stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 25.03.2016

Hoe zit het met de fietsvergoeding als de nieuwe wetgeving er komt?
Als die wegvalt dan zet ik mijn Stromer te koop.... dan stopt het voor mij.... En er zullen dan nog collega's volgen. Ten tweede zal de verkoop van de speed-pedelec serieus terugvallen, want de investering is groot en als er dan niets tegenover staat zullen er veel mensen de stap niet maken. Ik hoor dit genoeg bij collega's die nu de wetgeving aan het afwachten zijn om tot de koop van een speed-pedelec over te gaan. En ze reageren allemaal hetzelfde: "Geen fietsvergoeding meer, dan geen speed-pedelec, dus verder gebruik van de auto."
't Is erg dat de snorfietsen even snel rijden als een e-bike maar ze wel een motorhelm moeten aandoen, een nummerplaat moeten hebben, een verzekering.... en dat de e-bikers gewoon hun gang kunnen gaan.... ronduit schandalig hoer er altijd met 2 maten en gewichten wordt geteld.
De oplossing voor het file probleem wordt voor de zoveelste keer misschien weer weggepest... Spijtig.


ST2 riders in Belgium? - Edwin1974 - 25.03.2016

Raf_Van_Avondt: schrieb:Hoe zit het met de fietsvergoeding als de nieuwe wetgeving er komt?
fietsvergoeding is is wat niet wettelijk geregeld is maar iets wat je werkgever regelt. ik zou zeggen informeer daar even of ze speedpedelec als fiets zien of niet. ik heb dat nagevraagd voor ik de stromer kocht en het antwoord was dat het voor hen fiets was.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 31.03.2016

Zo te horen zijn 'ze' er nog in het langest niet uit...

https://www.elektrischefietsen.com/2016/e-fiets-krijgt-status-brommer-light/

Al die regelgevingen... man man toch.
En nu nog sprake of je al dan niet in de bebouwde kom op het fietspad of op rijweg moet?
Kan het nog gekker.

Ok; momenteel is er een grote grijze zone - maar met een (regelneverij)wetgeving van voor Napoleon Bonaparte gaan 'we' er ook niet komen.

Grappig hoe de realiteit veel veel sneller is dan de regeltje die men wil opleggen.

Onlangs geschreven - specialized turbo voorbij gestoken.
Even de situatie schetsen. Idd in een onbezonnen moment.
's morgens vroeg 6h45 (nog donker) - ik, in een redelijke cadans ± 40km/uur
Fonkel nieuwe Specialized, op het gemak, voorzichtig kilometertjes aan het wegvreten.
Idd - een dergelijke fiets schud je niet zomaar af.


Btw: een diefstal enof omnium verzekering zou ik iedereen toch ten stelligste willen aanraden. (ik twijfelde vorig jaar ook, maar deze is al goed van pas gekomen)

Sportieve groeten


ST2 riders in Belgium? - Laluc - 31.03.2016

Dat is wetgeving in Nederland, hoe ver staat men in België?
Nog nergens gelezen wanneer de sinds vorig jaar aangekondigde kleinere (aangepast voor e-bike) nummerplaat wordt uitgegeven.
Mijn stromer ST2 wordt eerstdaags geleverd en een plaat ga ik (nog) niet aanvragen.
Een helm : wat wordt de norm ? Heeft het zin nu eentje te kopen van 100 - 200 euro die achteraf niet voldoet ? Buiten de veiligheidsoverwegingen !

Het enige wat in orde zal zijn is de BA- en de all risk verzekering.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 01.04.2016

Laluc: schrieb:Dat is wetgeving in Nederland, hoe ver staat men in België?
Nog nergens gelezen wanneer de sinds vorig jaar aangekondigde kleinere (aangepast voor e-bike) nummerplaat wordt uitgegeven.
Mijn stromer ST2 wordt eerstdaags geleverd en een plaat ga ik (nog) niet aanvragen.
Een helm : wat wordt de norm ? Heeft het zin nu eentje te kopen van 100 - 200 euro die achteraf niet voldoet ? Buiten de veiligheidsoverwegingen !

Het enige wat in orde zal zijn is de BA- en de all risk verzekering.

Yep regelgeving in Nederland.
Mare ik kan mij perfect inleven dat onze regelgeving er niet ver naast gaat zitten. En evenveel grote grijze zones beslaat.
Ik kan leven met een bepaald kader/ richtlijn betreft veiligheid, verzekering etc..

ENKEL als die dient om de speedpedelec betere te beschermen/begrijpen/aanmoedigen meer verplaattsingen te maken.
MAAR NIET om te VERBALISEREN/het rijden te ontmoedigen/instapdrempel torenhoog maken/extra kosten/bannen van deze fiets.

Ik denk bv aan bepaalde zaken die er ver over zijn:
-rijbewijs
-brommerhelm
-speedpedelec = brommer. (voor mij - niet trappen = niet fietsen)
-in bebouwde kom op de openbare weg rijden! (zie je het al gebeuren... ik denk dat de meeste speed p. gebruikers toch slim genoeg zijn om niet 'volle bak' te gaan op drukke smalle fietspaden)
-en omgekeerd fietsen tss sms'de-whats'apps automobilisten die na een drukke dag gefrusteerd uit hun dak gaan.
-flash lampen toeters en bellen you name it!

Goed @Laluc
betreft fietshelm - idd een dikke vraag, bij aanvang ook aan het rondkijken geweest. Er zijn leuke helmen op de markt, ik heb mij een redelijk goedkoop model aangeschaft dat:
1) goed aanpaste en waarbij ik al fietsend mijn hoofd nog kon bewegen.
2) er eventueel een 'muts' kon onderdragen bij koud weer.
En 3) het zal nodig zijn, want met momenten raast de wind danig hard aan de oren, opletten.
4) tussen de lijnen door kon ik in de 'reply' van M Gallant lezen dat het type helm ... ummm niet echt een punt was.
Maar in hoeverre dit allemaal gaat zijn???

En nummerplaat, ik heb er nog steeds geen - zolang er geen kleintje komt zal het er nooit opkomen.
Allé ik ben geen puber meer, ik wil best voldoen en mij niet in de illegaliteit begeven

ps: laatste tijd zie ik geregeld enkele stromers ST1 en ST2 om 2de handsmarkt aangeboden.
Misschien staan er voor sommige interessante dingen tss. Een ST1 zou ik nu niet echt 2dehands kopen, tenzij aan een echte weggeefprijs (jammer genoeg niet)

Grtz


ST2 riders in Belgium? - bluecat - 03.04.2016

You might be already familiar with this; nevertheless here the media release from myStromer AG.

[Bild: http://www.velostrom.de/wp-content/uploads/2016/03/ConceptStore_Belgien.jpg]

Brussels, March 4, 2016 – This Friday, Stromer is opening the first concept store in Brussels.

At Bergensesteenweg 41, the doors will be opened to the 1300 sq. m point of sale for Bikelife for the first time.
Stromer is represented on 250 sq. m with an integrated concept store – the customers are guided through the
world of Stromer in modern Swiss design.

Commuters have to deal with crowded streets. The need for alternatives to the commuter car is enormous.
This is proven by the demand for e-bikes in our Belgium market. Reason enough for myStromer AG to boost
its presence in this market. Together with our "Bikelife" dealer, which has successfully operated in Brussels
since 2004, Stromer has introduced a new point of sale. The owners Jan Cooman and Ann Mosselmans are
absolutely thrilled: “From consultation to repair and service work, we offer our customers all services from
one source. Having the Stromer product range of ST1 and ST2 on offer is a real added value for our customer
and increases the appeal of our location even more.”

Swiss design on 250 sqm. The Stromer, which was recently bestowed with the German Design Award, is presented in surroundings
befitting it. The concept store is impressive with its clear lines and attention to detail. Swissness can be
recognized in the puristic design of the store furnishings. No unnecessary elements distract from the
products. There is a table perfect for talking shop and the wall of pictures takes the customers on a visual
trip to Switzerland.


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 04.04.2016

Dit is vlak bij mijn werk. Handig.
Ga er eens heen rijden tijdens de middagpauze.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.04.2016

raf_pillaert: schrieb:Dit is vlak bij mijn werk. Handig.
Ga er eens heen rijden tijdens de middagpauze.

@Raf
Weet iets te zeggen hé

Vandaag het merendeel in stand #1 gereden.
Maar dat is echt een fameuze tegenvaller.
Zo, om nogmaals op hetzelfde nageltje te kloppen.
Speedpedelec is het summum van de elektrische fietsen.
Deze penaliseren, is het kind met het wijwaterbad weggooien, back to the stobne-age Big Grin


ST2 riders in Belgium? - Laluc - 07.04.2016

Wat een domper, ik had gepland mijn nieuwe Stromer (besteld 5/3) dit weekend te mogen afhalen, werd vorige week ook nog zo bevestigd door Fiets!, vandaag telefoon dat levering is uitgesteld tot mei !!

Volgens handelaar door het overweldigend succes kan de productie niet volgen.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 11.04.2016

Laluc: schrieb:Wat een domper, ik had gepland mijn nieuwe Stromer (besteld 5/3) dit weekend te mogen afhalen, werd vorige week ook nog zo bevestigd door Fiets!, vandaag telefoon dat levering is uitgesteld tot mei !!

Volgens handelaar door het overweldigend succes kan de productie niet volgen.

Hopelijk begin Mei. Smile
En de betere dagen komen eraan. Vanmorgend om 6h30 begon het licht te worden & 's avonds is het toch al 20h30

Vandaag standje 2 en versnelling 52/13 toch een kleine 40km/uur eruit (ok beetje rugwind en bandenspanning 2.6)

grtz