@Edwin, Bran & Streumer: Bedankt voor het lees/luister/kijk-plezier.
Het nederlands rapport heb ik met plezier gelezen, al was het op momenten wat zwaar leesvoer. Komt misschien door de nachtshift :-) Ik hoop dat ook onze beleidsmakers dit rapport lezen en beseffen dat dit ook voor ons land geldt.
@Jef
Ook ik heb een omnium verzekering genomen bij ENRA. Ik was eerst van plan bij Calent te gaan, maar mijn handelaar rade deze van ENRA aan omdat ze zelf de expertise voor deden, dus gemakkelijk voor mij. Uiteindelijk ben ik voor ENRA gegaan omdat ik vanaf dag 1 verzekerd wou zijn en er te laat aan dacht. Heb dan ook maar voor één jaar genomen. Nu dat je met deze informatie aan komt, ga ik hier toch eens achter horen!
Blog gaat er komen, ik schrijf nu al teksten voor. Maar ben van het type "Wat je zelf doet, doe je meestal beter". Spijtig genoeg weinig tijd gehad de laatste tijd waardoor het bouwen van de website/blog serieus achter ligt. Ben aan het twijfelen gewoon met Wordpress te werken voorlopig, maar ja...
@Berlin
De Specialized Turbo S heb je ook in 25kmh uitvoering. Weet je zeker dat je met een speed pedelec gebruiker te maken had? Ik heb alleszins al ene tegen gekomen in Herentals die mij inhaalde terwijl ik ergens tegen de 40kmh reed. Maja, ik heb dan ook een ST1 hé...
Ik heb de afgelopen 14 dagen erg veel gewerkt en dus gereden. Bij mij was het zo dat de batterij deze week net wat langer uit houd dan vorige week. Vorige week was het bar koud en geregeld hagel/sneeuw/regen.
En ik kan me enkel maar aansluiten bij uw mening van 09/mrt. De s-pedelec is en blijft een gewone fiets in mijn ogen en kan het mobiliteitsprobleem enkel maar helpen oplossen. Ik merk het bij de klant waarvoor ik werk ook dat zij steeds meer fietsers aanmoedigen omdat er hier een mobiliteits- en parkeerprobleem is ontstaan door het groeiend aantal automobilisten. EN HET HELPT! Nadeel voor mij, er is steeds minder plaats in de fietsenstalling als ik met de late shift sta
-
Zoals ik eerder al zei, twee weekends geleden was het ***-weer. Met de sneeuw en de geweldige fietspaden die wij hier hebben ben ik beginnen glijden met de fiets in een bocht. Gelukkig mij recht kunnen houden, de wegligging en gewichtsverdeling op de Stromer is gewoon formidabel! Voor wie denkt dat ik snel reed, ik reed onder de 15kmh vóór de bocht. Het grote probleem was de ondergrond. Gladde steen en platte kasseien! Wie zo'n plannen maakt voor fiets -en voetpaden... :twisted:
Deze week begon eindelijk de zon eens echt te schijnen! En ineens zie je ook weer de wielertoeristen de baan in nemen. Ik rij nu al sinds december énkel nog met de fiets, élke dag in weer en wind. Ik zag enkel maar de eenzame werkmens met zijn koersfiets om de betere dagen. Nu waren ze weer in grotere groepen en mocht iedereen plaats ruimen. Ik heb echt niets tegen wielertoeristen, ik heb zelf ook met de koersfiets gereden! Maar een beetje respect voor de mede weggebruiker mag wel.
Ook één maal voorbij gereden door een wielertoerist! Zo plots een "Hého" horen achter je terwijl je zelf toch 37kmh rijdt, was toch even schrikken. Toen hij mij voorbij reed (ging traag, moet ik jullie niet vertellen) de man eens goed bekeken. Rode kop, zweet liep er van af, en keek enkel nijdig naar voren... Ik kan mijn niet in beelden dat deze man nog enig oog had om zijn omgeving.
Maar ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ben ook vriendelijke mannen tegen gekomen die toch even de tijd namen om een praatje te maken terwijl we "rustig" +25kmh verder fietsten. Geen enkele kwade opmerking over de fiets gehad, integendeel. Zolang ik maar geen Strava ging gebruiken hadden ze geen probleem om de baan te delen
Ben overigens nog een witte ST2 tegen gekomen ergens in Poederlee 's ochtend vroeg. Ik was een beetje laat om het door te hebben. Iemand van hier, of die hier wel eens komt lezen? Maak je even bekend, wil je :-)
Ben er achter gekomen waarom men hier bij de klant zoveel interesse heeft in mijne fiets! Blijkbaar is men met een project bezig om de fiets voor woon-werkverkeer te promoten. Als men een aantal % van de werkdagen met de fiets komt, wordt hun nieuwe fiets gesponsord. Mensen die +20km ver wonen krijgen zelfs gratis een (s-)pedelec! Als dat geen mooie geste is... Ben dan maar ineens gaan navragen hoe zij kijken tegenover de s-pedelec, en zij zijn hier erg positief naar. Brommers worden van de bedrijfsterreinen geweerd terwijl s-pedelecs gewoon toegang krijgen. En er zijn stopcontacten voorzien in elke fietsstalling om de fiets te herladen.
Vrijdag had ik toch even schrik dat mijne fiets naar de kl***n was... Ik reed donderdag avond naar huis en moest even wachten aan het rode licht. Toen het groen werd en ik wilde vertrekken trapte ik gewoon volle geweld door! Echt schrikken was dat. Fiets meteen gecontroleerd, maar niets te zien. De ketting of de tandwielen waren ook niet abnormaal vuil. Ook de Schlumpf drive was in orde. Geen idee wat het veroorzaakte. Hierna gewoon zonder problemen (maar met ongerust gevoel) naar huis gereden. Vrijdag ochtend dan wilde ik van thuis vertrekken, en buiten trapte ik gewoon los. Pedalen gingen rond, maar de ketting bewoog niet. De Schlumpf Speed Drive even wat op en af aan het klikken geweest en ik kon weer verder. Het kon niet dat deze half stond, zo werkt deze drive gewoon niet. Dus ik was bang voor serieuzere schade binnenin.
Sinds vrijdag ochtend, na bovenstaand, reed hij dan weer normaal. Zaterdag nog eens de spuit erop gezet, en ketting ontvet en ingesmeerd. Alles lijkt mij weer oké.
En dan ben ik er vorige week nog in geslaagd om 2x mijn batterij vergeten op te laden op het werk
Nu ja, één maal vergeten eigenlijk. De 2de maal was het eerder vanwege operationele omstandigheden de kans niet gehad. Maar ik heb de fiets kunnen gebruiken als 'normale fiets', en ik reed er toch nog 25kmh mee op goede stukken. Dus het viel nog goed mee (ik probeer nu nog de bruggen te vergeten).
GRTZ
Kurt