stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Joerileest - 20.12.2016

Raf_Van_Avondt: schrieb:Wie heeft er al eens speling op zijn voorvork gehad?

Ik zit met speling op mijn voorvork. Als ik de voorrem dichtknijp en ik beweeg de fiets vooruit en achteruit, dan voel je en zie je speling.

Bij mijn mtb krijg ik die weg door de 2 bouten aan het stuur te lossen en dan de bout die richting de voorvork in het stuur zit terug vast te draaien. Maar bij de Stromer werkt dit niet.

Iemand een idee hoe ik dit moet doen?

Dag Raf,

De werkwijze die je beschrijft is inderdaad de juiste om speling op de lagers van je kopserie weg te werken. Wanneer je hier echter niet meer in slaagt denk ik dat je lagers versleten zijn (meestal is vocht hier de boosdoener)en zullen ze moeten vervangen worden. Ikzelf heb over de spleet tussen de voorvork en het frame een stoffen bandje met velcrosluiting bevestigd zodat het meeste vuil en water tegengehouden wordt.


ST2 riders in Belgium? - antler - 08.01.2017

ik heb ook wat speling gehad op de voorvork na +/- 9000 km. Even bij Velodome binnengesprongen waar ik hem gekocht heb, en daar hebben ze dat direct verholpen. Speling op het 'balhoofd' noemden ze het daar. Ik weet helaas niet hoe ze het gefikst hebben. maar er moest niks vervangen worden of zo.


ST2 riders in Belgium? - rockrider - 08.01.2017

Raf_Van_Avondt: schrieb:Wie heeft er al eens speling op zijn voorvork gehad?

Ik zit met speling op mijn voorvork. Als ik de voorrem dichtknijp en ik beweeg de fiets vooruit en achteruit, dan voel je en zie je speling.

Bij mijn mtb krijg ik die weg door de 2 bouten aan het stuur te lossen en dan de bout die richting de voorvork in het stuur zit terug vast te draaien. Maar bij de Stromer werkt dit niet.

Iemand een idee hoe ik dit moet doen?

Hey Raf,

Bij mijn fiets ( ST1 ) is er een inbus-vijsje diep verzonken in mijn stuurpen. Als je die even moest kunnen aantrekken lukt het u misschien om de speling weg te werken.
Rockrider


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 12.01.2017

Raf_Van_Avondt: schrieb:Wie heeft er al eens speling op zijn voorvork gehad?

Ik zit met speling op mijn voorvork. Als ik de voorrem dichtknijp en ik beweeg de fiets vooruit en achteruit, dan voel je en zie je speling.

Bij mijn mtb krijg ik die weg door de 2 bouten aan het stuur te lossen en dan de bout die richting de voorvork in het stuur zit terug vast te draaien. Maar bij de Stromer werkt dit niet.

Iemand een idee hoe ik dit moet doen?

Hoi, nu pas gelezen.
Bij mij hetzelfde verhaal.

Begin december even binnen gesprongen bij mijn handelaar.
Ik dacht een lager aan het voorwiel..
Idd lager vervangen.
Bij het ophalen - even testgereden, maar ik ondervond toch nog enige speling.
Blijkbaar ziten in het stuurhoofd ook enkele lagers (ikke: "en heb je dit niet hersteld? " ja maar dan moest ik blabla) - is er dus niet van gekomen

(** kort door de bocht - probleem is dat remleidingen door stuurkolom gaan ... en om spelling bij te regelen de remmen achteraf nogmaals ontlucht moesten worden :-( **)

Heeft wel gezegd dat ik moet binnenkomen als het erger wordt.

Ik vind het wel grappig dat jij dit fenomeen 'ook' hebt.
Ik denk dat we dezelfde serie hebben. ha

Ps: als ik jou was, zou ik de lager van wiel ook eens laten nakijken.

Verder alles ok?

Btw: nog een vraagje - met het 'slechte' weer heb ik dat de 'staander' een tikje te ver uitsteekt. Met momenten raak ik met mijn trapstang de staander.
Kan ik deze bijregelen, of is een keer afkuisen en smeren voldoende. Nog forumleden hetzelfde verhaal?

@Raf - en off the record: heb je nu al een nummerplaatje?
LOL


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 12.01.2017

Ik heb het zelf kunnen oplossen.
2 Bouten van de stuurpen losmaken en dan het kapje bovenaan terug wat aandraaien en probleem opgelost.
Ik herinnerde het mij terug van vroeger toen ik hetzelfde probleem had bij mijn mtb.

Nummerplaat is gemonteerd.


ST2 riders in Belgium? - Satbird - 12.01.2017

heb het vorige maand ook gehad niet zo zeer de speling maar een korrelig gevoel in het sturen. en een onverklaarbaar tik geluidje af en toe. en ja bij een st2s moeten ze de rem kabels ook losmaken en ontluchten.

er zijn nieuwe balhoofdlagers geplaatst en daarmee was het opgelost.

maar ja, dit dan wel na 1790km dat is onder garantie vervangen want dat mag natuurlijk niet.


ST2 riders in Belgium? - Streumer - 12.01.2017

Berlin schrieb:Btw: nog een vraagje - met het 'slechte' weer heb ik dat de 'staander' een tikje te ver uitsteekt. Met momenten raak ik met mijn trapstang de staander.
Kan ik deze bijregelen, of is een keer afkuisen en smeren voldoende. Nog forumleden hetzelfde verhaal?
LOL

Heb al een staander vervangen gekregen onder garantie met zelfde fenomeen.
Is niet bij te regelen volgens mij heeft het allemaal teveel speling gekregen op as aan veer en scharnierpunt denk ik.
Moet het nog eens loshalen en misschien met wat geprinte onderdelen te herstellen??


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 18.01.2017

Grrr getver koud zene...
Vingers en voeten zien het meeste af.

Hoe reinigen jullie de fiets na de ritten op de zoutgestrooide fietswegen - gebruik van speciale produkten?
Momenteel gebruik ik een beetje autoshampoo... of is dit not done?

Thx streumer.
Staander betert niet, voorlopig een 'stripke' aan gebonden.
Bij volgende grondige reinigen mij eens mee bezig houden.

@Satbird:
Een ST2s whaaw... en tevrede?(grote batterij?)
Hoe zit het met de elektronische shifters?

@RafVA
En rijdt dat nu beter? ;-)

see ya


ST2 riders in Belgium? - Joerileest - 18.01.2017

Vorig weekend ben ik ook met mijn Stromer naar het werk gereden, ik had spijkerbanden opgelegd om niet weg te glijden en dat was zondagochtend na de nachtshift echt geen overbodige luxe.
Ik kuis mijn Stromer met een emmer warm water met een scheutje Dreft afwasmiddel erin. De tuinslang durf ik niet meer gebruiken wegens kans op indringing van vocht tot bij het elektronisch gedeelte. Sinds ik een nieuwe ketting en cassette gemonteerd heb smeer ik mijn ketting met Squirt, dat is een middel op basis van wax ipv vet of olie. Dit produkt is ook zeer corrosiebestendig (dit weekend kunnen uittesten) en je ketting wordt er ook niet zo vuil en smerig van.


ST2 riders in Belgium? - Satbird - 18.01.2017

Berlin: schrieb:Grrr getver koud zene...
Vingers en voeten zien het meeste af.

Hoe reinigen jullie de fiets na de ritten op de zoutgestrooide fietswegen - gebruik van speciale produkten?
Momenteel gebruik ik een beetje autoshampoo... of is dit not done?

Thx streumer.
Staander betert niet, voorlopig een 'stripke' aan gebonden.
Bij volgende grondige reinigen mij eens mee bezig houden.

@Satbird:
Een ST2s whaaw... en tevrede?(grote batterij?)
Hoe zit het met de elektronische shifters?

@RafVA
En rijdt dat nu beter? ;-)

see ya

ja super fiets!! m . Als er geen problemen zijn.. heb ook al een nieuw achterwiel zat speling op??.

voor de rest uitermate tevreden shifters zijn top je wilt nooit meer anders en ze zijn vrij configureerbaar met etube.
met de 983wh accu