Dieses Forum verwendet Cookies
Dieses Forum verwendet Cookies um deine Login Daten zu speichern (sofern Du registriert und angemeldet bist) bzw. deinen letzten Aufenthaltsort (wenn nicht registriert und angemeldet). Cookies sind kleine Textdateien, die auf deinen Rechner gespeichert werden. Die von diesen Forum gespeicherten Cookies werden ausschließlich für Zwecke dieses Forums verwendet und nicht von Dritten ausgelesen. Sie stellen kein Sicherheitsrisiko für deinen Rechner dar. Cookies werden in diesem Forum auch verwendet, um die Anzeige bereits gelesener und noch ungelesener Themen zu unterscheiden. Bitte bestätige, ob Du Cookies zulassen möchtest oder nicht.


Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ST2 riders in Belgium?
@ Streumer:

-Is dat de Fuxon M1 spiegel die je gekocht hebt?
-Welke afmetingen heeft hij (ik vind online geen maten ...)
-Waar gekocht?

Bedankt!
Bart
Zitieren
Sedert gisteren ben ik een gelukkige eigenaar van een Stromer ST2,

wat een toffe ervaring is dit toch,
toch heb ik enkele vragen om goed gebruik te kunnen maken van de fiets
hoe tunen jullie de motor,
- snelheid betekend dit Max. snelheid fiets instellen?welke instelling?
- koppel op max.of minder?
- beweeglijkheid, wat betekend dit en hoe het beste in te stellen?
op de fiets zelf in omni,
remmodus wat betekend dit?
is deze instelling om de fiets meer en minder af te remmen bij het niet duwen op de pedalen?
vele vragen maar bedankt bij voorbaat bij jullie antwoorden
Zitieren
De instellingen hangen er vanaf wat je nodig hebt. Hier kan je op dit en andere fora heel wat over vinden. Beweeglijkheid is alvast slecht vertaald. Wat het net moet zijn ontsnapt me. In elk geval zie je bovenaan het scherm de relatie tussen vermogen en reikwijdte. Als je geen langere afstand moet afleggen dan je op stand 3 uit de batterij moet halen, heb je hier niet veel werk Smile Ivm de remmodus, dit geeft aan hoeveel energie er bij het remmen door de motor gerecupereerd wordt om de batterij te laden. Ik heb dat uit gezet. Leek me eerder ook random bij 't rijden aan te slaan, nogal vervelend. Zolang je geen lange afdalingen doet zal dit ook niet zo heel veel uitmaken.
Zitieren
er staat in de handleidinding,
Ondersteuningmodus 2 kan met de myStromer App 'getuned' worden. In het menu TUNING kunt u de volgende parameters aan uw wensen aanpassen:
Snelheid - beperkt de maximale snelheid van de motorondersteuning
Koppel - een hoger koppel leidt tot een sterkere versnelling
Reactie - reactietijd van de motorondersteuning

bij SNELHEID begrijp ik niet dat wat er gebeurd wanneer men deze stand vermeerderd of verminderd
Zitieren
Koppel: de kracht waarmee je optrekt. Zet je dat op hoog, zit je snel op topsnelheid.
Beweeglijkheid: hoe snel de ondersteuning ingrijpt wanneer je trapt. Dus de reactie van t systeem op wat je zelf doet.
Je kan er wat mee spelen. Tunen, stukje rijden, enz. Dan voel je de verschillen t beste.
Zitieren
bedankt,
maar de eerste snelheid:in de handleiding
Snelheid - beperkt de maximale snelheid van de motorondersteuning
wanneer je deze omhoog brengt zie de rode tekening ook vergroten in de app. tuning,
Zitieren
muzikant: schrieb:er staat in de handleidinding,
Ondersteuningmodus 2 kan met de myStromer App 'getuned' worden. In het menu TUNING kunt u de volgende parameters aan uw wensen aanpassen:
Snelheid - beperkt de maximale snelheid van de motorondersteuning

bij SNELHEID begrijp ik niet dat wat er gebeurd wanneer men deze stand vermeerderd of verminderd

Daarmee stel je de snelheid in tot waar de motor je ondersteunt. Balkje helemaal naar links ondersteunt de fiets tot je bijvoorbeeld 32 km/u rijdt; balkje helemaal naar rechts ondersteunt de fiets tot de maximum snelheid. Er is dan geen verschil met stand 3.

Snel fietsen betekent veel luchtweerstand. Door de snelheid waarmee je fietst te verlagen krijg je minder luchtweerstand en ga je dus minder energie verbruiken en daardoor verder kunnen rijden met de lading van 1 batterij. Je actieradius (hoe ver je kunt rijden) neemt dus toe. Trager en minder vinnig optrekken en trager rijden zorgen voor een laag verbruik. Een laag verbruik zorgt voor verder rijden op de lading van 1 batterij. Bij maximale ondersteuning is dit bijvoorbeeld 50 kilometer, bij minimale ondersteuning 125 kilometer. Dit omdat luchtweerstand de grootste verbruiksfactor is bij de speed pedelec (in het vlakke Vlaanderen).

Wanneer je met de auto (in Duitsland welteverstaan) 200 kilometer per uur rijdt zal je auto veel meer brandstof verbruiken dan wanneer je in het kielzog van een vrachtwagen 90 km/u rijdt. Je verplaatst je in het tweede geval dan wel trager, maar kunt verder rijden alvorens te moeten tanken. Dit is met de fiets ook zo. Dus theoretisch(!) is het ideaal om in het kielzog en de zuiging van tractoren te gaan rijden. Geen luchtweerstand, amper verbruik en je maalt kilometers als een malle op vaak betere wegen dan het fietspad. Tenzij wanneer je theoretisch(!) zo'n kreng voor je hebt dat 50 of 60 kilometer per uur kan rijden, dan ben je er ook aan voor de moeite...

Bevalt het spiegeltje je trouwens?
Zitieren
bedankt voor de uiteenzetting,
daar ik aan de kust woon kan ik weinig aan maximum snelheden rijden,'k heb gezien dat in de tuning de standen gemakkelijk kunnen gewijzigd worden onder de balkjes,
standaard,sneeuw,rid en custom is wel handig,
daar de fiets louter voor mijn plezier is en niet voor woon-werk verkeer zal ik niet zoveel km gaan rijden en zal ook zorgen dat de batterij regelmatig opgeladen wordt.

Het spiegeltje heb ik boven het handvat geplaatst en bevalt me zeer goed qua afwerking en zichtbaarheid,
Zitieren
Satbird: schrieb:Hi Raf, bij mij staat de update 3.4.0.2. erop .
Tevens na 20 minuten de volgende update TNT 3.5

Hij rijd geweldig 47-48km geeft de snelheidsmeter aan.

Stromer ST2s Nederland

FANTASTISCH!!

Van 't weekend mijn update doorgevoerd. 5 Minuutjes blinken en knipperen... maar is de moeite!!

Kan dit nu; met dezelfde inspanning 2km/uur sneller. een kleine 5% winst en batterij verbruik hetzelfde!!! Whaaww

Echt een plezier. En weet je geen gedoe met naar een verkooppunt te rijden, nee gewoontjes - upgrade, blink, blink, en klaar is idd kees.

ps; momenteel geen spiegel gemonteerd. Mss wel beter voor de verkeersveiligheid.
Ik vind elke extra op mijn stuur momenteel overbodig. Is al druk genoeg.
Met het goede weer is het soms uitkijken geblazen... meer en meer fietsers. Positief niet.... maar voor speedbikes met momenten een gesel Big Grin

Grtz
Zitieren
Goede dag,
Sinds 1 mei ST1X bezitter.
Pendel dagelijks tussen Mechelen en Brussel,
en nog een ritje 's avonds om de petatjes te laten zakken.

Ik had alleen een fiets met een probleempje: kon niet tegen regen. Hij wordt vervangen en ik wacht nu op de nieuwe.
Zitieren


Gehe zu: