stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - chrisyzi - 04.11.2015

hallo ,

Ik wil me even hier aanmelden ! ;-)
Je zal verschieten maar jaja ik rij ook met een stromer st2 ;-) dat hadden jullie niet gedacht he.

Mijn ervaring na ongeveer 1800km ,woon werkverkeer met (dagelijks) 86km als ik met de fiets ga werken he ! ;-)

Een super fiets is het !

De dingen dat ik hier las heb ik zelf ook meegemaakt.
kleine probleempjes die nu opgelost zijn.

veel rij plezier ! gr


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 04.11.2015

chrisyzi: schrieb:hallo ,

Ik wil me even hier aanmelden ! ;-)
Je zal verschieten maar jaja ik rij ook met een stromer st2 ;-) dat hadden jullie niet gedacht he.

Mijn ervaring na ongeveer 1800km ,woon werkverkeer met (dagelijks) 86km als ik met de fiets ga werken he ! ;-)

Een super fiets is het !

De dingen dat ik hier las heb ik zelf ook meegemaakt.
kleine probleempjes die nu opgelost zijn.

veel rij plezier ! gr

Welkom....


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.11.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:
chrisyzi: schrieb:hallo ,

Ik wil me even hier aanmelden ! ;-)
Je zal verschieten maar jaja ik rij ook met een stromer st2 ;-) dat hadden jullie niet gedacht he.

Mijn ervaring na ongeveer 1800km ,woon werkverkeer met (dagelijks) 86km als ik met de fiets ga werken he ! ;-)

Een super fiets is het !

De dingen dat ik hier las heb ik zelf ook meegemaakt.
kleine probleempjes die nu opgelost zijn.

veel rij plezier ! gr

Welkom....

@Chrisyzi
Yep welkom en veel rij plezier - heel de winter door?
Kleine problemen? geen al te grootte, hoop ik.
Ik zou zeggen geef maar op tijd een seintje, kwestie van interactie...

@Raf
Heb je nog iets gehoord over het testrijden (of echt convidentieel)
Graag had ik toch de periode geweten?

Betreft de banden; momenteel heb ik de bandenspanning onder de 2 bar gezet, rijdt toch iets aangenamer, lees veiliger gevoel.
Zekers met natte en 'bladerachtige' herfstdagen.

@Peter

Vraagje, ik lees en weet dat u het merendeel in stand #2 rijdt.
Hoe snel kan jij zoal rijden in stand 2?

Als ik momenteel in #2 een deftige kadans aanhoud, rij ik toch sneller dan 40km per uur.
Ik was mij aan het afvragen, of dit bij jou ook zo is, of heb ik te weinig weerstand van de motor?
Verder staan alle parameters volgens fabriekinstelling.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 05.11.2015

@Berlin:

Ivm de testrijder toestand. Ik heb een korte vragenlijst moeten invullen, maar tot op heden nog niets teruggekregen ivm het testrijden. Van zodra ik eraan begin, laat ik het.... niet weten... :chgrin: Het moet blijkbaar allemaal redelijk discreet gehouden worden wat er gaande is op de Omni.

Ivm de druk in de banden, ik denk dat het niet aan te raden is om onder de 2 bar te gaan. Ten eerste denk ik dat de min. druk 2,5 bar is (staat op zijkant banden) en ten tweede, is gevaarlijk voor plat rijden door snakebytes. Ik rij momenteel nog steeds met de Big Ben's op 3 bar.

@Chrisyzi:

Ik zie dat je enkele rit 43 km is... Is dat een vlak of heuvelachtig parcours? Ben benieuwd naar het percentage batterijcapaciteit je nog overhoud na 43km. Bij mij varieert het van 28% bij stevige wind op kop tot 50% bij stevige wind in de rug, na 29-30km heuvelachtig parcours (Hageland).


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 06.11.2015

Deze morgend wind op de kop, niet echt harde wind maar toch voldoende om op bepaalde stukken maar tussen de 40 en 41 km/u te halen. Na 28,7km en 4 heuvels aangekomen op het werk met maar 25% batterijcapaciteit.
Vertrokken met maar 95% batterijcapaciteit. Geladen op kamertemperatuur en batterij net voor vertrek pas in de ST2 geplaatst.
Zou de batterij al zoveel van zijn capaciteit verloren zijn naar 6800 km? Ik hoop van niet want het zou straf zijn dat ik na een kleine 8 maanden al (bijna) een nieuwe batterij van 1500€ zou nodig hebben.
Indien dit zo zou zijn dan denk ik niet om de ST2 nog langer te gebruiken voor woon-werk, zou wat te kostelijk worden.
Iemand ervaring wanneer de batterij zwak begint te worden?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 06.11.2015

@Raf

Ja over de bandendruk zijn de meningen vaak zeer verdeeld.
Aanvankelijk zat ik op 2bar.
Vervolgens ben ik naar 2.5 en 2.7 gegaan, maar laatste maanden heb ik dit gereduceerd naar 2.3 bar voor en 2.5 bar achter.
Is voor mij het meest aangename.


Heeft iemand de perikelen betreft de regelgeving en aanverwante speedbike 45km/h al van naderbij gevolgd?
Rijbewijs voor fiets - nummerplaatje - BA etc.

Eerste vraagje: ik veronderstel dat een autorijbewijs voldoende is om met stromer te kunnen rijden, of zie ik dit weer verkeerd? (ze gaan toch niet zo idioot zijn om andere examens in te richten hé)
Als ik naar mijn gemiddelde snelheid zie dan ligt deze om en bij de 31 a 32 km/h - wat mooi is.
Hoger dan 40km/h kan je toch alleen maar op mooie stukken bereiken... tenzij je je leven beu bent.
Ik vind deze regelgeving fel overroepen. Idd in den beginnen in stand #3 - 45km/h, ja dat is waahhww.
Maar voor dagdagelijk gebruik moet je u verstand erbij houden... (met een auto is dit toch hetzelfde - je zou dat niet zeggen)

Soit, ik zou zeggen; alweer een gemiste kans om het file leed een beetje te verzachten.

Nog een goei weekend







Big Grin


ST2 riders in Belgium? - Streumer - 06.11.2015

Als beginneling heeft de ST2 nu 250km met 15km enkel woon-werk maar steeds op standje 3 want 80% van de rit op een mooi fietspad naast een ringweg
gemiddeld rij ik op de totale aantal km nu 35km/u met max ritgemiddelde van 39,6km/h.
Ik noteer van elke individuele rit alles bij om mogelijks conclusies eruit te halen.

Tot heden stel ik vast dat de electronica niet 100% betrouwbaar is want dezelfde rit geeft tussen de 14,5km en de 14,9km???
Maximum snelheid ooit gezien op display is 48,1km/u bergaf.

Pulserende aandrijving is toch niet zo aangenaam maar nooit
opgemerkt tijdens hoogste versnelling en topsnelheid van 45km/u

Batterijvak gaat niet dicht zonder batterij omdat een gedeelte van het sluitsysteem op de batterij zelf zit daarom ben ik nu bezig
met het ontwerp van een batterijdummy die de deur dichthoudt indien ik zou willen fietsen zonder assistentie en zonder batterij.
Wat wel kan voorvallen want na een lading op het werk kreeg ik batterijinfo N/A en geen assistentie.
Remedie voor dit: batterij loskoppelen, gelukkig de sleutel van het batterijvak mee of ik kon (Hard) trappen.

Heb ook nog een muurbeugel gemaakt voor de lader om die te kunnen ophangen maar ook makkelijk wegneembaar voor onder het stopcontact is netter dan ergens op te zetten.

Ph!l


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 06.11.2015

@Berlin:

Er staat nog niets vast ivm een rijbewijs, speciale verzekering, nummerplaat.... Je hoort/leest vanalles maar er is nog niks concreets. Het belangrijkste op dit moment is dat je verzekerd bent voor schade aan derden. Mijn familiale verzekering dekt mij als ik schade berokken aan derden omdat ik nog steeds een fiets ben. Wat zeer logisch is want we moeten nog altijd trappen willen we vooruit geraken.

Ik rij steeds op stand 3. Meestal tss de 44 en 45 km/u. Vaak op een fietspad, soms op de rijweg. Ik heb ook veel betonwegen die geen fietspad hebben en de betonwegen in België liggen er meestal erg slecht bij. Dus goed uit de doppen kijken voor hoger gelegen betonplaten, gaten, slecht opgevulde gaten.... Enkel in zone 30 gaat hij op stand 2 die is aangepast zodat ik max. tot 33 km/u ondersteuning heb. Als ik dan wat harder op de trappers duw dan gaan we natuurlijk sneller....

@streumer:

Knappe laderhouder. Getekend met Solidworks? In welk materiaal heb je hem laten maken?


ST2 riders in Belgium? - Streumer - 06.11.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:@streumer:

Knappe laderhouder. Getekend met Solidworks? In welk materiaal heb je hem laten maken?

Getekend met 123D design en gemaakt op m'n persoonlijke printer Vertex K8400 in PLA:

Wat verzekering betreft ben ik BA verzekerd ik dacht €93 want familiale is alleen als je assistentie trapt wat doe je met de mogelijkheid van de + knop dan gaat de vlieger niet op?
En als het ernstig is is de fietser de pineut.
Heb jij ook een roze formulier gehad om een plaat aan te vragen?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 08.11.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:Deze morgend wind op de kop, niet echt harde wind maar toch voldoende om op bepaalde stukken maar tussen de 40 en 41 km/u te halen. Na 28,7km en 4 heuvels aangekomen op het werk met maar 25% batterijcapaciteit.
Vertrokken met maar 95% batterijcapaciteit. Geladen op kamertemperatuur en batterij net voor vertrek pas in de ST2 geplaatst.
Zou de batterij al zoveel van zijn capaciteit verloren zijn naar 6800 km? Ik hoop van niet want het zou straf zijn dat ik na een kleine 8 maanden al (bijna) een nieuwe batterij van 1500€ zou nodig hebben.
Indien dit zo zou zijn dan denk ik niet om de ST2 nog langer te gebruiken voor woon-werk, zou wat te kostelijk worden.
Iemand ervaring wanneer de batterij zwak begint te worden?


@Raf.
Soms vraag ik me ook af of de batterij nog evenveel geeft.
Het is wel zo dat de batterij op koudere dagen meer verbruikt.(maar was geweten)
En dan nog een stevig windje erbij en ik heb toch ook een kleine 2 a 3% meer verbruik op een rit van om en bij de 60 km.
Ik vind dit best aanvaardbaar.

Ik vrees dat je stukken in een stand lager zult moeten rijden, en een beetje meer schakelen bij het optrekken....

Uiteraard vraag ik me ook af wat het gaat geven met de batterij.
Misschien kunnen fietser van het eerste uur hier beter over oordelen.
Ineens een super grote batterij bestellen Big Grin

Btw: was er niet zoiets als garantie enof 1000 laadbeurten?