19.05.2015, 13:29
Berlin: schrieb:Raf_Van_Avondt: schrieb:Zoals eerder vermeld de ST2 bij de fietsenmaker woensdagavond binnengedaan. De fietsenmaker uitgelegd dat, hoe hoger de temperatuur, des te harder je voelt dat hij van ondersteuning naar rem(recuperatie) overschakelt en dat gedurende enkele seconden, met als uitschieter een avond toen het 25°C was en ik amper 30 km/u kon halen omdat er constant geswitched werd tss ondersteuning en remkrachtrecuperatie.
De technieker had er dus vrijdagmorgend mee gereden en het was onmiddellijk van natte. Waarschijnlijk omdat hij in de werkplaats overnacht heeft waar het een 21 graden zal zijn. Hij kon zelfs amper 20 km/u halen omdat de ST2 hij constant "afremde".
Na enkele malen de sensoren anders in te stellen, zonder resultaat, kreeg hij in de mot dat wanneer hij achteraan remde, de Omni geen remkrachtrecuperatie aangaf en met de voorrem dus een beetje. Normaal heb je met de achterrem 100% remkrechtrecup en met de voorrem 50%. Dus werkte de sensor van de achterrem waarschijnlijk niet (meer). De remhendel opengelegd en wat bleek, de sensor zat fout gemonteerd. Waarschijnlijk van in de fabriek al. Dus de mechanieker de remhendel en toebehoren gemonteerd zoals het moet, een testrit gedaan en zonder problemen terug 45 km/u. Als hij remde gaf de Omni dus ook meer remkrachtrecup aan. Ik heb nooit geen verschil gemerkt omdat ik steeds met beide remmen rem.
Zaterdagmorgend ST2 terug gaan halen en hij rijdt dus terug als nieuw, en als ik nu rem voel ik dat de motor harder meeremt, dus duidelijk een probleem vanuit de fabriek.
Deze namiddag om 16:00u op het werk vertrokken en zonder 1 happering naar huis gereden. Ook bij het remmen dus duidelijk een verschil met vroeger. En, zit misschien tss de oren, maar ik heb de indruk dat hij "vinniger" is....
@Berlin:
Zet je remkrachtsensor op max., rem met de voorrem en kijk naar de sensor op de Omni (50%) recup, rem dan met de achterrem, nu zou de Omni meer (100%) remkrachtrecup moeten aangeven. Indien je geen verschil ziet dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.
@Raf
Wat een gedoe - goede analyse... echt knap dat ge erachter gekomen zijt.
Als ik dit zo lees heb ik sterk het vermoede dat ik het ook zitten heb. (vanmorgend even gekeken - voorste rem geeft, zo te zien, meer recup dan achterste)
Ik moet wel zeggen dat dit probleem bij mij heel sporadisch voorkomt, meestal idd nadat ik even heb stilgestaan (met remmen dicht)
Ik ga de test (max. recup) even maken zoals jij aangegeven hebt, en nakijken wat de gevolgen zijn.
Twee vragen;
1)Is alles nu ok?
2)Wat heeft de mechanieker juist gedaan - enkel de achterste remhendel uit elkaar gehaald incl. sensor-tje in hendel en dit vervolgens ordentelijk geinstaleerd - of nog meerdere zaken?
Thx
En als ik me niet vergist wordt in onderstaande video dit probleem bloot gelegd - dus.... eigelijk snap ik niet goed dat er niet meer mensen hiermee zitten
Gr
https://www.youtube.com/watch?v=U7RthcFnW9Y
@Berlin:
Naar mijn weten heeft de mechanieker enkel de sensor (terug) inorde gezet. Er is merkelijk een verschil tss vroeger en nu bij het remmen. Ik heb de indruk dat hij nu vinniger is maar waar dit zou kunnen aan te wijten zijn moet ik eens vragen.
Momenteel is alles perfect, niks problemen.... fingers crossed.....