06.05.2015, 22:46
guimar: schrieb:Dag Raf,
Vandaag heb ik een testrit gedaan met een ST2 en ben erg verrast door de aggressieviteit van de STROMER. Hij is werkelijk in het echt heel mooi, sober uitzicht en schitterend voor naar te kijken.
Hem opheffen was ook akelig, verdorie wat een gewicht maar tijdens het rijden niets van gevoeld. Ook het sturen was heel goed, echt een stevige bike. Heb 10km afgelegd, misschien wat te weinig?
Eigenlijk heb ik met de ST1 genoeg maar ben een beetje bang voor de range.Het is toch een verschil van 2000€.
Als ik eerlijk moet zijn is hij TE GOED voor mij, dwz dat mijn aandeel in de inspanning te weinig is maar schijnbaar kun je de gevoeligheid ook instellen. Voor mijn vrouw is hij ideaal en dat is eigenlijk ook de bedoeling want ik wil ze meer op de fiets krijgen.
Grtjs, Guido
Dag Guido,
je kan de trapsensorgevoeligheid instellen in 6 stappen. Ik ben een (vrij) goed getrainde fietser en rij toch op op een vrij hoge stand. Als ik naar het werk fiets wil ik zonder echte inspanning (lees zonder te zweten) op het werk aankomen. Dus ik heb altijd het bergaf/windaf gevoel. En dat is zalig...
Dus als je zin hebt om wat meer inspanning te leveren dan stel je hem wat lager in. De instelling van de remrecuperatie kan je ook instellen. Is te vergelijken met "remmen op de motor". Als je de achterrem of de 2 remmen gebruikt gaat hij, afhankelijk van de instelling, ook afremmen op de motor waardoor je energie opwekt die dan naar je batterij wordt doorgestuurd. Is interessant bij lange en steile afdalingen.
Ik ben onmiddellijk voor de ST2 gegaan omwille van de nieuwe motor, capaciteit van de batterij, looks... Het hangt er een beetje vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken. Ik wil met een gem. snelheid van ong. 42 km/u naar het werk fietsen. Dus was de keuze vrij snel gemaakt.
Nog veel kiesplezier en misschien moet je eens een testritje van een paar uur maken en dan wat hellingen meenemen.
grtn, Raf.
Extra info: http://www.stromerbike.com/nl/be/onderst...euning-st2