Berlin: schrieb:@Siasaku:
Eerst zo ongelooflijk enthousiast en gedreven, een echte believer. Het verbaast mij dat je er na 6 maanden de brui aan geeft.
1 opmerking: Fiets Herentals is niet de beste vertegenwoordiger van Stromer - helaas. Verder werd fiets toch hersteld op kosten van...Stromer.
En wie zegt dat ik niet meer in de speed pedelecs geloof? Of dat ik niet meer enthousiast ben? :-) Ik blijf het de fiets van de toekomst noemen! Ik blijf mensen inlichten, en naar de Stromer sturen. Ik blijf het nieuws opvolgen. En ik sluit niet uit dat er over enkele jaren weer een Stromer in mijn gang zou staan :chgrin:
Er zijn voor mij meerdere redenen om de Stromer
voorlopig vaarwel te zeggen. De belangrijkste daarvan is het feit dat de Stromer
op dit moment de auto nog niet kan vervangen, bepaalde belangrijke punten mogen (nog?) niet, en andere kunnen (voorlopig) niet.
Heeft de wetgeving hier iets mee te maken?
Indirect wel. Dat ik een nummerplaat en verzekering zou moeten nemen, zit ik niet veel mee in. De meeste van ons wisten dit al op voorhand, al hoopten we dat de wetgever zou bijdraaien. Maar een nummerplaat betekend controle en hoge pakkans.
Bv: Als ik ga rondrijden met een kinderkar achteraan, dan riskeer ik serieuze boetes. En in slechtste geval riskeer je zelfs voor de politierechter te mogen verschijnen. En bij een veroordeling heb ik kans dat mijn badge niet wordt verlengd, of dat ik zelfs meteen mijn job verlies.
Moest ik nog een auto hebben zou ik mijne fiets houden, maar dat
stuk ijzeren stress heb ik dus niet meer :-) En voor een tweede fiets heb ik noch plaats, noch geld.
Berlin: schrieb:@Siasaku:
Verder werd fiets toch hersteld op kosten van...Stromer.
Dat klopt. Hadden ook niet veel keus hé :chgrin: Maar het stoort me wel dat het telkens bijna 4 weken duurde voor het onderdeel bij Fiets! binnen kwam.
Ik heb de hersteller steeds meteen weten bestellen, bellen, e-mailen ... Hier zijn ze altijd heel open in geweest, en als ik hen belde voor een update belde zij naar Stromer en lieten mij iets weten. Ze zijn misschien niet de beste vertegenwoordiger, maar ze lieten mij niet in de steek. Maar het duurde steeds lang voordat zij het onderdeel in handen hadden.
Trouwens, updates van Stromer zijn absoluut onbetrouwbaar. Ik kreeg bijvoorbeeld op maandag van week 5 te horen dat het onderdeel ten laatste die woensdag bij de hersteller zou liggen, we kregen hun belofte. Het heeft uiteindelijk 2 weken langer geduurd. Mede daarom de hoge frustratie die ik op dat moment uitte.
Uitleg die ik na lang aandringen kreeg: We moeten dit onderdeel zelf bestellen bij Haberstock Mobility (blijkbaar de nieuwe eigenaar van de Schlumpf Speed Drive).
En ten slotte is het ook zo voor andere onderdelen. Heb zo van een ST2 gebruiker te horen gekregen dat hij een maand moest wachten voor zijn motor vervangen raakte (ook Fiets!). Van iemand hier op het werk, ook ST2, heeft 3 weken moeten wachten voor zijn fietscomputer vervangen was (die komt van bij AS Adventure). Dus ik ben geen alleenstaand geval blijkbaar.
De dienst na-verkoop is echt een verbeterpunt voor het anders zo goede Stromer!
Maar weer, als het énkel dit was waar ik moeite mee had, verkocht ik de ST1s en besteede dat geld meteen in de ST1 :-) Maar het is dus meer dan dit alleen.
wegpiraat: schrieb:IK ga mijn fietske niet inschrijven je ga er op termijn alleen maar slecht mee varen in de toekomst misschien verkeersbelasting en zo toch zeker nu dat het populair begint te worden ,flitsboetes,......
Je mag niet meer op jaagpaden en de meeste fietspaden ook niet.
En een fiets vergoeding van je weggever mag je ook vergeten want is bromfiets klasse B en de belasting aftrek van 0.2E/km de km probeer dat maar eens te verantwoorden met een bromfiets klasse B.
De klever op de achternaaf van 500W heb ik al verwijderd ook de voorziening voor de nummerplaat verwijderd en mijn dealer heeft er voorgezorgd dat mijn voorverlichting kan uitzetten met de lichtschakelaar rij met een st2 normaal brand verlichting in het frame altijd.
Met een racefiets mag je wel 40km/u rijden zonder nummerplaat en ook op de jaagpaden.
Ga proberen via mij app iets te doen.
Trouwens hoe gaan ze dat testen +250w en 45km/u.
Stromer heeft ook fietsen van 25km/u en 33km/u.
Ik begrijp jou standpunt, ik dacht er enkele maanden geleden ook zo over. Maar uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind hoor. Dat je nu alles zo aan past, je gaat ooit gecontroleerd worden. Zeker als de politie vermoed dat je 'te snel' rijdt voor een normale pedelec. Het is overigens "+250W en >25kmh", ook de 33kmh fietsen worden als brommer klasse B gerekend. En hoe ze het
zouden kunnen testen? Watt-meter? Rollenbank? Ze vinden wel iets...
En over de kilometervergoeding, ze zijn er blijkbaar mee bezig. Gelukkig maar, moest dit weg vallen denk ik dat er veel fietsen plots in de verkoop gaan... Op dit moment zeggen nog veel werkgevers: een fiets is een fiets. De meeste hebben ook nog niet door dat we eigenlijk met een brommer rijden. Voor hen maakt het ook niet veel uit, zij geven ons de vergoeding, en wij moeten deze juist aangeven. En op dit moment, als je braaf bent, moet je deze dus inderdaad als normale vervoerskosten ingeven.
gert_broekaert: schrieb:ik kan mij niet inbeelden dat ze ons gaan verbieden om langs het jaagpad te rijden.
ik doe alle dagen de helft van mijn traject langs de schelde op het jaagpad,als ze dit gaan verbieden dan is dat niet aanmoedigen om te fietsen, maar ontmoedigen !
Zoals Jef_Fonsson al zei: Het is al verboden, we zijn tenslotte Brommer klasse B. Hopen dat ze snel wat specifieke aanpassingen gaan maken voor ons...
Jef_Fonsson: schrieb:http://www.dumpert.nl/mediabase/6889555/...ustig.html
Ik ben ook benieuwd naar hoe ze gaan verbaliseren voor bijvoorbeeld rijden op het jaagpad. Wordt de fiets in beslag genomen? Volgt er een boete? Mag je verder rijden wanneer je belooft om het nooit meer te doen?
Geweldig filmpje! Als het inderdaad zo gaat worden, zullen er niet veel controles worden uitgevoerd
En het verbaliseren: Boete bij eerste keer (kans op waarschuwing). Boete bij tweede keer. Boete bij derde keer + kans dat je je mag verantwoorden bij de politierechter. Dat is zowat de standaard procedure voor verkeersovertredingen.
[QUOTE=Jef_Fonsson:]@ Berlin Leuk dat je altijd de nieuwkomers verwelkomt. Goed initiatief.
@ allen Qua ontmoediging denk ik eerder dat ze denken aan de +4 miljard euro aan accijnzen en de btw op diezelfde accijnzen die de fiscus elk jaar binnenharkt (min de kosten van de economische schade door de files en de gezondheidswinst van de fietsers zelf.)
Zolang de speed pedelec maar geen kilometerheffing moet betalen om die wegvallende kosten te dekken. Bij een gemiddeld verbruik van 7 liter diesel per 100 kilometer kom ik aan 5 cent per kilometer. Dat is redelijk,