Toch het volgende even kwijt;
Vorig jaar na veel twijfelen een ST2 gekocht.
Ik ben nog steeds zeer tevrede over de aankoop.
Lang liggen twijfelen tss ST1 en ST2.
Diverse keren test gereden. En was heilig overtuigd dat het een ST1 mat zwart ging worden.
Bon, uiteindelijk na alles op een rijtje te hebben gezet toch voor de ST2 wit gegaan.
(reeds vroeger gepost)
-omwille van grotere batterij
-veiligergevoel bij bediening van de elektronische versnellingen aan het stuur dmv +/- toetsen
-betere motor/ verdeling motor en electronica.
En de doorslag was het moment - zijnde de zwitserse frank tov euro losgekoppeling.
Het verschil tss een ST1 en ST2 was toen geen 1500€ en dat moest afgewogen worden.
Mijn keuze, voor dagelijk woon-werkverkeer en fietsvergoeding, een premium fiets, die zichzelf afbetaald....
Maar misschien als ik vandaag voor de keuze zou staan en een beetje prijsbewust zou kiezen.... tja moeilijk, daar er heden ten daag een prijsverschil is van om en bij de 3000€ wat niet niets is. Idd harder trappen, ST1 enof ST2 ik vind het een geweldige iets. (geen files geen stress - humeur en conditie op peil)
ST2s zou ik nooit kopen, idd gewoon laten zien dat je poen hebt, elektronisch schiften, betere batterij en licht (ohoh)
En door de band gebruik je enkel de 3 kleinste verzetten 11-12-13 en soms 14 en 15.
Echt wel overkill.
@Jef;
Idd bij kleine snelheden, kleiner dan 20km/h is de regeling slecht. Dit was destijds één van mijn eerste post.
Om met de kindjes te fietsen moet je nog uwe oude bike gebruiken.
Stromer is gemaakt om snel te gaan.
Maar betreft niet altijd 'geven' een haperend gevoel, heb ik ook gehad.
Zeer frusterend - stond op het punt hem terug te verkopen, bleek dat er een remsensor defect was. Lang achter moeten doen (mede dankzij Raf van Avond) - kijk maar enkele 100 post terug
En ik lees andere defekten/issues... zijn er dan nog zaken die u storen? OK batterij vak kon veel beter.