Dieses Forum verwendet Cookies
Dieses Forum verwendet Cookies um deine Login Daten zu speichern (sofern Du registriert und angemeldet bist) bzw. deinen letzten Aufenthaltsort (wenn nicht registriert und angemeldet). Cookies sind kleine Textdateien, die auf deinen Rechner gespeichert werden. Die von diesen Forum gespeicherten Cookies werden ausschließlich für Zwecke dieses Forums verwendet und nicht von Dritten ausgelesen. Sie stellen kein Sicherheitsrisiko für deinen Rechner dar. Cookies werden in diesem Forum auch verwendet, um die Anzeige bereits gelesener und noch ungelesener Themen zu unterscheiden. Bitte bestätige, ob Du Cookies zulassen möchtest oder nicht.


Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ST2 riders in Belgium?
#31
Marc_Belgium: schrieb:Hey Berlin,

Ik woon in herenthout en mijn st2 komt van VELODOME Antwerpen

Thanks Marc

Normally tomorrow I go for a test ride
Again: Why ST2 instead of ST1
My daily commute is 28km - I was thinking about a ST1 (no nosense) straight E-bike 500W and pedaling like a bike - no Omni and electro.

I think ST2 has to many error... or is it only on the thread?
Do I have to worry about this errors? Or are this minority issues

Thx
Zitieren
#32
Hey Berlin,

I tested on the ST1 before the ST2 was available and i was very suprised about the power of the ST1.
But after a period i tested the ST2 and it suprised me again. After testing ST2, i retested ST1 and my first impression was : is the motor broken?

so there is a big difference between ST1 and ST2, not only in electronics but also in power. On flat roads, it doesn't matter once you have your speed, but accelerating and Climbing is much better with ST2.
Zitieren
#33
raf_pillaert: schrieb:Hey Berlin,

I tested on the ST1 before the ST2 was available and i was very suprised about the power of the ST1.
But after a period i tested the ST2 and it suprised me again. After testing ST2, i retested ST1 and my first impression was : is the motor broken?

so there is a big difference between ST1 and ST2, not only in electronics but also in power. On flat roads, it doesn't matter once you have your speed, but accelerating and Climbing is much better with ST2.

Thx raf,

Let's hope I can easy make a decision after I test ride the 2 bikes Smile

grtz
Zitieren
#34
raf_pillaert: schrieb:Hey Berlin,

I tested on the ST1 before the ST2 was available and i was very suprised about the power of the ST1.
But after a period i tested the ST2 and it suprised me again. After testing ST2, i retested ST1 and my first impression was : is the motor broken?

so there is a big difference between ST1 and ST2, not only in electronics but also in power. On flat roads, it doesn't matter once you have your speed, but accelerating and Climbing is much better with ST2.

Yesterday I was lucky.... I could drive the ST2 & ST1
And indeed the 'beast' was 'awesome' - means very fast, good response between peddling and electromotor, everything was great and ok.
ST1 was also very ok for. I must say for me is the ST1 more then ok - indeed a little less 'waawwww' no direct kickstart like ST2 and a little less aggressive.
I think the more cost (about 1500€ and more) is, I guess, for me not worthed.

So, the ST2 is effective an 'electric' bike & the ST1 you have to cycle a little more Smile

Now I have to make a decision... maybe difficult

A last question; can I travel about 30km with the ST1 at full power?

Anybody?? thx

@Marc

Ik ben naar velodone geweest, heel goed ontvangen.
Ben zeer blij met je tip.
Vraagje;
1)het onderhoud, service en garantie zijn deze correct.
Algemene tevredenheid, persoonlijk was ik aangenaam verrast
2)indien 'brokken' worden deze snel hestel (mogelijk terplaatse, is er een reserve bike beschikbaar?)
Thx
Zitieren
#35
Berlin,

Onderhoud,service en garantie tip top in orde.Hun mecanicien Wouter is de beste die je ooit gaat vinden
Indien brokken wordt je direkt verdergeholpen en er is een vervanger aanwezig (helaas ST1)

Maar ik kan je de winkel echt van harte aanraden,4 super gasten in de winkel

Ps wat de batterij betreft denk ik dat de gold daar geen enkel probleem mee gaat hebben.Ik rijd met de mijn (GOLD in ST 2 cirka 50 km continue in hoogste ondersteuning (3)

Hopende u van dienst geweest te zijn
Zitieren
#36
christian,

Stuur mij nog eens een mail aub sjeloeke@gmail.com zodat ik de foto kan nemen van de verzekringspaieren zoals ik je beloofd had.Excuses maar is los uit mijn verstand verdwenen Wink
ik mail het dan zonder fout dit weekend door en nogmaals sorry voor het "vergeten"

Groetjes Marc "de vergeetachtige"
Zitieren
#37
Marc_Belgium: schrieb:Berlin,

Onderhoud,service en garantie tip top in orde.Hun mecanicien Wouter is de beste die je ooit gaat vinden
Indien brokken wordt je direkt verdergeholpen en er is een vervanger aanwezig (helaas ST1)

Maar ik kan je de winkel echt van harte aanraden,4 super gasten in de winkel

Ps wat de batterij betreft denk ik dat de gold daar geen enkel probleem mee gaat hebben.Ik rijd met de mijn (GOLD in ST 2 cirka 50 km continue in hoogste ondersteuning (3)

Hopende u van dienst geweest te zijn

Marc,

Van harte bedankt.
Ik denk dat ik er zowat uit ben; nl deze week nog een keertje klein testritje met ST2 & nadien een bestelling plaatsen.
De afstand die ik kan maken ± 50km en meer met de batterij gaat toch de doorslag geven.

Vraagje: Ik heb begrepen dat de algemene tevredenheid, betreft ST2 meer dan goed is?
Meeste fouten - drive error - motor etc zijn deze van de baan?
Zijn er bijzonderheden waar ik moet om vragen - kijken?

Alvast bedankt
Zitieren
#38
Berlin,

Heb met de nieuwe st2 nog niet gereden,lig al een paar maand in panne met mijn schouder.Duimen maar dat de kinderfouten er uit zijn
Zitieren
#39
Hallo,

ik zal me even voorstellen:
Ik ben 43 jaar, ben fervente fietser (racefiets-WTC Scherpenheuvel), ik woon in Messelbroek (Scherpenenheuvel-Zichem) en werk in Haasrode.
Ik zou een ST2 willen aanschaffen voor dagelijks gebruik (woon-/werkverkeer 30km enkel). Ik ga hem gebruiken als vervanger voor de wagen. Dus de bedoeling is op de ST2 te stappen met mijn "standard" kledij, tegen een deftige snelheid naar het werk fietsen en daar zonder omkleden achter mijn bureau gaan zitten.
Is leuk om te zien dat er hier iemand uit mijn buurt is (Raf Pillaert van Tielt-Winge) en iemand van mijn geboortestreek Werchter (PeterW van Haacht).

Ik ga zaterdag een testrit doen met een ST2 (Niels Albert - TRemelo). En waarschijnlijk ga ik dan ook over tot de aankoop van een ST2, want blijkbaar komt er vanaf april een prijsverhoging van 8-10% wegens de hoge dollar(Shimano....)


Enkele vragen vooraleer over te gaan tot de aankoop:

* Zijn de electronica problemen al opgelost? Zou niet graag onderweg naar het werk zonder ondersteuning vallen.
* Hebben jullie de fietsbijstand van VAB? Zou deze willen aanschaffen voor als het moest nodig zijn.
* Wat is jullie ervaring met de banden (Schwalbe Big Ben)? Als je plat rijdt is het niet zo eenvoudig om even vlug een nieuwe binnenband te leggen zoals met de koersfiets, vermoed ik (VAB fietsbijstand).
* Ik moet een fietstas hebben op de ST2. Iemand een tip?
* Waar hebben jullie de Stromer gekocht? Ik ben bij Niels Albert in Tremelo geweest en daar krijg ik 10% korting tijdens de opendeurdagen.

alvast bedankt en hopelijk kom ik binnenkort eens iemand van jullie tegen....

groetjes,Raf.
Zitieren
#40
Marc_Belgium: schrieb:Berlin,

Heb met de nieuwe st2 nog niet gereden,lig al een paar maand in panne met mijn schouder.Duimen maar dat de kinderfouten er uit zijn

Thx & indeed, keep fingers crossed.

Great new... after a second test ride with the stromer, I have purchase a brand-new stromer ST2

For several reasons:

1)prices tag will increases within a few months (now or never for the ST2)
2)It is a nice ride - direct respond - smooth - good looks etc
3)Larger battery (was for my the trigger)
4)Bike is simple to operate with the + / - buttons beside the grips & the all the other good items.

Thanks to everybody on the stromer thread for making my decision a little easier (keep posting)

@Raf
Indeed after riding ST2 it was of the motor of ST1 was broken :-)
I will give a scream when the big moment is their
SeeYou
Zitieren


Gehe zu: