stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - flamme - 27.05.2016

hey allen.



heb ben steve woonachtig te tildonk en sinds enkele weken zijn mijn vrouw en ik stromer eigenaars :-)
Spijtig genoeg liet het budget niet toe een st2 aan te schaffen maar het vrouwke heeft een mooie witte st1 en ik heb mij de groene st1s gekocht

mij zal je regelmatig tegen komen op de leuvense vaart aangezien ik ermee ga werken (in mechelen ).
We hebben onze fietsen nu al enkele weken en tot op dit moment best wel tevreden van . enkel van de schlumpf aandrijving ben ik nog niet van overtuigd want soms raak je per ongeluk de trapas aan met je hiel en ga je aan 40km/u ineens in kleine versnellingen draaien .ik heb deze al wat laten bijregelen maar het is toch nog niet wat het zou moeten zijn .

voor de rest niets dan positieve dingen :-)

voor leuke fietstochten op langs het kanaal met mede stromers ben ik steeds te vinden :-)


ST2 riders in Belgium? - Saisaku - 27.05.2016

@Laluc: Dan ga ik jullie eindelijk eens zien rondvliegen hier! Werd tijd, tot nu toe kom ik maar ééntje af en toe tegen in Herentals, een oudere dame die haar kleinkind rondrijd in een kinderkar. Leuk om te zien 😊

@Raf: Werd tijd zou ik zo denken! Had het een reden dat je zo lang wachtte? Anders heb je al zalig fietsweer gemist...

flamme: schrieb:... en ik heb mij de groene st1s gekocht
Proficiat met jullie aankoop! En goede smaak :mad:

flamme: schrieb:... enkel van de schlumpf aandrijving ben ik nog niet van overtuigd want soms raak je per ongeluk de trapas aan met je hiel en ga je aan 40km/u ineens in kleine versnellingen draaien .ik heb deze al wat laten bijregelen maar het is toch nog niet wat het zou moeten zijn .

De Schlumpf is inderdaad even wennen, en heeft in ons vrij vlakke landje weinig nut. Tot wanneer je je batterij vergeet op te laden dan Big Grin
Hij wordt automatisch moeilijker om in te drukken naar mate je er meer mee rond rijd. In het begin kon een redelijke put nog mijn versnelling verzetten, nu ga ik er zonder problemen mee off road.

Goede raad: Maak er de gewoonte van je versnelling achteraan lichter te zetten wanneer je van plan bent te stoppen, en je hiel ver van de kickplate houden bij het vertrekken. Op die manier moet je niet 'gaan staan' wanneer je vertrekt.
Ik heb mijne Schlumpf zonet kapot gekregen door dit wel te doen (combinatie van zware versnelling, gaan staan op de trappers en net tegen de plaat te stoten). Nu kan ik hem niet verzetten of hij staat volledig los of zit juist vast. Eens de extra diensten wat voorbij zijn eens bij de fietsenmaker langs *slik*

--
Vraagje voor jullie allen. Dit ergert me al vanaf de eerste maand, en het wordt steeds erger... Krast jullie fiets ook zo gemakkelijk? Bij mij staan er al ontelbare krasjes op. Waar de fietszakken hangen is er al blank aluminium te zien. Aan de crank begin ik ook aluminium te zien, terwijl daar toch enkel mijn regenbroek eens tegen komt. En op de bovenbuis heb ik overal kleine krassen, dit is waar het slot vooral komt te hangen (tot zo ver het verkooppraatje van Abus dat het omhulsel je fiets zou beschermen)... Heb dit eens laten vallen bij Fiets! en zij zeggen dat dit normaal is. Maar aangezien ik vrij voorzichtig ben met de fiets, kan ik dit toch niet aanvaarden.

En nu ENRA terug ter spraken komt, besef ik plots dat ik nooit antwoord heb gekregen op mijn emails. Heb er zowel één naar BE als NL gestuurd. Met al die extra diensten ben ik dat totaal uit het oog verloren. Zal er eens achter moeten gaan zitten...


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 27.05.2016

Saisaku: schrieb:@Raf: Werd tijd zou ik zo denken! Had het een reden dat je zo lang wachtte? Anders heb je al zalig fietsweer gemist...

Kwam nooit uit met werk .... ofwel weekje buitenland ofwel steeds ergens vergadering aan de andere kant van dit apenlandje ;-)


ST2 riders in Belgium? - flamme - 27.05.2016

Saisaku: schrieb:@Laluc: Dan ga ik jullie eindelijk eens zien rondvliegen hier! Werd tijd, tot nu toe kom ik maar ééntje af en toe tegen in Herentals, een oudere dame die haar kleinkind rondrijd in een kinderkar. Leuk om te zien 😊

@Raf: Werd tijd zou ik zo denken! Had het een reden dat je zo lang wachtte? Anders heb je al zalig fietsweer gemist...

flamme: schrieb:... en ik heb mij de groene st1s gekocht
Proficiat met jullie aankoop! En goede smaak :mad:

flamme: schrieb:... enkel van de schlumpf aandrijving ben ik nog niet van overtuigd want soms raak je per ongeluk de trapas aan met je hiel en ga je aan 40km/u ineens in kleine versnellingen draaien .ik heb deze al wat laten bijregelen maar het is toch nog niet wat het zou moeten zijn .

De Schlumpf is inderdaad even wennen, en heeft in ons vrij vlakke landje weinig nut. Tot wanneer je je batterij vergeet op te laden dan Big Grin
Hij wordt automatisch moeilijker om in te drukken naar mate je er meer mee rond rijd. In het begin kon een redelijke put nog mijn versnelling verzetten, nu ga ik er zonder problemen mee off road.

Goede raad: Maak er de gewoonte van je versnelling achteraan lichter te zetten wanneer je van plan bent te stoppen, en je hiel ver van de kickplate houden bij het vertrekken. Op die manier moet je niet 'gaan staan' wanneer je vertrekt.
Ik heb mijne Schlumpf zonet kapot gekregen door dit wel te doen (combinatie van zware versnelling, gaan staan op de trappers en net tegen de plaat te stoten). Nu kan ik hem niet verzetten of hij staat volledig los of zit juist vast. Eens de extra diensten wat voorbij zijn eens bij de fietsenmaker langs *slik*

--
Vraagje voor jullie allen. Dit ergert me al vanaf de eerste maand, en het wordt steeds erger... Krast jullie fiets ook zo gemakkelijk? Bij mij staan er al ontelbare krasjes op. Waar de fietszakken hangen is er al blank aluminium te zien. Aan de crank begin ik ook aluminium te zien, terwijl daar toch enkel mijn regenbroek eens tegen komt. En op de bovenbuis heb ik overal kleine krassen, dit is waar het slot vooral komt te hangen (tot zo ver het verkooppraatje van Abus dat het omhulsel je fiets zou beschermen)... Heb dit eens laten vallen bij Fiets! en zij zeggen dat dit normaal is. Maar aangezien ik vrij voorzichtig ben met de fiets, kan ik dit toch niet aanvaarden.

En nu ENRA terug ter spraken komt, besef ik plots dat ik nooit antwoord heb gekregen op mijn emails. Heb er zowel één naar BE als NL gestuurd. Met al die extra diensten ben ik dat totaal uit het oog verloren. Zal er eens achter moeten gaan zitten...


ik heb de schlumpf wat zwaarder laten afstellen door de mensen van niels albert bike store het is iets beter maar nog niet weg en heb de indruk dat er nu een klik inzit word vervolgd :-)

verder niets da positief over de fiets heb wel de pedaal gevoeligheid op max gezet omdat conditie ver van ideaal is ,later zullen wel zakken :-)

ik heb een verzekering genomen bij aedes hebben jullie al ervaringen met deze verzekering ?

En ja toch wel een belangrijk punt vind ik persoonlijk de zijsteun is echt kl....... minste dat je de fiets aanraakt slaagt hij naar binnen of soms ongewenst grrrrr


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 27.05.2016

flamme: schrieb:En ja toch wel een belangrijk punt vind ik persoonlijk de zijsteun is echt kl....... minste dat je de fiets aanraakt slaagt hij naar binnen of soms ongewenst grrrrr

Bij de ST2's was dit in het begin ook een gekend probleem. Na verloop van tijd werd de steun bij iedereen gratis vervangen door een ander model. Sindsdien geen probleem meer.
Kun je bij uw steun de voet niet een beetje langer maken (of korter als hij naar rechts valt ;-) ). Bij mijn andere pedelec (25 per uur) kan dit.


ST2 riders in Belgium? - flamme - 27.05.2016

raf_pillaert: schrieb:
flamme: schrieb:En ja toch wel een belangrijk punt vind ik persoonlijk de zijsteun is echt kl....... minste dat je de fiets aanraakt slaagt hij naar binnen of soms ongewenst grrrrr

Bij de ST2's was dit in het begin ook een gekend probleem. Na verloop van tijd werd de steun bij iedereen gratis vervangen door een ander model. Sindsdien geen probleem meer.
Kun je bij uw steun de voet niet een beetje langer maken (of korter als hij naar rechts valt ;-) ). Bij mijn andere pedelec (25 per uur) kan dit.

de steun is goed van lengte maar opdat hij zelf naar binnen klikt en de veer nogal sterk is klikt de steun al naar binnen bij de minste aanraking van de fiets .blijkbaar zou dit bij wet verplicht zijn om dit type van steunen te leveren bij pedelec,s .soit hier komt er een andere op


ST2 riders in Belgium? - Jef_Fonsson - 27.05.2016

Wat betreft de ENRA verzekering, blijkt dat ze nu voor België een uitzondering maken en de speed pedelecs ook omnium verzekeren, buiten de BA. Ik heb gebeld naar ENRA en ze bevestigden dit, ondanks wat er in de voorwaarden staat. Ik had in maart - net zoals Laluc - ook een e-mailtje gestuurd, en toen ook als antwoord gekregen dat het in België niet mogelijk was een speed pedelec te verzekeren. Nu dus terug wel - oef! 230 € bij Callant had ik sowieso niet betaald...


@ Laluc Fijn dat ook jouw fietsen aangekomen zijn. Bleek dat het dus echt een kwestie van seconden was (rond de 3600)... Spijtig dat het al zeker tot dinsdag geen al te best weer wordt.


ST2 riders in Belgium? - flamme - 27.05.2016

heb voor de gezelligheid een groep aangemaakt op facebook :-)
STROMER BELGIE is de naam :-) iedereen is welkom


ST2 riders in Belgium? - rockrider - 28.05.2016

flamme: schrieb:heb voor de gezelligheid een groep aangemaakt op facebook :-)
STROMER BELGIE is de naam :-) iedereen is welkom

Flamme, als ik STROMER BELGIE in typ op Facebook kom ik nergens uit.

Ik bezit een 2 tal maanden een ST1 en heb er intussen een 2000 km
opzitten. Gewoon recreatief fietsen. Een prachtfiets!!!
Gisteren mijn eerste platte achterband gehad. Ik heb er zelf een nieuwe opgelegd. Is zeker niet moeilijk.


ST2 riders in Belgium? - flamme - 28.05.2016

https://www.facebook.com/groups/131629270577928/?fref=ts


had de groep eerst prive gezet per ongeluk :-(
hopelijk is het nu beter