stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - rockrider - 30.01.2017

bartbusje: schrieb:Ik ben gisteren gaan proefrijden met de ST1 en ST2. Wat me opviel bij de ST1 was het rijgedrag. Ik reed precies met een boot Wink De fiets hield erg veel in en gaf dan weer het volle pond. Merkwaardig in iedere geval en volgens mij niet normaal. De verkoper vertelde me dat dit toch normaal is en dat je dat moet gewoon worden... Kunnen de ST1 rijders op dit forum me dit bevestigen?
De ST2 had dit duidelijk minder.
Alvast bedankt!
Bart


Aan welke snelheid heb je dit ervaren?
Ik heb ook dit gevoel maar alleen als ik hem afstel op een lagere snelheid. Dus...wat ik bedoel is....als ik mijn ST1 afstel op b.v. 30 per uur dan is het aan en uit gevoel bij +-26 per uur.

Rockrider


ST2 riders in Belgium? - bartbusje - 30.01.2017

Hoi,
Bij volle snelheid had ik niet dat gevoel... Wel inderdaad bij lagere snelheden. Ben je voor de rest tevreden van je ST1?
Bart


ST2 riders in Belgium? - rockrider - 31.01.2017

bartbusje: schrieb:Hoi,
Bij volle snelheid had ik niet dat gevoel... Wel inderdaad bij lagere snelheden. Ben je voor de rest tevreden van je ST1?
Bart


Hey Bart,

Hèèl tevreden van mijn ST1. En de prijs valt ook dik mee, maar de rest van de Stromer fietsen zijn eigenlijk vèèl te duur.
Dat is mijn mening.

Rockrider


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 31.01.2017

bartbusje: schrieb:Ik ben gisteren gaan proefrijden met de ST1 en ST2. Wat me opviel bij de ST1 was het rijgedrag. Ik reed precies met een boot Wink De fiets hield erg veel in en gaf dan weer het volle pond. Merkwaardig in iedere geval en volgens mij niet normaal. De verkoper vertelde me dat dit toch normaal is en dat je dat moet gewoon worden... Kunnen de ST1 rijders op dit forum me dit bevestigen?
De ST2 had dit duidelijk minder.
Alvast bedankt!
Bart

@Bartbusje

Ik zie dat je de 2 fietsen hebt proefgereden. Moeilijk kiezen hé. Ik heb ook veel getwijfeld. Uiteindelijk is het ST2 geworden.
En eigenlijk achteraf nooit spijt van gehad.
Maar nu zijn we 2 jaar later, en zie ik dat er betere batterijen en andere modellen beschikbaar zijn. Mss nog een groter probleem bij het beslissen :-)

Bij een regelmatige trapfrequentie rijdt stromer zeer geleidelijk.
Bij lagere snelheden is er idd een probleem. Wat mij in het begin ook verontruste. Maar dit is zowel bij ST1 als ST2.

Bij mijn weten - bij een goede 'cadence' - is wat betreft 'bruske' regeling er geen verschil tss beide.
De uitleg van de verkoper (da's normaal) is echter goedkoop, en eigenlijk niet juist.
Het is echter wel mogelijk dat er bijkomende problemen zijn - deze heb ik gehad met remsensoren die inwerken op de motor.

Veel hangt af van de toepassing.
Gaat de fiets dienen om woon -werkverkeer te doen?
Zoja, hoeveel kilometer heb je te overbruggen. (zeer belangrijk omwille van batterij grote) - kan je kilometer vergoeding krijgen?

Allé een aantal vragen die je toch moet stellen.

Een vraagje; heb je ook met de ST1x proefgereden?
Deze is toch wel zeer ok van prijs, en een goede batterij, 1 blad vooraan (meer heb je niet nodig) ok geen omni en een daglicht (niet echt nodig).
Ik weet niet betreft motor en regeling of deze evengoed is? ook naar remmen, en verzet toe?

Bon, moeilijk hé - (en pas op het is veel geld. maar een doorsnee speed pedelec betaald je direkt wat geld. Dan komt het op 1000€ ook niet meer aan.

Mochten er nog bij komende vragen zijn, stel ze gerust.
Ik ben zeker dat er iemand u van antwoord zal zijn
Big Grin
Peace out


ST2 riders in Belgium? - bartbusje - 31.01.2017

Bedankt voor jullie antwoorden!

De fiets moet inderdaad dienen voor woon-werk verkeer (Leuven-Brussel, 60 km per dag)
Ik reed niet met de STx, deze was nog niet binnen. Hij wordt wel verwacht maar er zijn leveringsproblemen. Waarschijnlijk zullen er geen testfietsen komen omdat er gewoon te weinig zijn. Ook de batterijen met grotere capaciteit laten op zich wachten. Ik ben ook bang dat de STx dezelfde elektronica probleempjes gaat hebben als de ST2. Daarom gaat mijn voorkeur naar de ST1 of naar een gelijkaardig model (maar nu ga ik vloeken in de kerk Big Grin ) de Winora Radar Speed. Deze heeft dus wel een middenmotor.
Nog een praktisch vraagje i.v.m fietstassen. Passen de Ortlieb fietstassen wel goed op dat kleine bagagerekje?


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 01.02.2017

bartbusje: schrieb:Bedankt voor jullie antwoorden!

De fiets moet inderdaad dienen voor woon-werk verkeer (Leuven-Brussel, 60 km per dag)
Ik reed niet met de STx, deze was nog niet binnen. Hij wordt wel verwacht maar er zijn leveringsproblemen. Waarschijnlijk zullen er geen testfietsen komen omdat er gewoon te weinig zijn. Ook de batterijen met grotere capaciteit laten op zich wachten. Ik ben ook bang dat de STx dezelfde elektronica probleempjes gaat hebben als de ST2. Daarom gaat mijn voorkeur naar de ST1 of naar een gelijkaardig model (maar nu ga ik vloeken in de kerk Big Grin ) de Winora Radar Speed. Deze heeft dus wel een middenmotor.
Nog een praktisch vraagje i.v.m fietstassen. Passen de Ortlieb fietstassen wel goed op dat kleine bagagerekje?

Whaww mooi gerief die Winora.
Idd onlangs een keertje tijdens het surfen tegengekomen, maar dacht eerst dat deze 27km/h was.
Spec's; actieradius - batterij grootte - verdeelpunten...

Ik val in herhaling... de grote van batterij zal echt belangrijk zijn.
Ik kan niet voor ST1 spreken, maar 60km... gaat aan de krappe kant zijn om heen en weer te rijden.(zekers bij koude dagen)
Uiteraard zou je een 2de batterijlader kunnen overwegen.

Mss dat andere forumleden omtrend de batterij vs afstand meer input kunnen geven.

Betreft ortlieb fietszaken;
Geen enkel probleem - wel opletten dat je aan de bagagedrager wat 'tape' aanbrengt waar de ophangpunten zijn. Deze is van alu, en vertoont vlug inslijting.
Aanvankelijk had ik deze fietszaken ook, maar ben vlug overgeschakeld naar een compactere bagagetas. In bijlage een link.
Fietst aangenamer, met de andere raakte ik met momenten dat het achterste van mijn hiel.

[URL]
https://www.asadventure.com/nl/p/vaude-fietstas-silk-road-l-A513XX2042.4168.html [/URL]

Laatste tijd betrap ik mij op het gebruik van een rugzakje.

Wat bij mij de pluspunten bij ST2 zijn; de makkelijke bediening aan het stuur, met de + / - knoppen.
Ook 3 eletrische standen ipv 4. En uiteraard de grotere batterij.
Minpunten; uiteraard ook enkele
Batterij deksel, piepende remmen, en idd is gemaakt om snelheid te maken, een 'familietrip tegen 18km/uur zit er echt niet in.

Ik ga u voorlopig laten... zullen nog wel een aantal dingen boven komen. btw Specilaized turbo vind ik ook een zeer knap machine... hummm moeilijk hé.


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 01.02.2017

Die winora is volgens mij een kopie van de st2,
Niet echt origineel !


ST2 riders in Belgium? - bartbusje - 01.02.2017

Hij lijkt inderdaad wel veel op een ST2. Er is ook een 25 km/u versie en daar reed ik al eens mee. Jammer genoeg is 45km/u versie al lang aangekondigd maar loopt het blijkbaar met de goedkeuring niet zo vlot. Hij zou nu pas in maart op de markt komen. (de nieuwe STx ook volgens de dealer)

Ik vond ook wel dat de bediening aan het stuur bij de ST2 wat makkelijker was. Het schermpje van de ST1 is dan weer basic. Ook bij de Winora is het scherm erg basic maar je kan hem koppelen aan het COBI systeem waarbij je je smartphone gebruikt als scherm.
Wat de actieradius betreft, zal die gelijk zijn met de ST1 vermoed ik. Een voordeel van de Stromer is dan weer dat de batterijen steeds verder ontwikkeld worden. Een bijkomend voordeel aan de Winora is dat de fietsenwinkel in mijn straat hier dealer van is. Mijn huidige fiets kocht ik daar ook en deze mensen weten dat ik woon-werkverkeer doe en proberen me, bij een probleem, onmiddellijk te helpen. Dat is voor mij een groot pluspunt. De dealer van Stromer is niet echt ver maar daar voelde ik me niet zo begrepen.
Inderdaad moeilijke keuzes...
Nogmaals bedankt voor de tips!


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 01.02.2017

Ik fiets al 1 jaar woon werk (30 km enkel) met de st2, heb daarvoor andere fietsen gehad (quick,granville)
Ik zou niks anders meer willen.
De st2 is een monster waarmee je alles in de vernieling rijdt Wink


ST2 riders in Belgium? - johnyM - 04.02.2017

Hey allen,

Heb een tijdje geleden na lang wikken en wegen mijn ST1 besteld, maar dan wel eentje met de nieuwe 630Wh batterij. Die zwaardere batterij leek me wel nuttig ivm een redelijke verre woon/werk verplaatsing (40km enkel).

Fiets zou eind januari geleverd worden maar ik ben nog steeds aan het wachten. Hopelijk duurt het niet te lang meer...