stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 11.03.2015

christiansmet: schrieb:Ok... hier ff een samenvatting na 1 week - 345km - met de ST2 naar Gent.

- De eerste dag heb ik een 3-tal km zonder ondersteuning gereden aangezien ik juist geen 44km haalde. Momenteel is het juist 0% als ik in de fietsenstalling bol :-) Volgens Tesla kollega heeft de koude een serieuze impact op de actieradius, er is dus nog hoop :-)
- De versnelling raakte het grootste blad toen ik terug naar huis reed. Denk dat de spanning op de kabel nog niet genoeg was. Dat heb ik zelf aangepast.
- het laden tot 96-97% is bij mij enkel als ik de fiets rechtstreeks laad. Als ik hem op het werk aan de bureaulader hang dan geeft hij nadien in de fiets wel 100% aan.
- Het borgringetje rond de as van de batterijhendel is verdwenen. De winkel had het niet op stock maar heeft het besteld. Het asje van het batterijhandvat zit nu los.
- De zijstandaard is duidelijk een lang model. Ik denk niet dat hij zal omvallen :-)
- de nieuwe ronde sleutels zijn echt beter dan die op het initiële testmodel.
- Ik heb de bandenspanning naar 3 bar gebracht. Uit de winkel stonden ze op minder dan 1 bar. Lekker zacht..maar niet echt efficiënt.
- de ortlieb tassen passen perfect en zijn super goed bij regen.
- het bikesuit regenpak is een aanrader.
- heb een thinkbiologic houder gekocht voor de iphone, ideaal voor navigatie aangezien de laadkabel een aansluiting heeft en toch weatherproof blijft.
- VTB-VAB kost 45€ voor een jaar... 24/7. Maakt niet uit welke fiets je bent (heb ook koersfiets) Het staat op persoon.
-Bedankt Marc om me te bellen voor de verzekeringskwestie. Ik hoop dat ik er met uw document uit raak wat ik nodig heb.

Al bij al ben ik super tevreden met mijn aanwinst. Ik kijk elke dag uit naar de volgende rit! Bedankt allen om me de informatie te verschaffen die ik nodig had.

Hallo,
ik ga waarschijnlijk ook een ST2 kopen om dagelijks naar het werk te rijden. Ik moet 30km enkel doen met een paar hellingen. Dus als ik het goed begrijp kan ik best een extra lader kopen om de batterij op het werk op te laden?
Welke Ortlieb tassen heb jij?
grtn, Raf.


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 11.03.2015

Mijn vriendin en ik hebben beide een ST2's en hebben goede ervaringen met Verbinnen Sport in Wilsele (een van de grotere dealers).
Is tevens BMC dealer en heeft goede connecties in Zwitserland. Tasjes hebben we van het merk Racktime (ook bij Verbinnen), zeer handig kliksysteem, goed bevestigd en uitbreidbaar als je eens een brood of wat meer moet meenemen. We zijn erg tevreden met onze fietsen en zeker met de service van Verbinnen.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 12.03.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:Hallo,
ik ga waarschijnlijk ook een ST2 kopen om dagelijks naar het werk te rijden. Ik moet 30km enkel doen met een paar hellingen. Dus als ik het goed begrijp kan ik best een extra lader kopen om de batterij op het werk op te laden?
Welke Ortlieb tassen heb jij?
grtn, Raf.

@Raf_V

Ik heb mij zonet een ST2 aangeschaft.
Die extra batterijlader is geen must voor 30km.
Normaal op volle speed 50km en op minder snelle vaart tot ±100km en meer.
Maar ik moet zeggen, ook ik (30km enkel)heb mij een extra batterijlader aangekocht.

Noot: Ik wil u niet ongerust/afjagen maar officieel zijn de prijzen van ST2 vanaf 1 maart opgeslagen.
Ik heb mijne besteld bij velodome - antwerpen en deze levered nog tot en met dit weekend aan de oude prijzen.
Na 15 maart zullen zij eveneens opslagen. (Was voor mij extra trigger om ST2 nu te kopen)

Ps: ik heb mij de fietszakken Ortlieb aangeschaft back roller classic
Groet


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 12.03.2015

Hoi,

Ik heb gisteren (2015-03-11) iemand zien rijden aan Kampenhout SAS rond 16u35 met een ST2.
Wie was de schuldige? Smile


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.03.2015

@Berlin:

Hallo Berlin,

ivm de prijs. Ik ben bij 2 verdelers geweest en die zeiden me net beiden dat er vanaf 1 april een prijsstijging gaat zijn van 8-10%....
Dus als ik de ST2 nog voor einde maart besteld had ik hem nog aan de "oude" prijs.

Alvast bedankt voor de info....

Ivm de fietszakken. Beschadigen zij de buisjes van de drager niet als ze daar zo tegenhangen?
Wat draag jij als het regent? Ik ben nog op zoek naar geschikte regenkledij en overschoenen. Misschien een tip...

Ik doe 30km enkel, dus heen en terug 60km met een 4 tal stevige hellingen. Dus maar best een extra lader aankopen denk ik? Zijn er verschillende type laders beschikbaar of is er maar 1 type? Ik vind hierover vrij weinig info.

grtn, Raf.


ST2 riders in Belgium? - Kay - 12.03.2015

ik was gisteren op kampenhout sas om 17u35 (onder brug), maar met de ST1 helaas. (niet dat ik niet tevreden ben hoor :-))

eventeel nog een kooptip als je je geld belangrijker vindt dan service (tot nu toe nog geen ervaring met de service trouwens, na 2500 km nog geen enkel probleem) :
bij as adventure krijg je bij aankoop fiets steeds 10% van je aankoopwaarde in cadeaubonnen én gratis 1 jaar VAB bijstand.
plus als iemand van je gezin voor de vlaamse overheid werkt kun je met je pluspas ook as venture cadeaubonnen kopen aan 10 % korting.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.03.2015

Kay: schrieb:ik was gisteren op kampenhout sas om 17u35 (onder brug), maar met de ST1 helaas. (niet dat ik niet tevreden ben hoor :-))

eventeel nog een kooptip als je je geld belangrijker vindt dan service (tot nu toe nog geen ervaring met de service trouwens, na 2500 km nog geen enkel probleem) :
bij as adventure krijg je bij aankoop fiets steeds 10% van je aankoopwaarde in cadeaubonnen én gratis 1 jaar VAB bijstand.
plus als iemand van je gezin voor de vlaamse overheid werkt kun je met je pluspas ook as venture cadeaubonnen kopen aan 10 % korting.

Ik vind de service ook belangrijker dan de eventuele korting, maar volgens de 2 fietswinkels (1 gerenommeerde Stromer verdeler) was de prijsstijging pas vanaf 1 april.
Ik hoop natuurlijk nooit problemen te hebben met de ST2, maar je weet maar nooit. Daarom dat ik zowiezo voor de VAB fietsbijstand ga. Belangrijkste is dat de naverkoopdienst goed is. Verkopen kan (bijna) iedereen, maar herstellingen goed uitvoeren.... Daarom dat ik ook al enkele weken aan het uitkijken ben waar ik mijn ST2 zou kopen.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 12.03.2015

@Raf_V

Thx - hebben ze mij weer zitten hé... maar 1/4 is ook zo lang niet meer.
Betreft fietszakken etc... geen ervaring maar zagen er ok uit op de ST1.
Kledij heb ik nog van vroeger - mss decathlon

Iets total anders:
Ik heb geen ervaring met een smartphone... en dien er alsnog eentje aan te schaffen

1)iemand enige suggestie? liefst zo goedkoop mogelijk
2)waarvoor dient deze buiten tracking en vergrendeling?
3)dient deze continu online te zijn? gaat een behoorlijk factuur worden, of zie ik dit fout?

Thx


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 12.03.2015

Berlin schrieb:Ik heb geen ervaring met een smartphone... en dien er alsnog eentje aan te schaffen

1)iemand enige suggestie? liefst zo goedkoop mogelijk
2)waarvoor dient deze buiten tracking en vergrendeling?
3)dient deze continu online te zijn? gaat een behoorlijk factuur worden, of zie ik dit fout?

Thx
1=> Ik heb een iPhone (vroeger 4s en nu 6 Plus) en werkt perfect. Heb echter ook de app op een android-simulator op mijn laptop geïnstalleerd en werkt ook perfect.
2=> Via stromer-app kun je ook de ondersteuningsmodus 2 finetunen, zodat je deze naar je eigen voorkeur kunt aanpassen. Je kan verschillende profielen opslaan voor modus 2.
3=> smartphone moet niet constant online zijn. Natuurlijk wel als je commando wilt doorsturen. Dit kan evengoed via een WIFI-verbinding op de smartphone, dus eigenlijk strikt gezien geen edge , 3G of 4G nodig.

ST2 kan uiteraard ook perfect zonder smartphone gebruikt worden. Maar als je toch een smartphone hebt is het een leuke toevoeging aan de ST2.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 12.03.2015

Kay: schrieb:ik was gisteren op kampenhout sas om 17u35 (onder brug), maar met de ST1 helaas. (niet dat ik niet tevreden ben hoor :-))

eventeel nog een kooptip als je je geld belangrijker vindt dan service (tot nu toe nog geen ervaring met de service trouwens, na 2500 km nog geen enkel probleem) :
bij as adventure krijg je bij aankoop fiets steeds 10% van je aankoopwaarde in cadeaubonnen én gratis 1 jaar VAB bijstand.
plus als iemand van je gezin voor de vlaamse overheid werkt kun je met je pluspas ook as venture cadeaubonnen kopen aan 10 % korting.


Zo dacht ik er ook over. Dankzij ander forumlid uiteindelijk bij bovenvermelde en 'hopelijk' goede verdeler terecht gekomen

@Raf
Heb je al kunnen test rijden? Zekers doen hé
Gr