stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 31.08.2015

@Berlin:

Oei, effe een onweer getrotseerd.... :thumb:

Mijn ST2 heeft zaterdag zijn eerste onderhoud gehad (gratis). De fietsenmaker had via hun onderhoudsprogramma een bericht gekregen van Stromer Zwitserland dat er blijkbaar een fout zit op mijn sturingssysteem. Blijkbaar moet je dagrijlicht ook branden als je de Supernova opzet. Wat bij mij niet het geval was.
Dus deze week effe binnen en dan gaan ze de volledige printplaat vervangen. Ik krijg dan een demo ST2 mee. Of misschien de Cannondale Contro-E speed 2 om eens te testen...Dan gaan ze ook mijn dagrijverlichting activeren zodat ik altijd met de dagrijverlichting kan rijden. Is toch wat veiliger.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 03.09.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Oei, effe een onweer getrotseerd.... :thumb:

Mijn ST2 heeft zaterdag zijn eerste onderhoud gehad (gratis). De fietsenmaker had via hun onderhoudsprogramma een bericht gekregen van Stromer Zwitserland dat er blijkbaar een fout zit op mijn sturingssysteem. Blijkbaar moet je dagrijlicht ook branden als je de Supernova opzet. Wat bij mij niet het geval was.
Dus deze week effe binnen en dan gaan ze de volledige printplaat vervangen. Ik krijg dan een demo ST2 mee. Of misschien de Cannondale Contro-E speed 2 om eens te testen...Dan gaan ze ook mijn dagrijverlichting activeren zodat ik altijd met de dagrijverlichting kan rijden. Is toch wat veiliger.
@raf
Lucky you
Zeg van het dagrijlicht en supernova, ik wist daar niets van.
Ik denk niet dat ik al ooit één keer mijn dagrijlicht heb op gehad. Zou idd wel veiliger zijn.

Weet maar iets te vertellen over jouw 'testfiets'

Big Grin

4000 km zitten in aantocht, ik moet zeggen dat ik NU echt super te vrede ben.
Idd nu, nadat de remsensor is vervangen, klein nazicht etc.
Fiets bolt mega.
Momenteel toch (weet ge, klein geheimpje, beetje freaky Big Grin maar hé) telkens dat ik smorgens of savonds door de nattigheid ben gereden kuis ik mijn fiets een beetje af, en eveneens ketting en verzet. Niet veel werk en eveneens een enorm verschil om telkens met een fiets te vertrekken die ok is.

Al een aantal weken gehad dat ik in stand #2 er een goede 40 km/h kon uitpersen... Geeft een goed gevoel. (Stand 2 gewone standaardinstellingen - gen bijzonderheden)
Dagen beginnen serieus te korten - opletten geblazen.
Visibiliteit, zien dat ge gezien wordt en meer van dat.
Naast mijn lichten op, en enkele 'fluostuff' heb ik me nog enkele extra 'blinkerkes' op usb oplaadbaar aangeschafd, geen overbodige luxe, denk ik.

Ander topic - al fotos van st2s gezien... Normaal wel zou ik zeggen.
Bleucat en enkele forumleden zijn echt hun best aan het doen.
Ik ben niet echt onder de indruk (zeker niet als ik het prijskaartje zie....)
Pas op enkele leuke gadgets elektronische schieters...het enige dat extra is, is de grotere batterij.

Ik heb gezien dat er een 22 of 22,5" inch model wordt gemaakt! Dit vind ik wel super tof.
Ik ben aan het denken om mijn fiets alsnog om te ruilen voor een ander ST2 met groter batterij EN het XLS model...maar dit zou ik graag via mijn dealer willer regelen, maar ik denk dat die niet mee wil....(ik ga hem dat toch nog eens vragen)
Allé zuiver hypotetisch, wat zou je nog van de ST2 kunnen maken? (model 20" - 4000km - maart 2015)

Nog iets anders, heb je de nieuwe specialiazed turbo gezien? ... Man daar ben ik wel van onder de indruk, alléén de actieradius(moet beter),wie weet mocht mijne 'versleten'zijn ( stromer geraakt niet stuk Big Grin )

Toch nog één iets waarover ik soms lig te tobben
Na mijn val en vervanging van trappers en linker bracket/crank heb ik soms de indruk dat ( ik moet zien hoe ik het zeg, en het zit mss tss de oortjes) dat mijn trapper scheef staat.
Maar hoe kan ik dit te weten komen, het is echt iets en niets, zéér subtiel...maar ja.
Allé ik hoop dat het niets is.

Hopelijk komen er nog enkele goede dagen om te rijden, ik zou zeer gaarne tot begin december kunnen rijden, om vervolgen medio maart terug te kunnen starten, ok dat is nog lang, maar dat gaat er rap zijn hé Big Grin

see you Wink


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 06.09.2015

Winterbanden:

omdat ik elke dag naar het werk fiets (30km enkel) ben ik van plan om een paar winterbanden aan te schaffen omdat dit blijkbaar toch een betere grip garandeert dan gewone zomerbanden wanneer het kouder is dan 7°C.
Ik heb de Continental Top Contact Winter II Premium op het oog.
Iemand ervaring met winterbanden?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 08.09.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:Winterbanden:

omdat ik elke dag naar het werk fiets (30km enkel) ben ik van plan om een paar winterbanden aan te schaffen omdat dit blijkbaar toch een betere grip garandeert dan gewone zomerbanden wanneer het kouder is dan 7°C.
Ik heb de Continental Top Contact Winter II Premium op het oog.
Iemand ervaring met winterbanden?
@Raf

1) ik denk dat u beter de vraag in het duits op het forum gooit Smile
Je hebt er wel moed op, iedere dag in de winter 30 km, single.
Idd de big schwalbes hebben toch iets minder grip dan je zou verwachten. Zekers al deze boven de 2 bar staan.
Uiteraard rijden deze iets aangenamer op 2,2 (vooraan en 2,4 achter - bij mijn stromer).
Voorzie je narigheden voor de winter?

Ik heb gezien dat de nieuwe ST2s met deze Continental uitgerust zijn Smile
En ik heb de indruk dat deze wel een reflekterende strip hebben, wat ik mis aan de schwalbes.
Als ik me niet vergist, gaat deze Continental smaller zijn 2.0 dacht ik vs 2.15
Hopelijk kan iemand van antwoord zijn, ik heb hier helaas geen ervaring mee.
Mss passeert er op deze link iets meer( heb reeds gepost) maar redelijk aktieve site.

http://electricbikereview.com/community/forums/stromer/


ST2 riders in Belgium? - peterw - 11.09.2015

Raf,

Ik heb 2jaar geleden de continentals winter contact gekocht voor op m'n mtb die ik gebruik voor het merendeel van m'n woon/werk verkeer, maat 1.9. Ze bevallen me uitstekend bij lage temperaturen, lopen wel iets zwaarder dan de gewone slicks wat normaal is. Meestal gebruikt in droge weersomstandigheden, bij ijzel verkies ik 4 wielen Wink
Lijkt me een goed idee om de stromer uit te rusten met winterbanden maar ik twijfel of het de investering waard is omwille van:
1. Temperaturen lager dan 5° moet je al een ijsbeer zijn of super goed ingepakt om bij +35km/u op de stromer te rijden. Verkies dan liever de gewone fiets omdat je het daar toch warmer op hebt door de inspanning.
2. Als het nat ligt bij temperaturen rond het vriespunt vraag ik me af of die banden bij st2-snelheden voldoende grip kunnen houden met de weg. Geen zin om test-rijder te worden voor Conti Wink
3. Geloof niet dat het simpel is om het achterwiel te verwijderen om een andere band te steken. Om naar de fietsenmaker te moeten gaan om een buitenband te wisselen vind ik zonde.

Mocht ik overwegen om te wisselen zou ik opteren voor maat 2.2, kwestie van voldoende draagvlak en comfort te behouden. Dient dan wel bekeken te worden hoe breed die conti's uitvallen daar er weinig extra ruimte is tussen achtertrein en band.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 13.09.2015

peterw: schrieb:Raf,

Ik heb 2jaar geleden de continentals winter contact gekocht voor op m'n mtb die ik gebruik voor het merendeel van m'n woon/werk verkeer, maat 1.9. Ze bevallen me uitstekend bij lage temperaturen, lopen wel iets zwaarder dan de gewone slicks wat normaal is. Meestal gebruikt in droge weersomstandigheden, bij ijzel verkies ik 4 wielen Wink
Lijkt me een goed idee om de stromer uit te rusten met winterbanden maar ik twijfel of het de investering waard is omwille van:
1. Temperaturen lager dan 5° moet je al een ijsbeer zijn of super goed ingepakt om bij +35km/u op de stromer te rijden. Verkies dan liever de gewone fiets omdat je het daar toch warmer op hebt door de inspanning.
Idd lagere temperaturen, gaat voor mij ook een uitdaging zijn.
Vandaar, ik hoop tot medio november te kunnen rijden. Echter op mijn E-bike moet ik steeds hard trappen...dat is geen probleem, Idd de snelheid, donker, en temperatuur, na een tijdje begin ik toch kou te krijgen , en af te koelen :mad:

@peter:
Ik dacht dat u een fervent ST 2 rijder was - daar ik lees mtb woon werk verkeer. Of wisselt u af? Of mtb voor werk en ST2 voor een zondagsrit Big Grin

Btw. Waar ik meer problemen mee heb, zal de konditie van de wegen- fietspaden zijn, zekers de volgende weken, nat, bladeren, takken etc. En verder op het einde van het jaar al dan niet zout op de wegen, niet echt goed voor ketting, velgen, en ik weet niet wat het gaat geven voor de elektronica in de 'down tube'
Iemand ervaring met het rijden van stromer tijdens wintermaanden?
Gr


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 13.09.2015

@peterw:

ik wil de Continentals aankopen omdat je tijdens de koudere en nattere maanden dan sowieso betere grip hebt (onder de 7°C). Ik weet nog niet hoe ik met "kans op gladde wegen"-weer ga fietsen, zal op de moment zelf zien... Ik ken iemand die al bijna 20 jaar elke dag, met de fiets naar het werk fietst (34 km enkel). En dit is ook elke dag.... 's Zomers met de racefiets en 's winters met de mbt. Dus het moet te doen zijn...


ST2 riders in Belgium? - peterw - 14.09.2015

@Raf: alles is mogelijk. Ik neem aan dat die man met een gewone fiets rijdt waardoor je meer voeling houdt met de weg daar jezelf bepaald hoeveel je vermogen je op de pedalen zet. De ST2 levert erbovenop nog eens 500watt die je slechts beperkt kan controleren. De snelheid zal daarnaast ook nog een stuk hoger liggen. En 20jaar ervaring zullen ook wel helpen.
Soit, het merendeel van de winterdagen vallen goed mee in BE, de dagen dat het echt slecht of glad is is zou ik het gezond verstand laten beslissen Big Grin

@berlin: noem me maar een fervente biker. ca. 70% van m'n fietskilometers zijn met gewone mtb of race-fiets, zowel recreatief als woon/werk. de ST2 wordt enkel gebruikt voor functionele verplaatsingen...als het al eens wat makkelijker mag gaan. De ST2 heeft ondertussen ca. 5200km op de teller, sinds juni 2014.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 16.09.2015

peterw: schrieb:@Raf: alles is mogelijk. Ik neem aan dat die man met een gewone fiets rijdt waardoor je meer voeling houdt met de weg daar jezelf bepaald hoeveel je vermogen je op de pedalen zet. De ST2 levert erbovenop nog eens 500watt die je slechts beperkt kan controleren. De snelheid zal daarnaast ook nog een stuk hoger liggen. En 20jaar ervaring zullen ook wel helpen.
Soit, het merendeel van de winterdagen vallen goed mee in BE, de dagen dat het echt slecht of glad is is zou ik het gezond verstand laten beslissen Big Grin

@berlin: noem me maar een fervente biker. ca. 70% van m'n fietskilometers zijn met gewone mtb of race-fiets, zowel recreatief als woon/werk. de ST2 wordt enkel gebruikt voor functionele verplaatsingen...als het al eens wat makkelijker mag gaan. De ST2 heeft ondertussen ca. 5200km op de teller, sinds juni 2014.

@peter
Prima verwoord en dikke RESPECT.
Is het verschil met een gewone mtb vs st2 niet groot.
Ik zou al vlug de neiging hebben om naar de ebike te grijpen.

Van de zomer in Zwitserland met de mtb aan de slag geweest.
Een trek 4500 disc - fijne fiets, suspencion fork, goede shifters allé het was in orde
En het is daar echt een geweldig land op te mtb-ken.
Verder veel eletrische mtbikes gezien, knap, alle merken en uiterard verschillende stromers Big Grin

Weet iemand wat de opvolgen is van de mtb trek 4500 disc - ik vond dit echt een goede bike....
Mss eens kijken om ééntje 2de hands aan te schaffen, voor de mindere dagen. (Hopelijk wat minder regen de volgende dagen Sad )

Klein vraagje; algemene tevredenheid betreft ST2 - meer dan jaar en over de 5000km....?
Groet


ST2 riders in Belgium? - peterw - 21.09.2015

Algemene tevredenheid is OK. Het OMNI-gedeelte gebruik ik amper omdat het naar mijn gevoel nog veel ontwikkeling vraagt. Rij-eigenschappen zijn perfect, enkele kleine problemen gekend die door de dealer correct werden opgelost. Moet nog net een verbeterde staander laten installeren zodat de fiets beter blijft staan.

Ter info, onder de Velo-technick sectie loopt een post aangaande winterbanden, waar iemand recent de conti winter contact II heeft geinstalleerd, inclusief foto's....voor de die hards die in de winter willen blijven "Strömen" Wink