stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Bram_Rotthier - 02.02.2016

Ons onderzoek met onder andere Björn Rzoska als proefpersoon in het journaal: http://deredactie.be/permalink/2.42781?video=1.2562785


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 02.02.2016

Heb via Bjorn Rzoska vernomen dat de kleine nummerplaat vanaf juni 2016 zal beschikbaar zijn.

Is in mijn ogen toch een knap initiatief om dit op een deftige manier eens te onderzoeken en goed dat er iemand achter staat zoals Bjorn Rzoska.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 03.02.2016

Bram_Rotthier: schrieb:Ons onderzoek met onder andere Björn Rzoska als proefpersoon in het journaal: http://deredactie.be/permalink/2.42781?video=1.2562785

GO FOR IT BJORN

Positieve boodschap. Goed gebracht.
En hopelijk beter weer Big Grin


ST2 riders in Belgium? - teddytejero - 04.02.2016

Stromer ST1 25 gekocht met veerbeen om nummerplaat te vermijden ... Motor is even groot als een 45 km/h model. Er staat 250 Watt op de motor ... Rij vlot 30 km/h wat de bedoeling was.

Enkel het remmen op de motor durft het soms af te laten weten na het opladen. Soms na een km of 10 schakelt het terug in. Prima stabiliteit en leuk dat je met de codes kan spelen. Met die 544 watt uur batterij doe ik +90 km vooraleer terug op te laden.

Zie veel mensen zeuren over dat magura remsysteem maar heb daar zelf op MTB altijd prima gevonden. Magura Julie's , makkelijke nieuwe blokjes te plaatsen ... schoon te maken en beresterk.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.02.2016

teddytejero: schrieb:Stromer ST1 25 gekocht met veerbeen om nummerplaat te vermijden ... Motor is even groot als een 45 km/h model. Er staat 250 Watt op de motor ... Rij vlot 30 km/h wat de bedoeling was.

Enkel het remmen op de motor durft het soms af te laten weten na het opladen. Soms na een km of 10 schakelt het terug in. Prima stabiliteit en leuk dat je met de codes kan spelen. Met die 544 watt uur batterij doe ik +90 km vooraleer terug op te laden.

Zie veel mensen zeuren over dat magura remsysteem maar heb daar zelf op MTB altijd prima gevonden. Magura Julie's , makkelijke nieuwe blokjes te plaatsen ... schoon te maken en beresterk.
@teddy
Welkom en gefeliciteerd met uw aankoop.
Enkele vragen:
30km/uur?
Is de motor niet begrensd op 25km/h?
En zoja, valt de ondersteuning dan volledig weg boven deze snelheid?
Batterij systeem/probleem kan ik u niet verder helpen, maar ik zie nieuwe fiets, gewoon terug binnen gaan zou ik zeggen.

Idd de magura's zijn bij mij ook goed..... Alleen veel gepiep met momenten, maar een mooi systeem.

Hoe zou het met Bjorn zijn?
Ik moet toch eens op twitter gaan kijken
Goei weekend & ik kijk halsreikend uit naar minder nat weer
Groet
Btw; uw ST 1 is dat zone bruine?
Met dat veerbeen, hoe zit dat, lijkt mij iets speciaals?


ST2 riders in Belgium? - Edwin1974 - 05.02.2016

Björn Rzoska
35 min. ·
Het einde van mijn eerste week met de speedelec. Een platte band net door Asse. Het hoort erbij, en gelukkig regent het niet te fel. 'Depanage' uit Lokeren is onderweg. Misschien moet ik toch even kijken naar een fietsbijstandsverzekering. En de volgende rit een reserveband meenemen wink-emoticon


ST2 riders in Belgium? - Bram_Rotthier - 05.02.2016

Edwin1974: schrieb:Björn Rzoska
35 min. ·
Het einde van mijn eerste week met de speedelec. Een platte band net door Asse. Het hoort erbij, en gelukkig regent het niet te fel. 'Depanage' uit Lokeren is onderweg. Misschien moet ik toch even kijken naar een fietsbijstandsverzekering. En de volgende rit een reserveband meenemen wink-emoticon

+ de weergoden waren hem niet bepaald gunstig gezind deze week...
Hopen op beter weer na de krokusvakantie!


ST2 riders in Belgium? - Saisaku - 05.02.2016

Hallo mede Belgen

Ik heb eindelijk mijn ST1S in mijn bezit, dus het werd tijd om mij voor te stellen.

Ik heb sinds december mijn auto verkocht om voortaan zonder auto door het leven te gaan. Of dat ga ik toch proberen. Ik was de stress van het verkeer echt beu, en dan altijd de kosten er aan... Voorlopig gaat alles goed, enkel mijn vrouw is nog niet volledig overtuigd Smile

Eerst reed ik met de Minerva van mijn vader rond. Maar dagelijks in weer en wind die 50km woon-werkverkeer was voor mijn kapotte knieën net teveel van het goede. Ik had de s-pedelec al eerder ontmoet, en na wat opzoek -en rekenwerk besloot ik tot aankoop over te gaan.
Ik heb beide Stromer modellen getest en alhoewel de ST2 duidelijk krachtiger was, vond ik het de meerprijs niet waard. Ook al omdat de Stromer app niet voor Windows Phone zou uitkomen.

Omdat de fiets wat langer onderweg was dan verwacht, kon ik vorige week met een ST1 testfiets van Fiets! rondrijden tot ik dan gisteren eindelijk mijn eigen fiets bij hen mocht ophalen na een volle maand wachten.

Ik was al erg tevreden met de ST1 en had niet verwacht dat de ST1s zo anders (en naar mijn mening beter) rijdt. Het zijn twee aparte fietsen. Ik denk niet dat ik hier snel spijt van ga krijgen.

Dit was het in het kort Smile

Misschien tot op de baan (mijn traject: Olen - Poederlee - Beerse).

Groeten
Kurt


ST2 riders in Belgium? - Streumer - 05.02.2016

Saisaku: schrieb:Hallo mede Belgen

Ik was al erg tevreden met de ST1 en had niet verwacht dat de ST1s zo anders (en naar mijn mening beter) rijdt. Het zijn twee aparte fietsen. Ik denk niet dat ik hier snel spijt van ga krijgen.

Groeten
Kurt

Welkom in ons midden en veel plezier met je S, wij allen kennen het gevoel.
Hoe meer km's je gaat rijden des te meer ga je de grote investering gerechtvaardigd vinden, t'huis komen na het werk
met en brede smile omdat je alweer geen file hebt moeten trotseren, heerlijk.
Misschien is de S anders door de Schlumpf aandrijving, kan je iets duidelijker zijn hierin?

gtz

Ph!l


ST2 riders in Belgium? - Saisaku - 06.02.2016

Streumer: schrieb:Misschien is de S anders door de Schlumpf aandrijving, kan je iets duidelijker zijn hierin?

De Schlumpf aandrijving is inderdaad dé grootste verandering. Als je de specificaties leest is er niet veel veranderd, maar bij de ST1 was de zwaarste versnelling gewoon te licht naar mijn gevoel. Ik moest zelden echt trappen. Bij mijn ST1s zit diezelfde (gevoelsmatige) versnelling ergens in het midden, ik kan de versnelling 3 stapjes hoger zetten naar mijn gevoel. Door de pedalen duidelijk te voelen bij het trappen, ook bij hogere snelheden, voelt de fiets meer in mijn controle aan.

Je ziet dit ook in de snelheden. Op de ST1 niv1 had ik gemiddeld 27kmh, niv4 was dit 38kmh. Eens 40kmh en ik had het gevoel mijzelf voorbij te trappen (versnelling was echt te licht), en ik heb op vlakke delen nooit de max ondersteuning kunnen raken. Nu op de ST1s is dat op niv1 een 34kmh en niv4 een 44kmh op een net iets hogere versnelling en perfect aan te houden. Enkel spijtig dat wanneer je per ongeluk de 45kmh voorbij gaat op goede stukken baan, de fiets je dan laat herinneren dat het de motor is die het werk doet :-)

En als laatste wat ik de aandrijving toe schrijf, is er net iets meer bereik. Op de ST1 haalde ik net geen 50km bij niv1. Op de ST1s haal ik bij gemengd gebruik 59km voor de batterij leeg is. Binnenkort eens testen hoe ver ik raak op enkel niv1.

Het gebruik van deze Schlumpf aandrijving is nog even wennen. Soms schakel ik hem per ongeluk om door bv in een diepere put te rijden. Of wanneer ik hem wél wil omschakelen staan mijn voeten verkeerd. Maar dit zijn kleine ongemakken die met gebruik een automatisme gaan vormen en het is niet zo dat je bij de kleinste tik al omschakeld. Het is een gemakkelijk systeem, zeker wanneer ik de 5de helling over moet met tegenwind, dan is het gemakkelijk even de crank aan te tikken met de hiel en rustig verder te fietsen.


Voor de rest zijn het de vele kleine aanpassingen tov de ST1 (de testfiets was een laat 2014 of vroeg 2015 model) die samen één groot gevoel maken. Kleine aanpassingen zijn bijvoorbeeld kabelmanagement, zadel, handvatten, scherm, buitenbanden, aansluitkabel van de lader ... Echt kleine verbeteringen waar je zo voorbij zou kijken moest je de twee fietsen naast elkaar zien staan in de toonzaal, maar die onderweg duidelijk bijdragen tot een aangenamere ervaring en betere prestaties.

De fiets voelt ook lichter aan en dat is niet enkel mijn ervaring. Ik zet de fiets binnen in de gang, en moet het achterwiel opheffen en verzetten om hem uit de weg te krijgen. Als we dan iets van achter de fiets moeten nemen, moeten we die terug verschuiven. Mijn vrouw is een tenger geval, en die had moeite om de zwarte ST1 uit de weg te krijgen. De mijne vond ze zelf meteen lichter aanvoelen. Maar het is een gevoel, ik heb geen cijfers om dit te staven.


Maar uiteindelijk blijft het allemaal bij een gevoel. En de ST1 was een testfiets die al een heel jaar werd afgebeuld. Mogelijk ligt het ook daar aan :-)