stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Rene_vandenb - 22.02.2017

Bedankt voor de info over omnium, zal eens kijken wat mijn eigen makelaar voorstelt.

Lees hierboven dat er 2000 speedbikes zijn ingeschreven. Kan je de bron vermelden ? Ben zeer geinteresseerd meer te lezen over speed bikes in Belgie...

Ciao, Rene


ST2 riders in Belgium? - Jef_Fonsson - 23.02.2017

Hoi Rene

De link komt van de website van Jef Van den Bergh, een volksvertegenwoordiger in het federale parlement en iemand die zich inzet om een gepast wettelijk kader te voorzien voor de gebruikers van de speed pedelec.

http://www.jefvandenbergh.be/nl/al-meer-dan-2000-speed-pedelecs-ingeschreven

Zelf heb ik een verzekering bij Enra (zogenaamd omnium) van drie jaar voor de fiets en een polis BA bij AXA van € 153/jaar. Ik denk dat ik deze polis BA ga aanhouden, ongeacht dit niet langer is verplicht.

Groeten!


ST2 riders in Belgium? - johnyM - 23.02.2017

@Berlin:
Heb de fiets enkele dagen geleden eindelijk geleverd gekregen. Ben er er nu al drie dagen op rij mee gaan werken. Heerlijk!
Met de 630Wh batterij hou ik op mijn traject van 40km enkel nog zo'n 30% over. Ik rij dan gemiddeld 34 km/h in stand 3.
'k Heb wel gemerkt dat ik voor wat fatsoenlijke regenkledij moet gaan uitkijken want tot nu toe heb ik na elke rit alles mogen uitwringen Sad

@Rene:
BA verzekering is zeker en vast niet nodig. Volgens de letter van wet is dit enkel vereist voor fietsen die ook rijden zonder dat je trapt. Zelf heb ik een omniumverzekering genomen voor mijn fiets en toebehoren bij. Deze omvat diefstal, schade door ongeval en pechbijstand. Voor drie jaar betaal ik € 240.


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 02.03.2017

johnyM: schrieb:@Berlin:
Heb de fiets enkele dagen geleden eindelijk geleverd gekregen. Ben er er nu al drie dagen op rij mee gaan werken. Heerlijk!
Met de 630Wh batterij hou ik op mijn traject van 40km enkel nog zo'n 30% over. Ik rij dan gemiddeld 34 km/h in stand 3.
'k Heb wel gemerkt dat ik voor wat fatsoenlijke regenkledij moet gaan uitkijken want tot nu toe heb ik na elke rit alles mogen uitwringen Sad

@Rene:
BA verzekering is zeker en vast niet nodig. Volgens de letter van wet is dit enkel vereist voor fietsen die ook rijden zonder dat je trapt. Zelf heb ik een omniumverzekering genomen voor mijn fiets en toebehoren bij. Deze omvat diefstal, schade door ongeval en pechbijstand. Voor drie jaar betaal ik € 240.

Top hé... ik vind het fijn dat je er kan van genieten.
Idd goede fiets-en regenkledij kan je niet missen.
Ik heb veel last van wind aan de 'oren'.

En hier een best goede revieuw...
[URL]
https://www.youtube.com/watch?v=WtDc-_jSpCo[/URL]


ST2 riders in Belgium? - Berlin - 06.03.2017

Berlin: schrieb:
johnyM: schrieb:@Berlin:
Heb de fiets enkele dagen geleden eindelijk geleverd gekregen. Ben er er nu al drie dagen op rij mee gaan werken. Heerlijk!
Met de 630Wh batterij hou ik op mijn traject van 40km enkel nog zo'n 30% over. Ik rij dan gemiddeld 34 km/h in stand 3.
'k Heb wel gemerkt dat ik voor wat fatsoenlijke regenkledij moet gaan uitkijken want tot nu toe heb ik na elke rit alles mogen uitwringen Sad

@Rene:
BA verzekering is zeker en vast niet nodig. Volgens de letter van wet is dit enkel vereist voor fietsen die ook rijden zonder dat je trapt. Zelf heb ik een omniumverzekering genomen voor mijn fiets en toebehoren bij. Deze omvat diefstal, schade door ongeval en pechbijstand. Voor drie jaar betaal ik € 240.

Top hé... ik vind het fijn dat je er kan van genieten.
Idd goede fiets-en regenkledij kan je niet missen.
Ik heb veel last van wind aan de 'oren'.

En hier een best goede revieuw...
[URL]
https://www.youtube.com/watch?v=WtDc-_jSpCo[/URL]

Oeps is duidelijk niet gelukt.
Gewoon you tube: stromer st1x en dan electricbikereview

Gr


ST2 riders in Belgium? - Rene_vandenb - 11.03.2017

Hallo,

Ben mijn fiets gaan halen Wink wat een afwerking !

Ter info over verzekering:

Bij navraag bleek mijn makelaar een omnium te hebben @ 84€ per jaar. Alleen zijn er heel wat condities. Bij diefstal bijvoorbeeld wordt de waarde geevalueerd :/ dus niet zo interessant.

In de winkel heb ik de omnium van Safebike afgesloten voor 3 jaar: 1 jaar @ 110€ of 3 jaar @ 220€
De dekking is 2 jaar volledig en daarna 1% per maand verminderibg.

En later kan ik ook tot 3 jaar uitbreiding op waarborg nemen! misschien wel interessant als er bv batterij problemen opduiken. Zien wel hoe het evolueert...

Op roze formulier is er een plaats voor de stempel van de verzekeraar voorzien. Een B.A. kost nog 84€ per jaar extra.
Vraag: kan ik zelf een plaat aanvragen als ik geen B.A. afsluit?
Kan ik 1 jaar B.A. nemen en dan stoppen - maar wel de plaat houden?

Ok, weer heel info maar er blijft dat probleem van de plaat.


ST2 riders in Belgium? - Joerileest - 11.03.2017

Op eigen initiatief een plaat aanvragen is geen enkel probleem, dat hoeft niet via de verzekering te gebeuren. Je nummerplaat staat eigenlijk volledig los van je verzekering dus zelfs nadat je na een jaar je verzekering B.A. zou opzeggen (wat ik je overigens niet zou aanbevelen, tenzij er eens wat meer duidelijkeid zou komen rond het knopje waarbij je e-bike zelfstandig 18km/h kan rijden) kan je je plaat gewoon behouden.
Grtz,
Joeri


ST2 riders in Belgium? - gert_broekaert - 14.03.2017

Valt het jullie als stromer rijders ook op dat sommige automobilisten het zeer moeilijk hebben met het feit dat je als fietser sneller door het verkeer geraakt dan hun ?
Ik kom ze alle dagen tegen !


ST2 riders in Belgium? - Streumer - 14.03.2017

Niet alleen bij auto's maar nog meer bij koersfietscyclisten.


ST2 riders in Belgium? - antler - 16.03.2017

Al meermaals tegengekomen dat je bijzonder aggressieve reacties krijgt als je binnen de bebouwde kom op de rijbaan rijdt, gaande van claxonneren en spierballengezwaai over krijsende vrouwen die uit hun raampje beginnen gillen dat je op het fietspad moet rijden tot een tegenligger die gewoonweg links op de baan ging rijden. Meestal in dezelfde straat waar een dubbelrichting fietspad ligt, vlak tegen de gevels van de huizen en bromfietsen klasse B verboden zijn...

Vorige week ben ik voor de eerste keer even gestopt door de politie die mij naar het fietspad wou verwijzen, maar zodra die mijn nummerplaat zag was't in orde...