stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Jef_Fonsson - 26.09.2016

Hoi Raf

Houdt dat dan in dat je tot nu toe steeds zonder verzekering hebt gereden?

Groeten
Jef


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 26.09.2016

Voila, net mijn roze formulier aanvraag tot inschrijving op de post gegooid, ben eens benieuwd hoeveel keer ze mijn boeltje gaan terugsturen tegen dat het in orde is 😅😅😅


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 26.09.2016

Raf_Van_Avondt: schrieb:Ik had half september zelf rechtstreeks contact met Strömer in Zwitserland. Om te vragen dat ze de "boost" functie konden software-matig uitschakelen. Antwoord was dat ze dit (nog) niet konden, maar er was een medewerker bijna dagelijks in overleg met iemand van de het ministerie van verkeer hier in België om een zo goed mogelijke oplossing uit te werken om ons niet op te zadelen met onnodige verzekeringen en andere toestanden. Vandaag dan de bevestiging gehad dat ze alle dealers in België hebben gecontacteerd om te zeggen hoe het nu verder moet. Meer weet ik ook nog niet, aanpassing software? Extra bewijs dat we enkel trapondersteuning hebben?
Ik ga zo snel mogelijk mijn fietsenhandelaar eens contacteren...

Thx RAF
Da's dan toch eens goed nieuws - tot heden nog niets ondernomen Big Grin
Van zovlug jij iets meer weet geef maar een seintje.

@Jef
Betreft verzekering: ik heb een omniumverzekering voor diefstal en totaal löss deze heeft betrekking op mijn fiets.
Andere verzekering had ik niet afgesloten, mijn verzekeringsmakelaar gaf mij zwart op wit dat mijn familiale voldoende was.
En ik vermoed dat idd de "boost" (die ik notabele 1 keer heb gebruikt, om te testen of ze macheerde) uit kan, u volledig via familiale gedekt bent.

Toi toi & Lets hope

Ps: zou toch zekers moeten lukken, rara wat hoor ik minister pres. Geert Bourgeois Vandaag verklaren, en 'we gaan investeren, en de turbo moet aanslaan lol, in fietspaden blablablabla

Grtz


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 26.09.2016

Jef_Fonsson: schrieb:Hoi Raf

Houdt dat dan in dat je tot nu toe steeds zonder verzekering hebt gereden?

Groeten
Jef

Dag Jef,

enkel verzekert via de familiale verzekering.

grtn, Raf.


ST2 riders in Belgium? - Be_fast - 27.09.2016

vorige week ook gebeld met DIV, ik had de opmerking dat we toch niet allemaal op 1 oktober voor de deur kunnen staan voor een kenteken (plaat) he :-)
maar we zouden nog een paar weken tijd krijgen...ben benieuwd.
Weer een nieuwe helm, plaat aanvragen, de fun is er stilaan af.
Betaal ik al 2 jaar verzekering (omdat ze een mens bang maken), nu blijkt dat een B.A voldoende is.

Bram_Rotthier: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:En hoe moet je dit aanvragen?

Vorige week heb ik de volgende info gekregen van het DIV:

- Als je fiets reeds ingeschreven is als bromfiets klasse A of B: Een formulier "aanvraag tot inschrijving" invullen, ondertekenen en je vorige kentekenbewijs meesturen
De aanvraag tot inschrijving is op deze website te vinden.

- Als je fiets nog niet ingeschreven is, zal je ook je COC mee moeten bezorgen (en de nodige stempels op de aanvraag tot inschrijving kunnen voorleggen)...

Belangrijk is dat je op de aanvraag tot inschrijving aangeeft dat het de (her)inschrijving van een speed-pedelec betreft èn dat het een speed-pedelec is die ook kan rijden zonder trappen. (dit is belangrijk voor de verzekering...)

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (dit zal pas mogelijk zijn vanaf 1 oktober), dus hou me zeker op de hoogte Smile



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 27.09.2016

Be_fast: schrieb:vorige week ook gebeld met DIV, ik had de opmerking dat we toch niet allemaal op 1 oktober voor de deur kunnen staan voor een kenteken (plaat) he :-)
maar we zouden nog een paar weken tijd krijgen...ben benieuwd.
Weer een nieuwe helm, plaat aanvragen, de fun is er stilaan af.
Betaal ik al 2 jaar verzekering (omdat ze een mens bang maken), nu blijkt dat een B.A voldoende is.

Bram_Rotthier: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:En hoe moet je dit aanvragen?

Vorige week heb ik de volgende info gekregen van het DIV:

- Als je fiets reeds ingeschreven is als bromfiets klasse A of B: Een formulier "aanvraag tot inschrijving" invullen, ondertekenen en je vorige kentekenbewijs meesturen
De aanvraag tot inschrijving is op deze website te vinden.

- Als je fiets nog niet ingeschreven is, zal je ook je COC mee moeten bezorgen (en de nodige stempels op de aanvraag tot inschrijving kunnen voorleggen)...

Belangrijk is dat je op de aanvraag tot inschrijving aangeeft dat het de (her)inschrijving van een speed-pedelec betreft èn dat het een speed-pedelec is die ook kan rijden zonder trappen. (dit is belangrijk voor de verzekering...)

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (dit zal pas mogelijk zijn vanaf 1 oktober), dus hou me zeker op de hoogte Smile

Je hebt tijd tot 1 december 2016 om alles inorde te krijgen.
Enkel een fietshelm volstaat, als hij de slapen beschermd (?)...
Als je familiale verzekering voldoende is hoef je niets te doen...


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 29.09.2016

Zijn er nog strömerrijders die reeds een kleine nummerplaat aangevraagd hebben ?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.10.2016

Iemand RTV gezien?

Onze flikken in Mechelen hebben niet veel job zo te zien.
Eerste speed bikes werden vandaag aan de kant gezet.
Man, man, en dan in Brussel maar roepen, meer fiets, meer fietssnelweg, wat een gedrocht, spijtig!!!

Zo'n wonder mooi ding, en dan zulke kortzichtige idiote beslissingen. Same on ya.

@Raf, weet jij al iets meer, truttel en verzekering - vanwege stromer?
Komt niet echt van grond zekers.

Btw: wat een wetgeving en ik die dacht dat er een overgangsregeling was, daarenboven, plaatje was ten vroegste beschikbaar 1/10/2016

Is er nu echt niemand out there die onze belangen een keertje kan behartigen?? Any one? :mad:
Grtz


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 05.10.2016

@Berlin:

de Stromer dealers zouden zijn ingelicht door Strömer Zwitserland ivm de boost functie. Ik heb nog geen contact gehad met mijn dealer.

Typisch Belgisch, de oplossingen voor bepaalde problemen zoveel mogelijk tegenwerken en daarna maar klagen...

Ik heb nog steeds geen nummerplaat aangevraagd en als ik dat dan zo hoor dat ze er een heksenjacht van maken dan zal ik zo lang mogelijk wachten....


ST2 riders in Belgium? - wegpiraat - 05.10.2016

Vanaf begin oktober de politie al een paar voorbij gereden nog niet aan de kant maar oogjes openhouden ben ze telkens voorbij gereden op stand 1-0 tegen 27km/u.
In de dag is mijn verlichting uit dus dan valt ook niet op.
En voor mijn nummerplaat heb ik ook al een oplossing t gene wat er voor voorzien is heb ik verwijderd.
Als ik problemen krijg doe ik mijn fietsje weg en ga ik er zelf ene bouwen.
Ze hebben liever dat je met een auto,brommer verplaats daar verdienen ze meer aan en dan willen ze motiveren om met de fiets te gaan werken bij sommige wordt zelfs de fiets vergoeding al afgenomen als mijne baas da flickt ben ik zeker weg.