stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - wegpiraat - 10.10.2016

Ik zou begot niet weten wat er onaangenaam aan is dat er iemand in u wiel hangt.
Of kan je het misschien niet verdagen dat je ze met stromer er niet af kan rije.
Normaal helpen fietsers elkaar onder elkaar toch of reken je u zelf tot de brommer rijders dus dan binnen bebouwde kom op de baan en geen jaagpaden meer.
Bij mij mogen gerust in mijn wiel hangen ben mijn tijd niet vergeten dat ik het zelf ook deed toch vooral dat het stevige wind tegen was.
Waar je rekening moet houden doe geen bruuske beweging voor de rest die u kunnen volgen zijn ervaren genoeg om hun racefietske onder controle te houden en zijn ook gewend geweest om regelmatig tegen 40km/u rond te rijden dat kan niet van alle high speedbikes gebruikers gezegd worden.


ST2 riders in Belgium? - Jef_Fonsson - 11.10.2016

Ik ben nogal liberaal aangelegd en heb niet zo snel last van jaloezie, dus het feit dat ik het niet zou kunnen verdragen dat ik eventuele wielklevers er met mijn fiets niet zou kunnen afrijden (moet het eerst nog zien trouwens) kan het al niet zijn.

Wel ga ik me nogal snel zorgen maken en me verantwoordelijk voelen voor de wielklevers, zeker als ze op slechts enkele centimeters van mijn wiel hangen. (En met mijn 2.02 meter zien ze dan geen steek meer.) Geen bruuske bewegingen maken (op de Belgische infrastructuur), hindernissen aangeven, hoge snelheid houden, het zijn dingen waar ik me niet zeker genoeg voor voel met iemand op enkele centimeters achter mij. Het is een soort van verantwoordelijkheid die ik niet graag neem, en daarom vind ik het onaangenaam. Maar als ik ooit nog eens gevolgd word, zal ik aan je woorden denken en zien wat het geeft en er even hard van proberen te genieten als het alleen rijden.

Maar, moest ik me bij de brommerrijders scharen zou ik binnen de bebouwde kom of waar de snelheid lager of gelijk ligt aan 50 km/uur nog steeds mogen kiezen tussen de weg of het fietspad, toch?

Wat betreft die jaagpaden heb je natuurlijk gelijk, gelukkig beschouw ik mezelf zoals het me zelf het beste uitkomt naargelang het moment (fiets, pedelec, speed pedelec of bromfiets). Maar wat als een wielertoerist je met meer dan 30 km/uur volgt op het jaagpad? Dan is de wielertoerist ook in overtreding? Dat is een moeilijke kwestie...

Dus op de vraag van Aname is je antwoord: niet panikeren, ze zijn allicht ervaren genoeg, gewoon geen bruuske bewegingen maken? Kijk, daar hebben mensen wat aan!


ST2 riders in Belgium? - Saisaku - 11.10.2016

@Wegpiraat: Zonder u te willen aanvallen, maar laat die samenhorigheid ook op het forum doorschijnen. We zijn ten slotte allemaal nieuwelingen in het speed pedelec rijden.

@Aname: Het zijn allemaal 'normale' mankementjes die je aan haalt.
- Doortrappen heb je normaal enkel met ketting slijtage. Maar als ik zo lees heb je dit bij starten vanuit stilstand? Altijd er voor zorgen dat wanneer je moet stoppen, je even een paar versnellingen naar beneden schakelt. Dit is raadzaam bij elke fiets, maar onze motors zorgen voor veel koppel, dus bij ons is het bijna een must. Op die manier ga je ook langer toekomen met je ketting en cassette.
- Stromer raad ook aan om te vertrekken in laagste niveau. Zelfde principe als puntje hierboven. Persoonlijk kijk ik hier nu niet naar, maar misschien helpt het de motor wel.
- Piepende remmen zijn normaal, zeker in het begin. Uw buitenste laag moet nog wat doorslijten, en remblokjes stoppen pas met piepen als de schijf opgewarmd is. Dus nu in de winter hebben we er wat meer last van. Zoals al door Jef gezegd, blokjes vervangen naar zogenaamde 'organische' blokjes helpt! Zeker in de winter en bij zware regenval. Maar verwacht geen wonderen, piepen zal het blijven doen.
-Schurend geluid aan de wielen, moet je eens duidelijker vertellen. Als je bedoeld van je schijfrem, dan moet deze gekalibreerd worden. Gemakkelijk zelf te doen.

Ik heb persoonlijk geen last dat een fietser achter mij komt rijden. Als ik hem zo kan helpen, waarom niet hé? Geeft ons ineens een betere naam. Maar ik begrijp het best dat je je er verantwoordelijk bij gaat voelen. En zoals wegpiraat zei, niet te bruusk manoeuvreren of remmen (hun velgremmen zijn niet zo goed als onze schijfremmen).
Teken geven doe ik door arm kant van obstakel achter mijn rug door naar andere richting te wijzen. Zo deden wij dat 10 jaar geleden, dus vermoed dat dat nog wel zo zal zijn?


ST2 riders in Belgium? - teddytejero - 11.10.2016

Net de nieuwe reglementering gaan halen op de FOD website ... daar is enkel sprake van een 250 W - 1000 W en 4000 W motor ?

Ik heb een ST1 (250 W) maar ga uiteraard vlot over de 25 KM/H
(ga niet in detail treden maar het is een erg leuk fietsje eens je alle codes onder de knie hebt)

Weet er iemand wat de code 9999 (terug naar fabrieksintellingen) juist allemaal wist ... toch geen pascodes of zo.

Verder houd ik helemaal niet van wieltjeszuigers -zelfs niet toen ik nog met de MTB - reed. Gewoon even de snelheid moduleren en dan houden ze er vanzelf mee op.

Ik heb vroeger zo eens met de MTB beginnen trager rijden tot die clown achter mij ook bijna stilstond .... had je die zijn kop moeten zien toen zijn frank eindelijk viel.


ST2 riders in Belgium? - Jef_Fonsson - 17.10.2016

Iemand zijn nummerplaat al ontvangen of anderen zijn rijden met een gemonteerde nummerplaat?

@ Berlin Plaatje voor aan de bagagedrager al gemaakt?


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 17.10.2016

Ik heb mijn aanvraag nummerlaat opgestuurd op 26 september.
Tot nu toe nog niks vernomen van div.
Ook nog geen enkele fiets zien rijden met de nieuwe nummerplaat.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 17.10.2016

@Jef
Vorige week stromer met klein nummerplaatje gezien.
Ik vond het al bij al best ok. En zekers niet te groot.
Daar ik onlangs ook zo'n groot 'dienblad' heb gezien, mottig.
Ik ben aan het twijfelen of ik nu een nieuwe bevestiging maak onder mijn stoplicht of op de bijgeleverde montagekit.
Mare ik heb da 'spul' niet meer... Destijds bij aankoop, dit er laten afvijzen.

@Gert
Zo lang wachten, ik vrees dat er iets is misgelopen.

@Amane
Gegroet & eveneens welkom hé, hopelijk gaat het wat beter met jouw stromer.
Betreft hoffelijkheid;
Ik probeer in druk verkeer, ten opzichte van fietsers en voetgangers, zo defensief mogelijk te rijden.
Meestal in stand 2, niet te snel (kleine 20-25km/h)
En bij het minste mij excuseren...
Steek ik voorbij, dan meestal op berekende afstand één droge 'kling' met mijn belleke.
En idd meestal richting aangeven met hand. Zekers bij automobilisten.
Naar auto's toe heb ik minder geduld.
Meesten hebben totaal geen respect naar fietsers toe.
Hiertegenover ben ik iets te roekeloos.
Ik neem mijn plaats op de weg, zorg dat ik gezien word.
En maak geregeld kabaal als het mij niet aan staat.
Automobilisten denken dat ze ongenaakbaar zijn in 'hun' auto, niets of niemand kan hen wat maken. Maar ik let er wel op dat ik, moest het zijn, alsnog opzij kan 'springen'

Zeg iets anders:
Vorige week een schrijven gehad over Ba enof'familiale.
Volgens richtlijnen stromer is het enkel trapondersteuning, dus niet trappen, niet fietsen.
Dwz, familiale verzekering volstaat. Indien je dit niet heb, spreekt het voor zich een Ba aan te gaan.
Ik ga deze post proberen op te snorren, en hier te posten.

Gr
Big Grin


ST2 riders in Belgium? - Be_fast - 18.10.2016

Ben zo eens zwaar ten val gekomen, omdat ik stopte voor een rood licht, maar die achter mij niet.(kunnen niet verdragen dat jij sneller gaat als vrouw vermoed ik)
Dus nu stop ik zowiezo als ze in mijn wiel hangen en vraag of ze dit niet willen doen.


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 18.10.2016

Daarnet de eerste nummerplaat nieuw formaat gezien op een bromfiets.


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 18.10.2016

Heeft er al iemand de casette(achterste tandwielen) moeten vervangen op de st2 ? Na hoeveel km's ?
Bij mij begint ketting op kleinste tandwieltje ( meest gebruikt) over te springen na 4800 km.