stromerforum.ch
ST2 riders in Belgium? - Druckversion

+- stromerforum.ch (https://www.stromerforum.ch)
+-- Forum: +STROMER- (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Allgemein (https://www.stromerforum.ch/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thema: ST2 riders in Belgium? (/showthread.php?tid=68)



ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 08.05.2017

Creurke: schrieb:Naar mijn zin veel te vaak, al heb ik de indruk dat dit met de laatste update aangepast is, ik zie in het service menu de TMM en offsite nu samen verspringen als ik stilsta, alsof de kalibratie automatisch gebeurt.

Ik rij ook met de 3.4.0.2 nu.... maar ik zie niets gebeuren als ik rij of stil sta..... Leg eens uit.

Ik heb soms het gevoel dat hij wat "inhoud", dus wat minder ondersteuning geeft tiijdens een rit van ong. 30 km. Als ik dan kalibreer, is het weer in orde. Dan blijft hij terug de volle ondersteuning geven.


ST2 riders in Belgium? - Creurke - 08.05.2017

Ik heb t zelfde probleem. Lang gezocht naar iets dat het wiel raakt maar niet gevonden. Volgens stromer best de sensor laten vervangen bij de dealer,nog niet gedaan. Kijk je ook in 't service menu bij 'sensor'? T is ook wel zo dat je bij afnemende batterij ook minder ondersteuning krijgt. Ma somt lijkt t alsof er iemand achteraan aanhangt, toch wel wat veel van t goeie.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 08.05.2017

Creurke: schrieb:Ik heb t zelfde probleem. Lang gezocht naar iets dat het wiel raakt maar niet gevonden. Volgens stromer best de sensor laten vervangen bij de dealer,nog niet gedaan. Kijk je ook in 't service menu bij 'sensor'? T is ook wel zo dat je bij afnemende batterij ook minder ondersteuning krijgt. Ma somt lijkt t alsof er iemand achteraan aanhangt, toch wel wat veel van t goeie.

De enige plaats waar ik kan kalibreren is in het menu van de trapsensor/koppelsensor.

Als ik trap hoor ik ook iets "tikken" achteraan de derailleir. Kan het nog niet goed thuis wijzen maar lijkt alsof de derailleur niet goed afgesteld staat, maar dat is het niet dus is er ergens dat stuk is of bijna stuk is.


ST2 riders in Belgium? - Creurke - 08.05.2017

Je kan ook nog een kijkje nemen in het service menu. In principe gebeurt de kalibratie zoals jij ze doet ook telkens je de fiets aanzet.


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 08.05.2017

Sinds de laatste update moet er niet meer gekalibreerd worden.


ST2 riders in Belgium? - Creurke - 08.05.2017

Leek me dus idd ook het geval. De waardes verspringen samen bij stilstand in het service menu.


ST2 riders in Belgium? - Eddy_Claes - 08.05.2017

Raf_Van_Avondt: schrieb:Hoe vaak moeten jullie de trapsensor kalibreren?
Niet meer nodig dus, sinds de laatste update


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 08.05.2017

Eddy_Claes: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:Hoe vaak moeten jullie de trapsensor kalibreren?
Niet meer nodig dus, sinds de laatste update

Ik voel toch een opmerkelijk verschil voor en na kalibratie.


ST2 riders in Belgium? - Raf_Van_Avondt - 08.05.2017

Creurke: schrieb:Leek me dus idd ook het geval. De waardes verspringen samen bij stilstand in het service menu.

Leg eens uit hoe jij die waardes op je scherm krijgt?


ST2 riders in Belgium? - Creurke - 08.05.2017

Staat elders al 'n aantal keren op 't forum: fiets aanzetten, daarna knop onderaan om het hoofdmenu zichtbaar te maken (met opties slot, off, menu,...), rechterremhendel aantrekken en inhouden, op menu drukken en blijven drukken op omni, remhendel lossen en na 2 sec springt de omni in 'menu'. Naar onderen scrollen, daar staat nu 'service' bij. Hierin in het menu 'sensor' kijken.