Beiträge: 169
Themen: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Oct 2014
joop: schrieb:Al nadenkende, nog 2 tips: voordat je het achterwiel eruit haalt moet je hem naar de hoogste versnelling schakelen zodat de ketting achter op het kleinste tandrad zit, en let bij het terugzetten ook op het aantrekkoppel van de steekassen, 20Nm is de juiste waarde, zowel voor als achter
Goeie tips.
De versnelling - ketting, je zegt al zoiets.
Voor het aantrekkoppel van de steekassen op 20Nm - wist ik niet, ik was wel zeker, dat ik deze met een momentsleutel diende te monteren, maar geen benul van de juiste kracht - thx.
Volgende dagen eens bekijken hoe ik dit ga aanpakken.
Damned waarom kan stromer geen degelijk material afleveren :mad:
@Raf - ik begrijp niet goed wat er gaande is met uw fiets, maar een wiel dat 'sleept /"paraplu"' staat? Hoe kan dat?
Nu dacht ik dat deze banden toch wel tegen een stootje konden.
Ps: mocht je de spaken ooit laten vervangen - geef dan is een seintje (en/of een prijsticketje) ik ben nogal gevoelig aan een wiel dat "slaagt".
Soit - het regent niet --> goei weer om te rijden
Beiträge: 155
Themen: 2
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Mar 2015
@Berlin:
Het sleept niet, maar de uitlijning zit niet goed.
De achterband stond van bij het begin al verder naar links. Speling tss frame aan linkse kant was beduidend minder dan an de rechtse kant. Ik ben nogal gevoelig voor zulke zaken...
Na een week, zelfs maar 100km gereden, sleepte de band tegen de kader aan (horizontale buis). Dus bij de fietsenmaker de spaken laten aanspannen aan de rechtse kant.
Blijkbaar is dit nog niet voldoende want ik heb de indruk dat hij terug wat begint te zetten naar links.
Daarom ga ik eens langsgaan bij iemand die zelf wielen maakt om er eens naar te kijken en eventueel andere nippels en/of spaken te laten plaatsen.
Ik zou niet graag hebben dat ik bij 45 km/u een spaakbreuk krijg....
Beiträge: 169
Themen: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Oct 2014
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:
Daarom ga ik eens langsgaan bij iemand die zelf wielen maakt om er eens naar te kijken en eventueel andere nippels en/of spaken te laten plaatsen.
Ik zou niet graag hebben dat ik bij 45 km/u een spaakbreuk krijg....
Yep
Ik weet het weer. Ik heb het bij niet nagekeken (sorry - zal iets voor straks worden).
Bon, niet echt goed, wat zegt uw verdeler? dit is toch niet ok hé.
Weet jij al iets meer over batterij compartiment, rijden in regen en afscherming electronica?
Hopelijk geraak je gesteld.
Beiträge: 155
Themen: 2
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Mar 2015
@Berlin:
Fietsenmaker heeft het proberen op te lossen. Was ok, maar ik zou graag eens kijken wat de wielenbouwer hierover zegt. Heb al een mail gedaan naar Strömer Zwtserland om het te melden.
Nog niet in de regen gereden, maar ik vermoed dat dit vrijdag wel zal gebeuren. Normaal gaat er met de 2015 versies geen problemen zijn£. Ik heb hier van emand op het foru gelezen dat de sturingsplaat behandelt is met een waterafstotend materiaal.
Laten we hopen...
Beiträge: 169
Themen: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Oct 2014
Wat een pokke weer.
Fiets getest in dit honde weer, geen probleem.
Plus gedoopt - eerste val gemaakt :mad:
Niets aan mezelf, noch aan mijn fiets. (buiten spatbord geschaafd - doeme stom stom stom
)
Ik moet zeggen, ik ben zeer tevrede met mijn ST2.
@Raf
Ik heb de spelling nagekeken - bij mij alles ok - beide kanten even veel afstand.
Beiträge: 155
Themen: 2
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Mar 2015
Vandaag de eerste keer op en af naar het werk.... Ideaal, op dezelfde tijd als met den otto... maar dan op een gezonder manier.
Wel regelmatig gevloekt op de slechte toestand van de wegen.... als je er met 45 km/u overvliegt dan krijg je regelmatig wat te verduren...
1 Foutje gemaakt... ik had me te warm aangekleed... dus de volgende keer geen dikke winterjas meer, maar enkel mijn windstopper van Quechua.
Gemiddelde van 40,3 km/u... zalig
Batterij, na de rit van ong. 28 km, zat op 47%. Volledig opgeladen na ong. 2,5 uur tot 100% (rechtstreeks op de fiets geladen), batterijlader afgekoppeld en na 4 uur ST2 opgestart en stond nog op 100%. Vertrokken en na een nog. een kilometer 99%. Dus de batterij werkt perfekt.
@Berlin
Achterwiel is wat uitgelijnd door fm, staat nog enkele mm's meer naar links, maar blijft nu wel op zijn plaats staan. De eerste maal stond hij bijna tegen de velg aan waardoor ik wat lichte lakschade heb aan de binnenkant van de horizontale buis. Maar nu zit het wiel fixed.
Beiträge: 155
Themen: 2
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Mar 2015
Vandaag ne witte Stromer zien rijden in de Amerstraat in Messelbroek.... wie was het?
Beiträge: 169
Themen: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Oct 2014
Ik ben zeer te vrede met mijn ST2.
En zeker dat ik alsnog voor de ST2 ipv ST1 ben gegaan.
-groter batterij & actieradius
-gemakkelijkere bediening naast stuur
Minpuntje:
-belabberd batterij-deksel - echte miskleum - opladen via het frame, geen probleem.
En ik ondervind nog steeds een kleine weerstand/stroefheid/remming/ bij het sturen (een soort gewaarwording voorste wiel/stuur), als ik zeer traag fiets (< 15km/h).
Is mij ook opgevallen bij enkele testritten, heeft verder niemand hier geen last mee? (natuurlijk, de momenten onder de 15km/h zijn zelden)
Verder geen gemaar,
echt een top fiets, een plezier om mee te rijden-'commuten' en op uitstap te gaan op zonnige dagen
:o
Grtz
Beiträge: 155
Themen: 2
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Mar 2015
@Berlin:
Ik heb nog niets ervaren ivm stroefheid bij het sturen. Ik moet toegeven dat ik bijna nooit onder de 35 km/u rij...
Ik rij ook met de racefiets en daar rijden we altijd tss de 32 en 36 km/u, dus heb ik graag dat het een beetje vooruit gaat op de Stromer... stand 3 gebruik ik voor 95%
Ik ben ook heel tevreden over de ST2, heb bijna 700 km en tot nu toe nog alles top. Enkel nog maar in droge omstandigheden gereden...
Ik zou hem eens moeten poetsen.... ik zou de tuinslang willen gebruiken op de "nevel-stand" ik denk dat dit wel moet kunnen om alle onderdelen af ter spuiten na de shampoo beurt. Iemand hier ervaring mee?
Beiträge: 96
Themen: 8
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Registriert seit: Mar 2014
Hoi,
ook nog niets gemerkt qua stuurprobleem(pje).
Kuisen op nevelstand altijd al gebruikt en nog nooit probleem gehad (oef).