.03.2015

@Berlin:

Ik zie dat hij de foto van de fietslift in juni van 2014 op het forum heeft geplaatst. Dus vermoed ik dat hij bouwjaar 2014 heeft. En als je nu een ST2 koopt dat deze van bouwjaar 2015 zal zijn. Met de aanpassingen zoals nieuwe standard (="pikkel"), andere afdichting onderaan schuine buis, nieuw slot op batterijcompartiment....


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 30.03.2015

Nieuw afdichting onderaan schuine buis? Ik wist niet dat daar iets veranderd was? Voor de standaard en het slot is er een gratis upgrade.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 30.03.2015

Ik dacht gezien te hebben dat deze er wat anders uitziet.
Ik kan er eens een foto van posten dan kunnen we eens vergelijken. Ik heb wel ne mat zwarte dus ga je de zwarte kunststofp plaat niet zo goed zien... zal proberen.