24.04.2015, 11:30
@Berlin:
Ja, die nummerplaat :mad: Ik zit er niets mee in om een nummerplaat op de fiets te monteren maar dan wel een klein exemplaar zoals in Nederland en Zwitserland. De nummerplaten die ze hier in Belgie gebruiken voor de bromfietsen zijn veel te groot.
Ik heb hiervoor eens een mailtje gedaan naar de FOD Mobiliteit om nu eens duidelijk te weten hoe het momenteel zit. Want je hoort veel verschillende berichten maar wat is er nu juist en wat niet.
Als ik informatie heb van het ministerie van Mobiliteit dan zal ik het hier op het forum posten.
Ze zijn er weer iets van aan het maken hier in België. Als je met een fiets die ondersteuning geeft tot 45 km/u de regels moet volgen die gelden voor een motorfiets van 45 km/u, dan moeten ze dat ook doen voor fietsen die ondersteuning geven tot 25 km/u. Want ik zie geen verschil tussen een fiets met ondersteuning tot 25 km/u en eentje met ondersteuning tot 45 km/u.
Dus als wij (45 km/u) binnenkort een bromfietshelm moeten dragen dan moeten de 25 km/u rijders ook een bromfietshelm dragen, want een snorfiets tot 25 km/u moet ook een motorhelm dragen.
Ze zijn het weer zo aan het maken dat de mensen ontmoedigd raken om de stap te zetten naar de 45 km/u fiets voor woon-werkverkeer.
Met als gevolg nog steeds files.
Ja, die nummerplaat :mad: Ik zit er niets mee in om een nummerplaat op de fiets te monteren maar dan wel een klein exemplaar zoals in Nederland en Zwitserland. De nummerplaten die ze hier in Belgie gebruiken voor de bromfietsen zijn veel te groot.
Ik heb hiervoor eens een mailtje gedaan naar de FOD Mobiliteit om nu eens duidelijk te weten hoe het momenteel zit. Want je hoort veel verschillende berichten maar wat is er nu juist en wat niet.
Als ik informatie heb van het ministerie van Mobiliteit dan zal ik het hier op het forum posten.
Ze zijn er weer iets van aan het maken hier in België. Als je met een fiets die ondersteuning geeft tot 45 km/u de regels moet volgen die gelden voor een motorfiets van 45 km/u, dan moeten ze dat ook doen voor fietsen die ondersteuning geven tot 25 km/u. Want ik zie geen verschil tussen een fiets met ondersteuning tot 25 km/u en eentje met ondersteuning tot 45 km/u.
Dus als wij (45 km/u) binnenkort een bromfietshelm moeten dragen dan moeten de 25 km/u rijders ook een bromfietshelm dragen, want een snorfiets tot 25 km/u moet ook een motorhelm dragen.
Ze zijn het weer zo aan het maken dat de mensen ontmoedigd raken om de stap te zetten naar de 45 km/u fiets voor woon-werkverkeer.
Met als gevolg nog steeds files.