19.10.2015, 13:56
@Berlin:
Ik blijf rijden zolang er 's morgens geen ijzel op de wegen is. Momenteel rij ik nog steeds met de Big Ben's, en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Heb nu 6100km op de teller staan.
Ik denk dat je best de batterij uit de ST2 neemt en ze ergens op kamertemperatuur legt. En ze dan elke maand eens aan de lader hangt.
Ik merk nu wel op dat de batterij moeilijker laadt tot 100%. De ST2 staat in mijn garage waar het momenteel zo'n 14 a 15° is. De lader wordt losgekoppeld rond 23:00u (2 groene lampjes). Om 6:40u zet ik de ST2 buiten en start ik hem op. Sinds een 2 tal weken geeft hij dan 88 - 90% aan. Als ik dan begin te fietsen stijgt hij terug naar soms 94% en tegen dat ik op het werk aankom heb ik nog steeds tussen de 30 en de 40% batterij. Zoals ik eigenlijk heb als ik met 97% vertrek. Dus ik vermoed dat de batterij wat moet opwarmen na vertrek en dan op bedrijfstemperatuur komt.
Ik heb momenteel ong. een 210 ladingen gedaan op de batterij na een half jaar en 6100 km. Deze zijn steeds van ong. 30% tot 100%. Ik ben eens benieuwd hoelang ze gaat meegaan. Volgens Strömer zou ik 1000 volledige (0% naar 100%) herladingen kunnen doen. Dus ik zou nog wel effe verder kunnen met de batterij. Hopelijk, want ze is niet goedkoop.
Ik blijf rijden zolang er 's morgens geen ijzel op de wegen is. Momenteel rij ik nog steeds met de Big Ben's, en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Heb nu 6100km op de teller staan.
Ik denk dat je best de batterij uit de ST2 neemt en ze ergens op kamertemperatuur legt. En ze dan elke maand eens aan de lader hangt.
Ik merk nu wel op dat de batterij moeilijker laadt tot 100%. De ST2 staat in mijn garage waar het momenteel zo'n 14 a 15° is. De lader wordt losgekoppeld rond 23:00u (2 groene lampjes). Om 6:40u zet ik de ST2 buiten en start ik hem op. Sinds een 2 tal weken geeft hij dan 88 - 90% aan. Als ik dan begin te fietsen stijgt hij terug naar soms 94% en tegen dat ik op het werk aankom heb ik nog steeds tussen de 30 en de 40% batterij. Zoals ik eigenlijk heb als ik met 97% vertrek. Dus ik vermoed dat de batterij wat moet opwarmen na vertrek en dan op bedrijfstemperatuur komt.
Ik heb momenteel ong. een 210 ladingen gedaan op de batterij na een half jaar en 6100 km. Deze zijn steeds van ong. 30% tot 100%. Ik ben eens benieuwd hoelang ze gaat meegaan. Volgens Strömer zou ik 1000 volledige (0% naar 100%) herladingen kunnen doen. Dus ik zou nog wel effe verder kunnen met de batterij. Hopelijk, want ze is niet goedkoop.