stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 22.09.2015

@peterW:

Bedankt voor de info ivm de winterbanden. Ik ga zo lang mogelijk proberen te blijven (gl)rijden.... ik hou jullie op de hoogte...


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 22.09.2015

@peterw:

Ik zie dat je al gevraagd hebt wat de breedte is van de Conti Winterbanden. 2.2" Zou dus moeten passen.
Voor zomerbanden heeft Conti ook een mooi alternatief op de Big Ben's, de Conti Top Contact II. Lijkt me een interessant alternatief.
Ik ga eens rondkijken op het net waar de winterbanden aan een goede prijs te vinden zijn.... Wink


ST2 riders in Belgium? - Edwin1974 - 06.10.2015

Sinds enkele weken ben ik ook overgestapt van de de nmbs naar een ST2 voor verplaatsing woon werk verkeer tussen Sint-Niklaas & Antwerpen. Ik ben al enkele malen 's morgens iemand met een witte (denk) st2 gepasseerd aan de liften in de kennedytunnel. Ik vroeg me af of deze persoon hier ook aanwezig was, ik ben de fietser op de zwarte st2 met de lichtgroene helm die rond 07.45 richting antwerpen rijd.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 07.10.2015

Edwin1974: schrieb:Sinds enkele weken ben ik ook overgestapt van de de nmbs naar een ST2 voor verplaatsing woon werk verkeer tussen Sint-Niklaas & Antwerpen. Ik ben al enkele malen 's morgens iemand met een witte (denk) st2 gepasseerd aan de liften in de kennedytunnel. Ik vroeg me af of deze persoon hier ook aanwezig was, ik ben de fietser op de zwarte st2 met de lichtgroene helm die rond 07.45 richting antwerpen rijd.

Welkom Edwin,
Mss heb je mij gezien....
Maar ik betwijfel dit.
Mijn dagelijkse commute: Nijlen - Zwijndrecht
En ik neem de fietserslift Kennedy tunnel.
Maar ik passeer daar omstreeks 6h45.. En 's avonds omstreeks 15h40
Ik fiets met witte ST2 - witte helm Big Grin en meestal klein rugzakje.
Ik stel voor mocht ge nogmaals paseren, even zwaaien zou ik zeggen, mocht ik het zijn, kunnen we even een praatje slaan

Big Grin
Ps: tevrede met uw beslissing en uw fiets?
Makkelijk gestart geraakt met omni, ben je tevrede met je dealer?
Allé geniet ervan, beetje spijtig van de jaarperiode/ herfstweer.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 07.10.2015

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151007_01907040

Oohh boy de slimmerikken gaan iets doen.
Beleidsmensen toch.
Ik denk niet dat men al ooit op zone fiets heeft gezeten.
Wat een domme beslussing, de 'TESLA'S promoten en bejubelen, maar een e-speed bike een kans geven.... Ohh mobiliteit, wat is dat?
Kort zichtig, en afgunstig.
Als ik met ST2 moet rijden zoals meeste automobilisten, waren er dagelijks ongelooflijke ongelukken.

Hopelijk wint het gezonde verstand - rijbewijs??!! Cranckjorum.


ST2 riders in Belgium? - Edwin1974 - 07.10.2015

Berlin: schrieb:
Edwin1974: schrieb:Sinds enkele weken ben ik ook overgestapt van de de nmbs naar een ST2 voor verplaatsing woon werk verkeer tussen Sint-Niklaas & Antwerpen. Ik ben al enkele malen 's morgens iemand met een witte (denk) st2 gepasseerd aan de liften in de kennedytunnel. Ik vroeg me af of deze persoon hier ook aanwezig was, ik ben de fietser op de zwarte st2 met de lichtgroene helm die rond 07.45 richting antwerpen rijd.

Welkom Edwin,
Mss heb je mij gezien....
Maar ik betwijfel dit.
Mijn dagelijkse commute: Nijlen - Zwijndrecht
En ik neem de fietserslift Kennedy tunnel.
Maar ik passeer daar omstreeks 6h45.. En 's avonds omstreeks 15h40
Ik fiets met witte ST2 - witte helm Big Grin en meestal klein rugzakje.
Ik stel voor mocht ge nogmaals paseren, even zwaaien zou ik zeggen, mocht ik het zijn, kunnen we even een praatje slaan

Big Grin
Ps: tevrede met uw beslissing en uw fiets?
Makkelijk gestart geraakt met omni, ben je tevrede met je dealer?
Allé geniet ervan, beetje spijtig van de jaarperiode/ herfstweer.

Hallo Berlin,

denk dat ik ongeveer uur later passeer aan de lift, vertrek rond 07.00 in sint niklaas :-)

heel tevreden met fiets en dealer, lader was defect mocht direct andere gaan halen zonder 1 enkel probleem.

da herfstweer is soms idd wa minder maar de fietsen is pak aangenamer dan de trein moet ik zeggen.


ST2 riders in Belgium? - peterw - 10.10.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@peterw:

Ik zie dat je al gevraagd hebt wat de breedte is van de Conti Winterbanden. 2.2" Zou dus moeten passen.
Voor zomerbanden heeft Conti ook een mooi alternatief op de Big Ben's, de Conti Top Contact II. Lijkt me een interessant alternatief.
Ik ga eens rondkijken op het net waar de winterbanden aan een goede prijs te vinden zijn.... Wink

Vandaag dan toch de conversie gedaan naar de Conti winterbanden. Ziet er goed uit met die reflectie-strip op de zijflanken. Qua breedte vallen de 2.2's zelfs iets smaller uit dan de originele Big Ben's, een meevaller daar de achterband nu toch wat meer ruimte heeft tussen het frame. Eerste km's achter de rug, het lijkt alsof deze zachter lopen en de rolgeluiden zijn bijna herleidt tot nul. Komende week met ochtendtemperaturen richting het vriespunt worden alvast betere test-omstandigheden.

Het is me opgevallen dat de conti's 30% lichter zijn tov de Big Ben's, zo'n 300gram per wiel lichter. Zijn we weeral wat sneller weg vanuit stilstand Big Grin

Wel aan te raden om met 2 personen aan het achterwiel te beginnen daar het in je eentje zo goed als onmogelijk is om het achterwiel te verwijderen en terug te plaatsen.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.10.2015

@peterw:

Dat is goed nieuws dat de Conti's wat smaller itvallen. Want de ruimte tussen Big Ben en frame is inderdaad wat krap bemeten.
Ik heb ze nog niet besteld, zal eens moeten doen, zeker nu ik weet dat ze smaller en zo'n 300gr. lichter zijn. Ik heb gezien dat er 2 versies zijn... er is blijkbaar een "verbeterde" lekbescherming (?).
Heb jij je Stromer omhoog gehangen aan een takel of iets dergelijks?

grtn, Raf.


ST2 riders in Belgium? - peterw - 12.10.2015

Nee, heb enkel een gewone staander die ik gebruik voor de racefiets om ze te kunnen kuisen.
Voorwiel kan je makkelijk verwijderen en dan op z'n vork laten rusten. Voor achterwiel vraag je gewoon iemand om de fiets effe vast te houden en achteraan op te tillen. Wel eerst de batterij verwijderen. Enkel opletten achteraf dat de wielas aan de remschijfkant juist gedraaid staat tov de uitsparing in het frame, anders valt het wiel niet ver genoeg in het frame.

Banden wisselen is een fluitje van een cent.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 14.10.2015

peterw: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:@peterw:

Ik zie dat je al gevraagd hebt wat de breedte is van de Conti Winterbanden. 2.2" Zou dus moeten passen.
Voor zomerbanden heeft Conti ook een mooi alternatief op de Big Ben's, de Conti Top Contact II. Lijkt me een interessant alternatief.
Ik ga eens rondkijken op het net waar de winterbanden aan een goede prijs te vinden zijn.... Wink

Vandaag dan toch de conversie gedaan naar de Conti winterbanden. Ziet er goed uit met die reflectie-strip op de zijflanken. Qua breedte vallen de 2.2's zelfs iets smaller uit dan de originele Big Ben's, een meevaller daar de achterband nu toch wat meer ruimte heeft tussen het frame. Eerste km's achter de rug, het lijkt alsof deze zachter lopen en de rolgeluiden zijn bijna herleidt tot nul. Komende week met ochtendtemperaturen richting het vriespunt worden alvast betere test-omstandigheden.

Niet slecht, zo te horen.
Dit zijn toch winterbanden hé?
Idd de refecterde strip op Big Swalbe ontbreekt, ik dacht dat zo'n strip of reflectoren verplicht was?

Vandaag was het wel echt slecht op te rijden. Mare de 5000km is een feit Big Grin

Btw: zal vorig jaar reeds gepaseerd zijn.
Wat met fiets tijdens winterstop, bijzonderheden?
En zeker betreft baterij. (Uit stromer? 100% geladen of bv 75%, maandelijks is bijladen, koel/ warm bewaren? Etc) iemand ervaring? Thx