18.05.2015, 22:23
Zoals eerder vermeld de ST2 bij de fietsenmaker woensdagavond binnengedaan. De fietsenmaker uitgelegd dat, hoe hoger de temperatuur, des te harder je voelt dat hij van ondersteuning naar rem(recuperatie) overschakelt en dat gedurende enkele seconden, met als uitschieter een avond toen het 25°C was en ik amper 30 km/u kon halen omdat er constant geswitched werd tss ondersteuning en remkrachtrecuperatie.
De technieker had er dus vrijdagmorgend mee gereden en het was onmiddellijk van natte. Waarschijnlijk omdat hij in de werkplaats overnacht heeft waar het een 21 graden zal zijn. Hij kon zelfs amper 20 km/u halen omdat de ST2 hij constant "afremde".
Na enkele malen de sensoren anders in te stellen, zonder resultaat, kreeg hij in de mot dat wanneer hij achteraan remde, de Omni geen remkrachtrecuperatie aangaf en met de voorrem dus een beetje. Normaal heb je met de achterrem 100% remkrechtrecup en met de voorrem 50%. Dus werkte de sensor van de achterrem waarschijnlijk niet (meer). De remhendel opengelegd en wat bleek, de sensor zat fout gemonteerd. Waarschijnlijk van in de fabriek al. Dus de mechanieker de remhendel en toebehoren gemonteerd zoals het moet, een testrit gedaan en zonder problemen terug 45 km/u. Als hij remde gaf de Omni dus ook meer remkrachtrecup aan. Ik heb nooit geen verschil gemerkt omdat ik steeds met beide remmen rem.
Zaterdagmorgend ST2 terug gaan halen en hij rijdt dus terug als nieuw, en als ik nu rem voel ik dat de motor harder meeremt, dus duidelijk een probleem vanuit de fabriek.
Deze namiddag om 16:00u op het werk vertrokken en zonder 1 happering naar huis gereden. Ook bij het remmen dus duidelijk een verschil met vroeger. En, zit misschien tss de oren, maar ik heb de indruk dat hij "vinniger" is....
@Berlin:
Zet je remkrachtsensor op max., rem met de voorrem en kijk naar de sensor op de Omni (50%) recup, rem dan met de achterrem, nu zou de Omni meer (100%) remkrachtrecup moeten aangeven. Indien je geen verschil ziet dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.
De technieker had er dus vrijdagmorgend mee gereden en het was onmiddellijk van natte. Waarschijnlijk omdat hij in de werkplaats overnacht heeft waar het een 21 graden zal zijn. Hij kon zelfs amper 20 km/u halen omdat de ST2 hij constant "afremde".
Na enkele malen de sensoren anders in te stellen, zonder resultaat, kreeg hij in de mot dat wanneer hij achteraan remde, de Omni geen remkrachtrecuperatie aangaf en met de voorrem dus een beetje. Normaal heb je met de achterrem 100% remkrechtrecup en met de voorrem 50%. Dus werkte de sensor van de achterrem waarschijnlijk niet (meer). De remhendel opengelegd en wat bleek, de sensor zat fout gemonteerd. Waarschijnlijk van in de fabriek al. Dus de mechanieker de remhendel en toebehoren gemonteerd zoals het moet, een testrit gedaan en zonder problemen terug 45 km/u. Als hij remde gaf de Omni dus ook meer remkrachtrecup aan. Ik heb nooit geen verschil gemerkt omdat ik steeds met beide remmen rem.
Zaterdagmorgend ST2 terug gaan halen en hij rijdt dus terug als nieuw, en als ik nu rem voel ik dat de motor harder meeremt, dus duidelijk een probleem vanuit de fabriek.
Deze namiddag om 16:00u op het werk vertrokken en zonder 1 happering naar huis gereden. Ook bij het remmen dus duidelijk een verschil met vroeger. En, zit misschien tss de oren, maar ik heb de indruk dat hij "vinniger" is....
@Berlin:
Zet je remkrachtsensor op max., rem met de voorrem en kijk naar de sensor op de Omni (50%) recup, rem dan met de achterrem, nu zou de Omni meer (100%) remkrachtrecup moeten aangeven. Indien je geen verschil ziet dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.