Dieses Forum verwendet Cookies
Dieses Forum verwendet Cookies um deine Login Daten zu speichern (sofern Du registriert und angemeldet bist) bzw. deinen letzten Aufenthaltsort (wenn nicht registriert und angemeldet). Cookies sind kleine Textdateien, die auf deinen Rechner gespeichert werden. Die von diesen Forum gespeicherten Cookies werden ausschließlich für Zwecke dieses Forums verwendet und nicht von Dritten ausgelesen. Sie stellen kein Sicherheitsrisiko für deinen Rechner dar. Cookies werden in diesem Forum auch verwendet, um die Anzeige bereits gelesener und noch ungelesener Themen zu unterscheiden. Bitte bestätige, ob Du Cookies zulassen möchtest oder nicht.


Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Activeren Strömer ST2
#1
Hallo
Ik heb op 01/04/2015 een Strömer ST2 aangeschaft. Ik zou deze graag willen activeren, dus de eerste PIN-code aanvragen. In de handleiding staat dat dit dient te gebeuren door de dealer. De dealer beweert dat hij dit nog nooit heeft gedaan en dat de klant dit zelf moet doen via het internet.
Is er iemand die mij bij deze kan helpen?

Groeten,
Pros
Zitieren
#2
De activering moet door de dealer aangevraagd worden, waarna je een activeringslink en pincode krijgt via email.
Bij problemen kan je wel schrijven of bellen (in het Duits of in het Engels).
Wel alle gegevens meegeven zoals serienr, naam en adres dealer, aankoopdatum, eigen naam en adres, gsm nr etc...
"Bei Rückfragen wenden Sie sich jederzeit gerne an unser Service-Team unter: ST2support@stromerbike.com oder per Telefon unter 0041 31 848 23 30"
Zitieren
#3
Dag Eddy

Bedankt voor uw reactie.
Ik hoop dat ik het zo kan oplossen.
Het is vreemd dat de dealer nog nooit een activering heeft aangemaakt.

Pros
Zitieren
#4
Is het wel een echte dealer ??? Hij moet uw emailadres telnr en alle overige gegevens in het systeem invoeren, ook als de fiets later een keer verkocht zou worden moet je weer langs de dealer om het emailadres/telnr etc. van de nieuwe eigenaar in het systeem op te laten nemen
Zitieren
#5
Ik veronderstel van wel, vermits er in zijn winkel een stand van Strömer staat opgesteld.
Ondertussen heeft de dealer contact opgenomen met Strömer maar deze zouden gesloten zijn van 02 tot en met 06/april/2015. De vertegenwoordiger is ook niet te bereiken.
Dus ik zal de zaak verder afwachten tot na 06 april.

Groeten,
Pros
Zitieren
#6
Vreemd verhaal... Bij mij ging het ook niet in 1 keer goed maar dat kwam omdat een gedeelte van de GPRS module bij aflevering al kapot bleek te zijn en vervangen moest worden.

Wat wel werkte: de dealer voerde de gegevens van de fiets en mijn gegevens in het systeem in. Daarna kreeg ik uit het systeem een automatische email waarin ik een wachtwoord op moest geven. Hierna kon ik op mijn mobiel in de app inloggen en was die gekoppeld aan de fiets. Alleen de SMS met de pincode kwam niet en dat bleek dus aan de fiets te liggen die geen goed contact met OMNI kon maken.

Zolang je nog geen pincode hebt kun je wel fietsen maar pas op!

Als je hem per ongeluk op het elektronische slot zet krijg je hem er niet meer vanaf en is je fiets vanaf dat moment compleet waardeloos en alleen maar een zwaar blok aan je been !

Ook kun je niet voorkomen dat je fiets waardeloos wordt wanneer je hem ergens parkeert en er een of andere grappenmaker langskomt die de aan/uit knop weet te vinden en hem daarna als service aan jou alsnog op het elektronische slot zet...
Zitieren
#7
Beste Strömer vrienden
Graag wil ik toch eens mijn ongenoegen uiten over de aanpak van mijn probleem.
Ondertussen is men er bij Strömer ervan overtuigd dat de displaymodule dient te worden vervangen. Maar tot mijn spijt moet ik vaststellen dat er niets aan word verholpen.
Dus mijn fiets kan niet ingesteld worden via de app. Graag zou ik deze fiets willen verzekeren tegen diefstal en daarvoor heb ik een aankoopfactuur nodig. Deze factuur heb ik bij aanvang, dus op 01/04/2015, gevraagd en tot op heden nog niet ontvangen. Wanneer ik de vraag aan de dealer stel om mij deze te bezorgen krijg ik als antwoord: ik heb nog geen tijd gehad of het zit in de computer en het laatste excuus was dat hij zijn boekhouder daarover moest aanspreken.
Inderdaad als mijn fiets gestolen word dan ben ik hem definitief kwijt.Dit weekend zal ik bij de politie langs gaan om mijn fiets te registeren.

Verder stel ik vast dat de kilometerstand niet klopt. Het is spijtig dat ik zelf de buitenomtrek van de band niet kan ingeven wat uiteindelijk tot een nauwkeurige afstandsmeting moet resulteren.

Ik vind het zeer teleurstellend dat men geen feedback geeft over het verder verloop of wanneer de herstelling kan plaats vinden.
Ik heb nu al spijt van de aankoop.

Pros
Zitieren
#8
Pros: schrieb:Beste Strömer vrienden
Graag wil ik toch eens mijn ongenoegen uiten over de aanpak van mijn probleem.
Ondertussen is men er bij Strömer ervan overtuigd dat de displaymodule dient te worden vervangen. Maar tot mijn spijt moet ik vaststellen dat er niets aan word verholpen.
Dus mijn fiets kan niet ingesteld worden via de app. Graag zou ik deze fiets willen verzekeren tegen diefstal en daarvoor heb ik een aankoopfactuur nodig. Deze factuur heb ik bij aanvang, dus op 01/04/2015, gevraagd en tot op heden nog niet ontvangen. Wanneer ik de vraag aan de dealer stel om mij deze te bezorgen krijg ik als antwoord: ik heb nog geen tijd gehad of het zit in de computer en het laatste excuus was dat hij zijn boekhouder daarover moest aanspreken.
Inderdaad als mijn fiets gestolen word dan ben ik hem definitief kwijt.Dit weekend zal ik bij de politie langs gaan om mijn fiets te registeren.

Verder stel ik vast dat de kilometerstand niet klopt. Het is spijtig dat ik zelf de buitenomtrek van de band niet kan ingeven wat uiteindelijk tot een nauwkeurige afstandsmeting moet resulteren.

Ik vind het zeer teleurstellend dat men geen feedback geeft over het verder verloop of wanneer de herstelling kan plaats vinden.
Ik heb nu al spijt van de aankoop.

Pros

@Pros:

Dit heeft zeer weinig met Stromer te maken.
Dit alles is de fout van uw dealer.

Bij mij moest Omni (display) eveneens vervangen worden (50% kans Sad ) maar dit werd diezelfde week afgehandeld.
Gewoon een afspraak gemaakt met mijn fietswinkel/stromerverdeler; deze heeft de Omni vervangen en in dienst gesteld, dwz een PIN-code bij stromer aangevraagd, enkele gegevens (email etc) ingegeven en klaar was 'kees'.

Uiteraard versta ik uw algemeen ongenoegen en frustratie, maar u zult uw dealer onder druk moeten zetten, stromer weet total niet wat er gaande is zolang er geen vraag zijde is.

Misschien van winkel veranderen?

exacte kilometer stand - tja momenteel heb ik dit nu niet tot in detail nagegeaan, en ik zou echt niet weten hoe dit te corrigeren.

Wat betreft verzekering: ik heb dit eveneens rechtstreeks met mijn fietswinkel geregeld, geen gedoen (enkel een papier tekenen en betalen Smile )

Ik hoop dat u er een beetje moed uit put en hoop van harte dat de zaken in orde komen. (zeker met dit mooie weer& een pracht fiets om mee te rijden)

Persoonlijk zou ik van dealer wisselen.... als dit nog kan hé.
Misschien moet ge uw geld terug vragen en elders één kopen... maar dan moet ge zekers eerst uw geld terug hebben

Groetje (en ik ben benieuwd naar de afloop)
Zitieren
#9
Graag wil ik een stand van zaken geven in verband met mijn activeringsproblemen.
Ondertussen, na bijna 3 maanden, is de SUI module(display) vervangen. Na vervanging werk alles naar behoren.
De factuur heb ik ondertussen ook mogen ontvangen.
Ik ben eveneens bij de politie langs geweest om de fiets te registeren. De politie zou eens nakijken hoe dat zit met de inschrijving van de fiets bij de dienst FOD-Mobilteit. Volgens de informatie te lezen op de website van de FOD-Mobiliteit zou de ST2 moeten voorzien worden van een nummerplaat(21cm breed en 14cm hoog).
Wat betreft de verzekering, ik wacht nog steeds op de offertes, die mij zijn beloofd door de verzekeringsmakelaar(s). Hier stelt het probleem dat men een verzekering burgelijke aansprakelijkheid dient af te sluiten, maar daarvoor moet eerst de nummerplaat worden aangevraagd. En daarvoor heeft men een roos formulier nodig die eigenlijk door de fietsenbouwer moet afgeleverd worden. Dit formulier was niet bij de fiets afgeleverd. Dus het is nog afwachten wat er zal voorgesteld worden.
Voor de juiste kilomerstand te bepalen heb ik een kilometerteller geplaatst van het merk Sigma Rox 6.0. Het verschil tussen de Sigma Rox 6.0 en de aangegeven kilometerstand van de ST2 bedraagt 3 à 4%.
Met app myStromer was er ook een probleem. Dit probleem werd in samenwerking met de service dienst van Stromer opgelost. De samenwerking met de service dienst Stromer verliep vlot. Op een schaal van 10 verdienen zij een 10.

Na een val heb ik wisselstukken bestelt bij www.elektrofahrrad24.de en deze zelf geplaatst, zoals een achterlicht en het steuntje van het voorlicht. Ik kan deze webshop echt aanbevelen.

Voilà, dat is nu de stand van zaken.
Pros
Zitieren


Gehe zu: