stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 19.10.2015

@Berlin:

Ik blijf rijden zolang er 's morgens geen ijzel op de wegen is. Momenteel rij ik nog steeds met de Big Ben's, en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Heb nu 6100km op de teller staan.
Ik denk dat je best de batterij uit de ST2 neemt en ze ergens op kamertemperatuur legt. En ze dan elke maand eens aan de lader hangt.
Ik merk nu wel op dat de batterij moeilijker laadt tot 100%. De ST2 staat in mijn garage waar het momenteel zo'n 14 a 15° is. De lader wordt losgekoppeld rond 23:00u (2 groene lampjes). Om 6:40u zet ik de ST2 buiten en start ik hem op. Sinds een 2 tal weken geeft hij dan 88 - 90% aan. Als ik dan begin te fietsen stijgt hij terug naar soms 94% en tegen dat ik op het werk aankom heb ik nog steeds tussen de 30 en de 40% batterij. Zoals ik eigenlijk heb als ik met 97% vertrek. Dus ik vermoed dat de batterij wat moet opwarmen na vertrek en dan op bedrijfstemperatuur komt.
Ik heb momenteel ong. een 210 ladingen gedaan op de batterij na een half jaar en 6100 km. Deze zijn steeds van ong. 30% tot 100%. Ik ben eens benieuwd hoelang ze gaat meegaan. Volgens Strömer zou ik 1000 volledige (0% naar 100%) herladingen kunnen doen. Dus ik zou nog wel effe verder kunnen met de batterij. Hopelijk, want ze is niet goedkoop.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 19.10.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Ik blijf rijden zolang er 's morgens geen ijzel op de wegen is. Momenteel rij ik nog steeds met de Big Ben's, en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Heb nu 6100km op de teller staan.
Ik denk dat je best de batterij uit de ST2 neemt en ze ergens op kamertemperatuur legt. En ze dan elke maand eens aan de lader hangt.
Ik merk nu wel op dat de batterij moeilijker laadt tot 100%. De ST2 staat in mijn garage waar het momenteel zo'n 14 a 15° is. De lader wordt losgekoppeld rond 23:00u (2 groene lampjes). Om 6:40u zet ik de ST2 buiten en start ik hem op. Sinds een 2 tal weken geeft hij dan 88 - 90% aan. Als ik dan begin te fietsen stijgt hij terug naar soms 94% en tegen dat ik op het werk aankom heb ik nog steeds tussen de 30 en de 40% batterij. Zoals ik eigenlijk heb als ik met 97% vertrek. Dus ik vermoed dat de batterij wat moet opwarmen na vertrek en dan op bedrijfstemperatuur komt.
Ik heb momenteel ong. een 210 ladingen gedaan op de batterij na een half jaar en 6100 km. Deze zijn steeds van ong. 30% tot 100%. Ik ben eens benieuwd hoelang ze gaat meegaan. Volgens Strömer zou ik 1000 volledige (0% naar 100%) herladingen kunnen doen. Dus ik zou nog wel effe verder kunnen met de batterij. Hopelijk, want ze is niet goedkoop.
@Raf
Bedankt.
Ik ga eveneens zo lang mogelijk proberen te rijden.
Vanmorgend was geen enkel probleem.
Maar met een hele dag regen, pas ik dezer dagen.
Ik ondervind dat het best ok rijden is met de big swalbes als de baan er droogjes bij ligt.
Bij een nat weg'fiets'dek heb ik meer schrik. Goed vertragen, afremmen, etc.... Toch voorzichtig zijn, vind ik Big Grin
Batterij, het opladen is geen enkel probleem.
Geen verschil met zomermaanden, maar ik merk wel dat ik op koudere dagen meer energy uit batterij verbruik. (Wist ik wel maar toch)

Aantal ladingen batterij, heb ik niet bijgehouden, ik schat +/- maximum 150keer - en yep zo' n batterij is duur.
Maar er is een goei newske voor u; als batterij op is kan je volgende een grotere batterij worden, misschien geen tussenladingen meer Big Grin

Ben wel jaloes als ik uw kilometers zie... Maar ik vind mijn resultaat in het lange niet slecht.

Btw, heb jij je rempats reeds vervangen?
Enof krijsen uw remmen ook zo verschrikkelijk? Big Grin
Gr


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 19.10.2015

@Berlin:

Ja, als het regent is het natuurlijk wat oppassen geblazen. Als ik met de koersfiets rij en het regent is het van 't zelfde, rustig in de bochten en niet te snel power op de trappers zetten. Ik heb een waterdichte jas (Vaude) en een regenfietsbroek van Decathlon. Ik blijf volledig droog als ik in de regenfiet. Dus vind ik het eigenlijk wel fijn als je zo door de regen kan rijden. Maar das natuurlijk ieder zijn ding.
Nog geen rempads vervangen, ik rem nogal veel via de remrecup. En ja, ze piepen nogal snel. Ik denk, als je ze met rem reiniger op tijd kuist dan "krijsen" ze minder, denk ik. Big Grin

Ik rij dagelijks een kleine 60 km, dus dan telt het al snel op.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 20.10.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Ja, als het regent is het natuurlijk wat oppassen geblazen. Als ik met de koersfiets rij en het regent is het van 't zelfde, rustig in de bochten en niet te snel power op de trappers zetten. Ik heb een waterdichte jas (Vaude) en een regenfietsbroek van Decathlon. Ik blijf volledig droog als ik in de regenfiet. Dus vind ik het eigenlijk wel fijn als je zo door de regen kan rijden. Maar das natuurlijk ieder zijn ding.
Nog geen rempads vervangen, ik rem nogal veel via de remrecup. En ja, ze piepen nogal snel. Ik denk, als je ze met rem reiniger op tijd kuist dan "krijsen" ze minder, denk ik. Big Grin

Ik rij dagelijks een kleine 60 km, dus dan telt het al snel op.

@Raf

Het zijn nog prachtige dagen om te fietsen... Dagen beginnen wel te korten, einde van de maand winteruur sé

Idd dan gaat het vooruit. Ik zit een aantal kilometers minder per dag.
Zeg het aantal batterijladingen, hebt u dit bijgehouden, of kan je dit ergens terugvinden? (Voor mij tss de 100 en 130 schat ik, ik denk niet dat ik aan 150 kom)

Zeg bij uw totals, heb jij ook dat @-staartje?
Ergens heb ik zoiets op het forum gevonden, zou bij volgende update moeten verholpen zijn.

Laatste dagen schuurt de ketting tegen de kettinggeleider van voorste blad (als ik op 13en 11 fiets), weet je hoe ik dit kan oplossen, ik pruts niet graag zelf aan die delicate dingen.

Laatste voor deze post, ik had begrepen dat jij fietszakken had, gebruik je deze nog steeds?
Ik ben voor de dagen dat ik minder meeneem overgeschakeld op een rugzak. Maar ik ben van plan een nieuwe rugzak te kopen.
Vaude en deuter leken mij enkele leuke fietsrugzakken te hebben. Niet te groot, een kleine 12 liter..
Heeft iemand hiermee ervaring?

Wat vind je van de nieuwe ST2s ( tikkeltje erover hé - zekers prijs, en elektronische shifters - keuk, maar rij ik daar beter mee, nee geef mij maar ST2 met grote batterij, en dan nog.
Ik ben wel aan het eenken over de 21" maat, maar is eveneens geen must... 1m86 - zadellpen staat redelijk hoog, en zou mss beter houding geven voor het ruggetje

Big Grin

Allé, vooruit maar, zoef # 3 en weg ermee.. Big Grin


ST2 riders in Belgium? - bluecat - 22.10.2015

Dear ST2 riders from Belgium / Benelux

myStromer AG Switzerland is seeking for test riders.

The goal is broadening the population of ST2 (software) test riders. As a test rider, you have to report about all issues and behaviors around your ST2. The company will give you the latest (still in development stage) software. You may comment their functionality or make some suggestions for further improvement. Clearly, all these thing are strictly confidential (e.g. no postings here).


If you want to participate, please send a message (PN) with a very short description of your use of the ST2 to me. I'll provide further information for you.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 28.10.2015

bluecat: schrieb:Dear ST2 riders from Belgium / Benelux

myStromer AG Switzerland is seeking for test riders.

The goal is broadening the population of ST2 (software) test riders. As a test rider, you have to report about all issues and behaviors around your ST2. The company will give you the latest (still in development stage) software. You may comment their functionality or make some suggestions for further improvement. Clearly, all these thing are strictly confidential (e.g. no postings here).


If you want to participate, please send a message (PN) with a very short description of your use of the ST2 to me. I'll provide further information for you.

Very quiet over here.
No Belgium riders interested?
I think, it is mayby something for you: Raf or Eddy?

@bleucat: how many Belguim rider are you seaching?
A severel or just one?
Do you have to know much about Omni or other technical features?

For the moment last question, how long is the testing periode, a month / serveral months, and when will it start?
I guess it's around March or April 2016?
See you, bye, bye


@eddy
Hoe gaat het met de winterbanden?
Geeft dit een baanvaster gevoel tov de big swalbes?

@Raf
Graag had ik geweten of je nog steeds met jouw fietszakken rijdt.
Zie vorige post.
Grtz


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 29.10.2015

@Berlin:

Ik heb de Racktime City Bag als fietstas.
Blijkbaar zit hij niet meer in het aanbod van Racktimein 2016.
Je kan hem waarschijnlijk nog wel in de een of andere webshop vinden.

Ivm de testrijders, ik hem me geinformeerd bij bluecat en ga het waarschijnlijk doen. Hij heeft me verzekerd dat ik niet zonder ondersteuning ga vallen tijdens de testritten. Fingers crossed.

@peterw:

Wat is je ervaring met de Conti winterbanden naar verbruik gekeken?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 29.10.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Ik heb de Racktime City Bag als fietstas.
Blijkbaar zit hij niet meer in het aanbod van Racktimein 2016.
Je kan hem waarschijnlijk nog wel in de een of andere webshop vinden.

Ivm de testrijders, ik hem me geinformeerd bij bluecat en ga het waarschijnlijk doen. Hij heeft me verzekerd dat ik niet zonder ondersteuning ga vallen tijdens de testritten. Fingers crossed.

@peterw:

Wat is je ervaring met de Conti winterbanden naar verbruik gekeken?

@Peterw
Vraag hierboven betreft winterbanden was naar jou gericht ipv (@Eddy) oeps mijn fout, sorry

@Raf
Thx!
Aha test rijder, weet me stiekem iets te vertellen.
Heeft Bluecat een periode vermeld?

Groet


ST2 riders in Belgium? - Streumer - 29.10.2015

Zitat:Very quiet over here.
No Belgium riders interested?
I think, it is mayby something for you: Raf or Eddy?

As new Belgian (near Ghent) ST2 rider subscribed already the first day.

gtz

Ph!l


ST2 riders in Belgium? - peterw - 30.10.2015

Berlin: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:@peterw:

Wat is je ervaring met de Conti winterbanden naar verbruik gekeken?

@Peterw
Vraag hierboven betreft winterbanden was naar jou gericht ipv (@Eddy) oeps mijn fout, sorry

Groet

Sinds installatie paar weken terug een 5tal keer gebruikt om te pendelen. Initieel gevoel nog steeds positief. Weersomstandigheden zijn nog niet echt slecht geweest de laatste weken om te zien hoe ze reageren als het echt glad is door regenval of lage temperaturen. Voorlopig alles top en denk niet om terug te gaan naar de BB's volgend jaar, wss zomerversie van de Conti.

Raf, verbruik? 't is gene auto hé Wink Merk totaal geen verschil maar rij dan ook meestal in stand 2 en heb maar 55-65% nodig per dag, dus genoeg reserve.