stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Berlin - 12.03.2015

raf_pillaert: schrieb:1=> Ik heb een iPhone (vroeger 4s en nu 6 Plus) en werkt perfect. Heb echter ook de app op een android-simulator op mijn laptop geïnstalleerd en werkt ook perfect.
2=> Via stromer-app kun je ook de ondersteuningsmodus 2 finetunen, zodat je deze naar je eigen voorkeur kunt aanpassen. Je kan verschillende profielen opslaan voor modus 2.
3=> smartphone moet niet constant online zijn. Natuurlijk wel als je commando wilt doorsturen. Dit kan evengoed via een WIFI-verbinding op de smartphone, dus eigenlijk strikt gezien geen edge , 3G of 4G nodig.

ST2 kan uiteraard ook perfect zonder smartphone gebruikt worden. Maar als je toch een smartphone hebt is het een leuke toevoeging aan de ST2.

Thx

Vrouw heeft iphone5, en was van plan deze over te nemen.
Maar aangezien het redelijk vlug moet gaan...

Is het mogelijk/moeilijk om in eerste instantie de in dienststelling via toestel A te laten verlopen, en binnen afzienbare tijd deze over te zetten naar ander toestel? (andere sim-kaart, andere nummer)
Ik zal bij verdeler maar eens navragen

Alvast dank


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 12.03.2015

Berlin: schrieb:Is het mogelijk/moeilijk om in eerste instantie de in dienststelling via toestel A te laten verlopen, en binnen afzienbare tijd deze over te zetten naar ander toestel? (andere sim-kaart, andere nummer)
Ik zal bij verdeler maar eens navragen

Alvast dank
Helemaal niet moeilijk. Je maakt een account aan met een paswoord en dat kan je dan op verschillende toestellen tegelijk gebruiken zelfs.
Je accountnaam is het e-mailadres dat je aan je dealer geeft bij activatie van je ST2. Dan krijg je een mail met een link naar een site waar je een paswoord kunt aanmaken.
Koppeling van je account aan je ST2 gebeurt door STROMER zelf


ST2 riders in Belgium? - Stromeruser - 12.03.2015

Hi!

There is a Video about the Biker-Ways in Brussel... is it such dangerous as we can see?

CLICK HERE TO CHANGE THE THREAD AND FIND THE VIDEO-LINK


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 12.03.2015

Stromeruser: schrieb:Hi!

There is a Video about the Biker-Ways in Brussel... is it such dangerous as we can see?

CLICK HERE TO CHANGE THE THREAD AND FIND THE VIDEO-LINK
I drive trough Brussels a lot with the ST2 and don't recognize any of these points. there is of course a lot of traffic but on my roads are nice bike-lanes.


ST2 riders in Belgium? - peterw - 12.03.2015

raf_pillaert: schrieb:Hoi,

Ik heb gisteren (2015-03-11) iemand zien rijden aan Kampenhout SAS rond 16u35 met een ST2.
Wie was de schuldige? Smile

Ik pleit onschuldig...ook al passeer ik daar een keer of 3-4 elke week! Zal wss de man zijn die bij toyota in zaventem werkt...we hebben al eens samen aan de verkeerslichten aan de brouwerij van haacht gestaan een paar maand geleden met onze witte monsters!
Mijn st2 is binnen deze week voor de battery-box upgrade...

Raf VA, aangaande keuze dealer moet jezelf uitmaken wat belangrijk is, een paar extra percenten korting of een degelijke service achteraf. Ben net zoals Eddy een van de tevreden klanten van Verbinnen sport. Die man is stromer dealer van't eerste uur en dat vind ik zwaarder doorwegen dan de prijs...waarmee ik niet zeg dat je daar geen korting krijgt. K zou zeker eens binnenspringen en doe Marc de groeten van mij...t helpt misschien Wink

Rij zelf ofwel met rugzak (als laptop meegaat) of met een superhandig pakdrager-tas van Racktime dat gewoon op de bagage-drager klikt. Soit als je meer info wenst van een regio-genoot stuur je maar een PM.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.03.2015

Berlin: schrieb:@Raf_V

Thx - hebben ze mij weer zitten hé... maar 1/4 is ook zo lang niet meer.
Betreft fietszakken etc... geen ervaring maar zagen er ok uit op de ST1.
Kledij heb ik nog van vroeger - mss decathlon

Iets total anders:
Ik heb geen ervaring met een smartphone... en dien er alsnog eentje aan te schaffen

1)iemand enige suggestie? liefst zo goedkoop mogelijk
2)waarvoor dient deze buiten tracking en vergrendeling?
3)dient deze continu online te zijn? gaat een behoorlijk factuur worden, of zie ik dit fout?

Thx

Er zijn veel verschillende goede smartphones. Ik heb zelf een Iphone 4, ondertussen al 4 jaar oud en nog steeds doet hij zijn werk. Als ik een nieuwe nodig heb zal het waarschijnlijk geen Iphone meer worden wegens te hoge prijs en de betere concurrentie. Ik zou nu voor een Sony M serie gaan. Een goede smartphone zonder al teveel toeters en bellen. Als je een abonnementje neemt van 12€ bij Mobistar bv. dan kan je voor die 12€ al 2 uur bellen oneindig sms'en en heb je 500MB dataverkeer. Daar kan je al heel veel mee doen.
Ik denk niet dat je voor de ST2 een smartphone moet hebben. Dit is enkel om hem van op afstand te vergrendelen en om een eigen "stand" in te stellen. Die je dan buiten stand 1 - 2 en 3 kan gebruiken.
Ik heb mijn ST2 nog niet dus ik geef je alleen wat info die ik heb gelezen op het net.
Alvast veel fietsplezier....


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.03.2015

Berlin: schrieb:
Kay: schrieb:ik was gisteren op kampenhout sas om 17u35 (onder brug), maar met de ST1 helaas. (niet dat ik niet tevreden ben hoor :-))

eventeel nog een kooptip als je je geld belangrijker vindt dan service (tot nu toe nog geen ervaring met de service trouwens, na 2500 km nog geen enkel probleem) :
bij as adventure krijg je bij aankoop fiets steeds 10% van je aankoopwaarde in cadeaubonnen én gratis 1 jaar VAB bijstand.
plus als iemand van je gezin voor de vlaamse overheid werkt kun je met je pluspas ook as venture cadeaubonnen kopen aan 10 % korting.


Zo dacht ik er ook over. Dankzij ander forumlid uiteindelijk bij bovenvermelde en 'hopelijk' goede verdeler terecht gekomen

@Raf
Heb je al kunnen test rijden? Zekers doen hé
Gr

Ik ga zaterdag van 10.30u tot ong. 11.45u testrijden bij Niels Albert in Tremelo. Ben nog een route aan het uitdokteren voor de testrit... Wink


ST2 riders in Belgium? - raf_pillaert - 12.03.2015

Raf_Van_Avondt: schrieb:Ik ga zaterdag van 10.30u tot ong. 11.45u testrijden bij Niels Albert in Tremelo. Ben nog een route aan het uitdokteren voor de testrit... Wink

Probeer de chartreuse in Holsbeek mee te nemen, dan merk je echt de kracht van "THE beast".
1 goede raad : begin op stand 1 qua ondersteuning ;-)


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.03.2015

raf_pillaert: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:Ik ga zaterdag van 10.30u tot ong. 11.45u testrijden bij Niels Albert in Tremelo. Ben nog een route aan het uitdokteren voor de testrit... Wink

Probeer de chartreuse in Holsbeek mee te nemen, dan merk je echt de kracht van "THE beast".
1 goede raad : begin op stand 1 qua ondersteuning ;-)

Daar had ik ook al aan gedacht. Ik doe de Chartreuze regelmatig met de koersfiets, dus kan ik goed vergelijken...

Ik hou je/jullie op de hoogte.

Rijden jullie met een standard fietshelm of hebben jullie een "urban" type. Van de Casco Urban welk een interessant ding, je kan er een regenkap op zetten en voor de winter heb je een soort "muts" om in te bevestigen. Te koop bij AS Adventure.


ST2 riders in Belgium? - peterw - 13.03.2015

raf_pillaert: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:Ik ga zaterdag van 10.30u tot ong. 11.45u testrijden bij Niels Albert in Tremelo. Ben nog een route aan het uitdokteren voor de testrit... Wink

Probeer de chartreuse in Holsbeek mee te nemen, dan merk je echt de kracht van "THE beast".
1 goede raad : begin op stand 1 qua ondersteuning ;-)

Er is nog een straffere in wezemaal in de nabijheid van't station. beter Bekend als de 'Spaanse villa'. Ben die indertijd tijdens de st1 testrit opgereden. Met de ST2 heb ik het nog niet gedaan.

Wat betreft fietshelmen rij ik voorlopig met de helmen die ik gebruik op de koersfiets. Ben wel aan't uitkijken geweest naar eentje met minder ventilatie-openingen en een gezichtsscherm om tijdens koudere periodes wat meer comfort te hebben. Tot op heden nog geen gevonden die voldoet aan m'n verwachtingen. Cratoni heeft vorig jaar op de fietsbeurs in DE een interessant concept getoond voor gebruik op speed-pedelecs, ondertussen in afwachting tot deze op de markt komt.