stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Svenda_Peeters - 26.04.2015

Hallo iedereen,

Blij eindelijk iets gevonden te hebben van ST2 rijders!!!
Even in het kort. Heb mijn ST2 vorig jaar besteld en op 24 januari 2015 heb ik hem eindelijk mogen afhalen.

Een mooi zwart exemplaar, heb ook onmiddellijk een BA verzekering afgesloten afgesloten bij KBC en draag zoals op mijn koersfiets een valhelm, dus dit zou in orde moeten zijn.

Heb met mijn fiets enkele ritten goed gereden. Ik gebruik hoofdzakelijk stand 2 om te fietsen in een mannengroep met gemiddelde snelheid rond +30/32 per rit. Batterij gaat super lang mee, kan makkelijk meer dan 180 km rijden (heuvelachtige rit)voor ik moet herladen. Dus dat is boven mijn verwachtingen!

Slot is ondertussen wel vervangen in nieuw stevig slot.
Wel heb ik vele problemen met drive errors en dit lijkt niet opgelost te geraken.
Zaterdag zonder problemen fietsen, zelfs in de regen.
Thuiskomen, fiets kuisen(met zo weinig mogelijk water) en batterij opladen. Zondag ochtend opstarten en direct DRIVE ERROR.
Bij fietsenmaker binnenbrengen en plots terugwerken.
2 weken in paasvakantie gaan fietsen in Frankrijk, bij 1ste rit 5km fietsen en dan ERROR DRIVE voor de rest van de vakantie
Sad
Fiets ondertussen al meer dan een week bij fietsenmaker en wachten nu op kabel verbinding tussen batterij en motor.
Ik geloof echter niet meer dat het hiermee opgelost geraakt.

Heb juist een forum van nl.gelezen. Hier waren reeds 7 ST2 gewoon terug binnengebracht en wachten op nieuwe versie die zou komen maar wanneer?

Een fiets van die prijsklasse hoort behoorlijk te werken toch?
Ik lees dat er sommigen onder jullie de plaat onderaan met silicone toespuiten, zou dit ook kunnen doen maar is niet de enige oorzaak van het probleem denk ik, en daarbij "zelf knoeien" aan een gloednieuwe fiets. Je probeert uiteraard zelf ook vanalles maar eigenlijk hoort dit niet vind ik.

Ik zou met de problemen die ik nu ondervind veel liever een ST1 hebben gekocht(actieradius 80km) wordt al snel als ik het vergelijk met de ST2 (van 150max tot 180km), 100/120km in groep. Waarom maken ze geen ST1 eenvoudig type zonder extra snufjes maar met een batterij van de ST2?

Hoop snel een oplossing te hebben !!


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 26.04.2015

Svenda_Peeters: schrieb:Heb juist een forum van nl.gelezen.
Hey, over welk forum heb je het? Zou er ook lid van willen worden.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 28.04.2015

Svenda_Peeters: schrieb:Hallo iedereen,

Blij eindelijk iets gevonden te hebben van ST2 rijders!!!
Even in het kort. Heb mijn ST2 vorig jaar besteld en op 24 januari 2015 heb ik hem eindelijk mogen afhalen.

Een mooi zwart exemplaar, heb ook onmiddellijk een BA verzekering afgesloten afgesloten bij KBC en draag zoals op mijn koersfiets een valhelm, dus dit zou in orde moeten zijn.

Heb met mijn fiets enkele ritten goed gereden. Ik gebruik hoofdzakelijk stand 2 om te fietsen in een mannengroep met gemiddelde snelheid rond +30/32 per rit. Batterij gaat super lang mee, kan makkelijk meer dan 180 km rijden (heuvelachtige rit)voor ik moet herladen. Dus dat is boven mijn verwachtingen!

Slot is ondertussen wel vervangen in nieuw stevig slot.
Wel heb ik vele problemen met drive errors en dit lijkt niet opgelost te geraken.
Zaterdag zonder problemen fietsen, zelfs in de regen.
Thuiskomen, fiets kuisen(met zo weinig mogelijk water) en batterij opladen. Zondag ochtend opstarten en direct DRIVE ERROR.
Bij fietsenmaker binnenbrengen en plots terugwerken.
2 weken in paasvakantie gaan fietsen in Frankrijk, bij 1ste rit 5km fietsen en dan ERROR DRIVE voor de rest van de vakantie
Sad
Fiets ondertussen al meer dan een week bij fietsenmaker en wachten nu op kabel verbinding tussen batterij en motor.
Ik geloof echter niet meer dat het hiermee opgelost geraakt.

Heb juist een forum van nl.gelezen. Hier waren reeds 7 ST2 gewoon terug binnengebracht en wachten op nieuwe versie die zou komen maar wanneer?

Een fiets van die prijsklasse hoort behoorlijk te werken toch?
Ik lees dat er sommigen onder jullie de plaat onderaan met silicone toespuiten, zou dit ook kunnen doen maar is niet de enige oorzaak van het probleem denk ik, en daarbij "zelf knoeien" aan een gloednieuwe fiets. Je probeert uiteraard zelf ook vanalles maar eigenlijk hoort dit niet vind ik.

Ik zou met de problemen die ik nu ondervind veel liever een ST1 hebben gekocht(actieradius 80km) wordt al snel als ik het vergelijk met de ST2 (van 150max tot 180km), 100/120km in groep. Waarom maken ze geen ST1 eenvoudig type zonder extra snufjes maar met een batterij van de ST2?

Hoop snel een oplossing te hebben !!

Welkom Svenda_Peeters.

Ik ben ook vrij nieuw op dit forum, maar heb ondertussen toch al bijna 1000km ge-stromer-d...
Ik zie dat je problemen hebt met vocht in je ST2. Blijkbaar was dit een probleem met de ST2 van 2014. Ik zie dat je hem op 25/01/2015 bent gaan afhalen. En je nog een versie van 2014 hebt, omdat je ook het slot hebt laten vervangen door de verbeterde versie. Blijkbaar hebben de 2015 versies een waterafstotende coating op de electronica plaat die in je kader zit. Dus als er dan toch al eens vocht binnenkomt zou dit geen invloed (meer) mogen hebben op de electronica. Dus misschien kan je fietsenmaker eens vragen dat hij dit ook mag/kan veranderen. Want dit zou niet mogen dat dit met een fiets in die prijscategorie zit, gebeurd.
Als je een driver error krijgt, heb je dan de batterij er al eens uitgehaald en terug geplaatst? De eerste keren dat ik de batterij laadde via de aansluiting op de ST2, liet ik de ST2 op staan. Als ik dan de stekker eruit trok kreeg ik een drive error. Dan moest ik de batterij even in en uit halen en was het probleem opgelost. Nu zet ik de ST2 eerst uit en heb ik het probleem niet meer.
Kan je die Nederlandse website eens posten zodat we hier ook eens bij de noorderburen kunnen gaan lezen?
Hopelijk wordt het snel en goed opgelost zodat je weer volop van je ST2 kan genieten.


ST2 riders in Belgium? - Svenda_Peeters - 28.04.2015

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=56436&start=288

Bovenstaand kan je de link vinden.


Je moet alles maar eens doorlezen, heb hieronder al een bericht dat mij opviel gecopieerd :

Berichtdoor Ron_Fiets ยป 09 feb 2015 23:00

Ik heb inmiddels geen ST2 meer (tijdelijk). De fiets gaf uiteindelijk teveel problemen, het begon met battery errors, daarna drive error's waardoor hij vervolgens niet meer aan ging. Ik heb hem inmiddels ingeleverd. De winkel waar ik hem heb aangeschaft levert geen nieuwe ST2's uit totdat Stromer met betere electronica uitkomt. Naast mij zijn er nog 7 andere ST2 rijders die de fiets hebben ingeleverd. Ik krijg een ST1 te leen, alleen de winkel gaf mij aan dat het onzeker is hoe lang het duurt voordat Stromer met betere versies komt. 2 maanden, mogelijk 6 maanden wachttijd. Eigenlijk vind ik dat onacceptabel, ook gezien de prijs die je ervoor neertelt. Ik weet nog niet wat ik ga doen... geld terug, wachten op de "betere" ST2 of een andere optie.


Zou het hier dan allemaal om ST2's gaan van 2014 en is het probleem verholpen met een fiets versie 2015 ?

Groetjes
Svenda


ST2 riders in Belgium? - Svenda_Peeters - 28.04.2015

Bedankt alvast voor jullie reacties, het forum van onze Nederlandse buren is zeker eens interessant om na te lezen want ook zij hebben spijtig genoeg dezelfde error drive problemen.

Heb jij zelf een ST2 van 2015 of toch van 2014 ?
Mijn fiets is ondertussen al bijna 2 weken bij de fietsenmaker en is nog steeds niet in orde.
Ga morgen wel eens horen i.v.m. die afdekplaat of deze niet kan gewisseld worden.
De tip voor het opladen van de batterij had ik reeds genoteerd met de juiste volgorde van handeling zodat dit in het vervolg ook foutloos kan gebeuren want ik krijg idd regelmatig errors hierdoor.
Afwachten maar ...hopelijk werkt hij binnenkort zoals het moet


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 29.04.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:


Ivm de drive error na het laden van de batterij.
Ik ga als volgt te werk.
1. Schakel de Stromer uit
2. Sluit de lader aan op het stopcontact
3. Stop de Energybus connector aan op de Stromer
4. Als de batterij vol is, trek je de Energybus connector uit de Stromer
5. Trek de stekker van de lader uit het stopcontact
In die volgorde werkt het bij al enkele weken perfect. In het begin laadde ik de batterij op zonder de Stromer "uit" te zetten. En dan heb ik ook het probleem gehad dat hij een drive error gaf. Dan de batterij er even uit en terug in en het probleem was opgelost.
Hopelijk werkt het met deze stappen bij jou ook zonder problemen.

@Raf

Bijkomend vraagje
Tijdens het opladen zet jij de stromer aan om te 'checken' hoever de batterij is opgeladen?

Of zet je tijdens het laden Omni nooit aan; enkel op de 'charger' kijken wanneer deze groen ziet, en dan de Energy bus uit trekken.

(ik heb afgelopen dagen enkele errors gehad na het laden - ik zet omni even aan om te zien of ik op 100% zit, als batterij 'full' Omni terug uit om vervolgens energy bus uit te trekken; daarna Omni op om te kijken of alles ok - en toch soms errors)
Thx :mad:


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 29.04.2015

Berlin: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:


Ivm de drive error na het laden van de batterij.
Ik ga als volgt te werk.
1. Schakel de Stromer uit
2. Sluit de lader aan op het stopcontact
3. Stop de Energybus connector aan op de Stromer
4. Als de batterij vol is, trek je de Energybus connector uit de Stromer
5. Trek de stekker van de lader uit het stopcontact
In die volgorde werkt het bij al enkele weken perfect. In het begin laadde ik de batterij op zonder de Stromer "uit" te zetten. En dan heb ik ook het probleem gehad dat hij een drive error gaf. Dan de batterij er even uit en terug in en het probleem was opgelost.
Hopelijk werkt het met deze stappen bij jou ook zonder problemen.

@Raf

Bijkomend vraagje
Tijdens het opladen zet jij de stromer aan om te 'checken' hoever de batterij is opgeladen?

Of zet je tijdens het laden Omni nooit aan; enkel op de 'charger' kijken wanneer deze groen ziet, en dan de Energy bus uit trekken.

(ik heb afgelopen dagen enkele errors gehad na het laden - ik zet omni even aan om te zien of ik op 100% zit, als batterij 'full' Omni terug uit om vervolgens energy bus uit te trekken; daarna Omni op om te kijken of alles ok - en toch soms errors)
Thx :mad:

@Berlin:

Ik kijk totdat de lader 2 groene lampjes heeft die beide constant branden. Dan ben je zeker dat de ST2 100% is volgeladen.
Als je tijdens het laden even checked via de Omni, dan krijg je inderdaad een drive error als je na het laden de ST2 terug opzet. Met dan de batterij er even terug uit en in te teken is het opgelost. Maar in pricinpe zou dit niet mogen.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 29.04.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:[QUOTE=Berlin:][QUOTE=Raf_Van_Avondt:]@Berlin:
@Berlin:

Ik kijk totdat de lader 2 groene lampjes heeft die beide constant branden. Dan ben je zeker dat de ST2 100% is volgeladen.
Als je tijdens het laden even checked via de Omni, dan krijg je inderdaad een drive error als je na het laden de ST2 terug opzet. Met dan de batterij er even terug uit en in te teken is het opgelost. Maar in pricinpe zou dit niet mogen.

Thx

Straks direct testen.
Behoorlijk wat wind vanavond
Verder is mijn ST2 dik OK... hout vasthouden...

Spijtig dat er toch zoveel mensen zijn met allerlei kleine en grote problemen.
Moed erin houden
& gegroet aan de 'nieuwkommers' (zelf nog maar een klein tijdje hier Big Grin )
Gr


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 30.04.2015

Wie heeft er zijn rempars al moeten vervangen en op hoeveel km?
Ik heb ondertussen een 900 km en ze zien er nog ok uit.

Ik lees bij onze Zwitserse/Duitse collega's dat de meeste de rempads van Swiss Stop gebruiken: http://www.swissstop.ch/discbrakes/disc30/organic/

Iemand hier ervaring mee?

Regelmatig moet ik mijn zadel terug waterpas zetten. Als ik door een put(je) op de weg of fietspad rij tegen een deftige snelheid durft de zadel al wel eens een standje verder naar achteren te kantelen. Ik weeg nochtans niet zoveel (65kg droog). Dan terug mosselen, waterpas erop en terug vast(er) zetten. Maar er gaat geen week voorbij zonder dat ik hem even terug moet uitlijnen.
Ben al eens aan het kijken geweest om een racefiets zadel erop te zetten of eentje van Brooks. Zou er graag iets speciaals opzetten, kwestie van de ST2 wat te personaliseren. Big Grin


ST2 riders in Belgium? - guimar - 03.05.2015

Hallo flying Belgium,
Ik ben nieuw en zie dat je veel ervaring hebt met de Stromer.
Zo te zien aan de reacties is het best nog een jaartje wachten alvorens een ST2 aan te kopen.
Op mijn werk heb ik geloof ik van ver een witte Stromer zien voorbij vliegen.
Iedereen was verbaast wat dat was maar nu weet ik het.
Als deze persoon dat leest wil ik je wel eens ontmoeten.
Ik ben van Borgloon.
Raf, wat is jouw eerlijke analyse van de ST2? Is hij zijn geld waard.
Ik rij nu met de racefiets en rij toch woon werk en de rest zo'n 12000 km per jaar en merk dat ik sinds een paar jaar aan kracht inboed maar het gaat nog goed.Ik ben nu 59 jaar en vind dat mijn vrouw mee moet kunnen met mij.
Daarom mijn overweging voor de ST2.
Tot later Guido