stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 05.10.2016

Mijn aanvraag tot inschrijving op26/09
Opgestuurd, tot nu toe nog niks van div.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 05.10.2016

wegpiraat: schrieb:Vanaf begin oktober de politie al een paar voorbij gereden nog niet aan de kant maar oogjes openhouden ben ze telkens voorbij gereden op stand 1-0 tegen 27km/u.
In de dag is mijn verlichting uit dus dan valt ook niet op.
En voor mijn nummerplaat heb ik ook al een oplossing t gene wat er voor voorzien is heb ik verwijderd.
Als ik problemen krijg doe ik mijn fietsje weg en ga ik er zelf ene bouwen.
Ze hebben liever dat je met een auto,brommer verplaats daar verdienen ze meer aan en dan willen ze motiveren om met de fiets te gaan werken bij sommige wordt zelfs de fiets vergoeding al afgenomen als mijne baas da flickt ben ik zeker weg.

Als bij mij de fietsvergoeding wegvalt zal de Stromer op stal blijven. Dan terug met de auto naar het werk want dar krijg ik wel een verplaatsingsvergoeding voor... hoe zot kan het zijn....


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.10.2016

Snelle reacties - thx.
Ik voel mij ook niet geroepen snel te handelen.
Daar en boven kom ik zelden echt zelden politie tegen op mijn woon, werkweg.
Maja, je zal zien hé.....
Zeg Raf, dat klagen & zagen, is dat op mij? Thx zene.. Lol
Allé, ik zal sebiet eens inpakken en het fietske 'uitpluggen' voor mijn vroege ochtend rit.
Twas al behoorlijk kou.
See you Big Grin

Btw: weet ge wat mij degouteerd, dat 3 dagen na een wetgeving er echt zo al iets is van, ik zal u nu is op 'den boek' zwieren.
Ronduit schandalig. En wetende dat deze ordehandhavers nog niet eens weten hou de vork nu in de steel steekt gggrrrr


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 05.10.2016

Berlin: schrieb:Snelle reacties - thx.
Ik voel mij ook niet geroepen snel te handelen.
Daar en boven kom ik zelden echt zelden politie tegen op mijn woon, werkweg.
Maja, je zal zien hé.....
Zeg Raf, dat klagen & zagen, is dat op mij? Thx zene.. Lol
Allé, ik zal sebiet eens inpakken en het fietske 'uitpluggen' voor mijn vroege ochtend rit.
Twas al behoorlijk kou.
See you Big Grin

Ik bedoelde hiermee de belgische staat. Ze willen dat er meer naar het werk wordt gefietst maar de oplossing voor het probleem, de speed pedelec, zijn al aan het afbreken ipv het te promoten. Wij moeten evenveel inspanning leveren om te fietsen als een gewone fietser, als een e-bike fietser... enkel de snelheid is verschillend.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.10.2016

Raf_Van_Avondt: schrieb:
wegpiraat: schrieb:Vanaf begin oktober de politie al een paar voorbij gereden nog niet aan de kant maar oogjes openhouden ben ze telkens voorbij gereden op stand 1-0 tegen 27km/u.
In de dag is mijn verlichting uit dus dan valt ook niet op.
En voor mijn nummerplaat heb ik ook al een oplossing t gene wat er voor voorzien is heb ik verwijderd.
Als ik problemen krijg doe ik mijn fietsje weg en ga ik er zelf ene bouwen.
Ze hebben liever dat je met een auto,brommer verplaats daar verdienen ze meer aan en dan willen ze motiveren om met de fiets te gaan werken bij sommige wordt zelfs de fiets vergoeding al afgenomen als mijne baas da flickt ben ik zeker weg.

Als bij mij de fietsvergoeding wegvalt zal de Stromer op stal blijven. Dan terug met de auto naar het werk want dar krijg ik wel een verplaatsingsvergoeding voor... hoe zot kan het zijn....
Idem hier.
Gisteren nog gelezen...
Vergoeding elektrisch 27km/uur ok, maar ooohwee 40 plus per uur, dat gaat toch niet zene.
En onze minister van economie werkt ook al tegen....
Brommer is brommer, jong jong, iedere de door weer en wind, da's een plezier se.. Er trappen, da moet nie meer zene, dat gaat vanzelf Big Grin


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 05.10.2016

Raf_Van_Avondt: schrieb:
Berlin: schrieb:Snelle reacties - thx.
Ik voel mij ook niet geroepen snel te handelen.
Daar en boven kom ik zelden echt zelden politie tegen op mijn woon, werkweg.
Maja, je zal zien hé.....
Zeg Raf, dat klagen & zagen, is dat op mij? Thx zene.. Lol
Allé, ik zal sebiet eens inpakken en het fietske 'uitpluggen' voor mijn vroege ochtend rit.
Twas al behoorlijk kou.
See you Big Grin

Ik bedoelde hiermee de belgische staat. Ze willen dat er meer naar het werk wordt gefietst maar de oplossing voor het probleem, de speed pedelec, zijn al aan het afbreken ipv het te promoten. Wij moeten evenveel inspanning leveren om te fietsen als een gewone fietser, als een e-bike fietser... enkel de snelheid is verschillend.

Ben zelfde menig toegedaan.
Dat wist je al hé, 'we maar roepen in woestijn' Big Grin
Ik hoor Benneke Weyts al piepen, meer fietsen blablabla

Grtz - ik ga afsluiten, peace out & Tomorrow à beter day
Big Grin
Allé, ik hoop het toch, als ze me niet plakken lol


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 07.10.2016

Weet er iemand de afmetingen van nummer plaatje?

Ik zie op web-stek DIV 10*12cm.
Klopt dit, ik ben van plan een plaatje onder mijn achterlicht te monteren, zodanig dat de nummerplak erop kan - oogt mooi (hier ergens op; modificaties aan stromer gezien)

Btw; ik denk dat flikken Mechelen nogmaals graag stonden te pochen op RTV - kan me niet voorstellen, dat politie (naast het invullen van onkosten'bonnekes') nog zoveel tijd over heeft, om in de kou een snelle fietsen te gaan vangen LOL.

Grtz & goei weekend


ST2 riders in Belgium? - Aname - 10.10.2016

Hoi

Nieuw op forum, daarom dit eventjes:

Heb recent een ST2 aangekocht, en wat een goeie aankoop is dit zeg! Probeer tweemaal per week het woon-werkverkeer af te leggen met de fietst, in plaats van die ellendige E34-E313. Maar, recente berichten in media slagen er wel in mij wat bang te maken.

ST2 is in mijn bezit sinds september, en heb wel een paar vraagjes voor jullie:
- Als ik wat 'fel' start, lijkt de ketting al eens 'door te schieten', als dat voor iemand wat duidelijk is? Eenmaal vertrokken is er wel niets aan de hand.
- Als ik rem, piepen de remmen al. Nu dacht ik dat dit bij aankoop van een nieuwe fiets (Fiets! Herentals), nog niet zou mogen? Ook lijkt ze soms een schurend geluid aan de wielen van de fiets zelf te komen. Moet ik dit even aan de fietsenboer melden?

Ook een nieuwe ervaring voor mij, is sportfietsers die vlak achter mij komen rijden, om uit de wind te zitten. Hier ben ik niet echt gerust op, want je moet toch ook voor hen opletten naar de omgeving toe. Ook zie ik ze soms niet meer, en dat vind ik ook wel eng. Als er rechts voor mij een voetganger zie bijvoorbeeld, zal ik wel teken doen met mijn rechterhand, en bellen om de voetganger in te lichten. Is dit de juiste etiquette?

groeten!


ST2 riders in Belgium? - Jef_Fonsson - 10.10.2016

Hoi Aname

Alvast welkom op het forum.

Wat betreft het doorschieten van de ketting: ben je zeker dat dit effectief de ketting is? Ik heb namelijk ook wel een keer zoiets gehad, maar betwijfel of het daadwerkelijk de ketting was. Het voelde bij het trappen wanneer ik startte wel aan als doortrappen, maar dacht eerder dat het in de motor zelf zat. Zeker omdat ik het niet eerder had ervaren en na die keer ook nooit meer heb ervaren. Ik heb toen een kwartiertje doortrappend gereden en het is vanzelf terug verdwenen. Al dacht ik toen dat ik al serieuze stukken had. Ik had toen wel mijn fiets vervoerd in een bestelwagentje en een spanriem geplaatst waar ik dit normaal niet doe. Ik denk dus dat het eerder iets met een van de sensoren van doen heeft.

Ik zou er zeker naar laten kijken, want dat lijkt me allesbehalve normaal. Ook bij volop accelereren moet de fiets het gewoon normaal doen en je zonder doortrappen katapulteren.

De piepende remmen is normaal. Normaal in die zin dat veel (de meeste) gebruikers er last van hebben. Sommige lossen dit op door andere remblokjes te plaatsen. Op het forum hier bestaat er zelfs een topic over. Zelf stoort het gepiep en geknars mij niet. Ook racewagens hebben bij koude remmen last van dit gepiep. Het draagt voor mij bij aan de charme en sportieve gevoel van de fiets.

Het schurende geluid aan de wielen treedt ook bij mij soms op. Het lastige is dat het amper te lokaliseren valt...

Wat betreft fietsers die in het wiel komen hangen: dit vind ik zelf ook erg onaangenaam. (Andersom daarentegen niet.) Het teken doen met de hand om een obstakel aan te geven lijkt me juist. En als je die sportfietsers echt beu bent, lijkt me even 45 gaan rijden ook een oplossing. Bij mij heeft het alleszins wel eens gewerkt.

Groeten
Jef


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 10.10.2016

Jef_Fonsson: schrieb:Hoi Aname

Alvast welkom op het forum.

Wat betreft het doorschieten van de ketting: ben je zeker dat dit effectief de ketting is? Ik heb namelijk ook wel een keer zoiets gehad, maar betwijfel of het daadwerkelijk de ketting was. Het voelde bij het trappen wanneer ik startte wel aan als doortrappen, maar dacht eerder dat het in de motor zelf zat. Zeker omdat ik het niet eerder had ervaren en na die keer ook nooit meer heb ervaren. Ik heb toen een kwartiertje doortrappend gereden en het is vanzelf terug verdwenen. Al dacht ik toen dat ik al serieuze stukken had. Ik had toen wel mijn fiets vervoerd in een bestelwagentje en een spanriem geplaatst waar ik dit normaal niet doe. Ik denk dus dat het eerder iets met een van de sensoren van doen heeft.

Ik zou er zeker naar laten kijken, want dat lijkt me allesbehalve normaal. Ook bij volop accelereren moet de fiets het gewoon normaal doen en je zonder doortrappen katapulteren.

De piepende remmen is normaal. Normaal in die zin dat veel (de meeste) gebruikers er last van hebben. Sommige lossen dit op door andere remblokjes te plaatsen. Op het forum hier bestaat er zelfs een topic over. Zelf stoort het gepiep en geknars mij niet. Ook racewagens hebben bij koude remmen last van dit gepiep. Het draagt voor mij bij aan de charme en sportieve gevoel van de fiets.

Het schurende geluid aan de wielen treedt ook bij mij soms op. Het lastige is dat het amper te lokaliseren valt...

Wat betreft fietsers die in het wiel komen hangen: dit vind ik zelf ook erg onaangenaam. (Andersom daarentegen niet.) Het teken doen met de hand om een obstakel aan te geven lijkt me juist. En als je die sportfietsers echt beu bent, lijkt me even 45 gaan rijden ook een oplossing. Bij mij heeft het alleszins wel eens gewerkt.

Groeten
Jef

Het schurende geluid lijkt me het geluid van steentjes die soms door de band mee langs de spatborden worden genomen en daar een schurend geluid veroorzaken....