11.09.2015, 20:36
Raf,
Ik heb 2jaar geleden de continentals winter contact gekocht voor op m'n mtb die ik gebruik voor het merendeel van m'n woon/werk verkeer, maat 1.9. Ze bevallen me uitstekend bij lage temperaturen, lopen wel iets zwaarder dan de gewone slicks wat normaal is. Meestal gebruikt in droge weersomstandigheden, bij ijzel verkies ik 4 wielen
Lijkt me een goed idee om de stromer uit te rusten met winterbanden maar ik twijfel of het de investering waard is omwille van:
1. Temperaturen lager dan 5° moet je al een ijsbeer zijn of super goed ingepakt om bij +35km/u op de stromer te rijden. Verkies dan liever de gewone fiets omdat je het daar toch warmer op hebt door de inspanning.
2. Als het nat ligt bij temperaturen rond het vriespunt vraag ik me af of die banden bij st2-snelheden voldoende grip kunnen houden met de weg. Geen zin om test-rijder te worden voor Conti
3. Geloof niet dat het simpel is om het achterwiel te verwijderen om een andere band te steken. Om naar de fietsenmaker te moeten gaan om een buitenband te wisselen vind ik zonde.
Mocht ik overwegen om te wisselen zou ik opteren voor maat 2.2, kwestie van voldoende draagvlak en comfort te behouden. Dient dan wel bekeken te worden hoe breed die conti's uitvallen daar er weinig extra ruimte is tussen achtertrein en band.
Ik heb 2jaar geleden de continentals winter contact gekocht voor op m'n mtb die ik gebruik voor het merendeel van m'n woon/werk verkeer, maat 1.9. Ze bevallen me uitstekend bij lage temperaturen, lopen wel iets zwaarder dan de gewone slicks wat normaal is. Meestal gebruikt in droge weersomstandigheden, bij ijzel verkies ik 4 wielen
Lijkt me een goed idee om de stromer uit te rusten met winterbanden maar ik twijfel of het de investering waard is omwille van:
1. Temperaturen lager dan 5° moet je al een ijsbeer zijn of super goed ingepakt om bij +35km/u op de stromer te rijden. Verkies dan liever de gewone fiets omdat je het daar toch warmer op hebt door de inspanning.
2. Als het nat ligt bij temperaturen rond het vriespunt vraag ik me af of die banden bij st2-snelheden voldoende grip kunnen houden met de weg. Geen zin om test-rijder te worden voor Conti
3. Geloof niet dat het simpel is om het achterwiel te verwijderen om een andere band te steken. Om naar de fietsenmaker te moeten gaan om een buitenband te wisselen vind ik zonde.
Mocht ik overwegen om te wisselen zou ik opteren voor maat 2.2, kwestie van voldoende draagvlak en comfort te behouden. Dient dan wel bekeken te worden hoe breed die conti's uitvallen daar er weinig extra ruimte is tussen achtertrein en band.