01.12.2015, 23:10
Dag Raf,
de trapaslagers vervangen deed ik als volgt: Eerst de trapstangen verwijderen met een inbussleutel aan de niet aandrijfkant: rechtse draad dus naar links draaien is los. Opgelet, er zit een gegolfde ring tussen, niet vergeten terug monteren. De lagers zelf kreeg ik los met een waterpomptang: rechtse lager = linkse draad, linkse lager = rechtse draad. De nieuwe monteerde ik met de gepaste sleutel. Ik kocht terug FSA lagers (nam de oude mee naar de fietsenzaak) maar het middendeel uit plastic was te breed en daarom behield ik het originele uit alu. Om het alu middendeel uit het bracket te verwijderen heb ik de bout waarmee de staander gemonteerd is moeten verwijderen omdat die te diep zit, zonder deze evenwel te beschadigen. Vóór het terug inschroeven heb ik er toch maar 0,5 cm afgezaagd.
Aan garantie heb ik niet gedacht.
Ik fiets woon-werk enkel 43,5km. De batterij gaat achteruit maar niet spectaculair en weet nog niet wat ik zal doen als de batterij onvoldoende capaciteit zal hebben.
Een batterij error is mij slechts enkele keren overkomen. Soms bij snelheden boven 40/u heeft de fiets de neiging in te willen inhouden voor zeer korte tijd om dan weer voluit te gaan. Voor- en achterwiel zijn slechtgespaakt en heb ik opnieuw moeten richten en daarbij zitten sommige nippels dan nog muurvast en draai je ze kapot.
Gert
de trapaslagers vervangen deed ik als volgt: Eerst de trapstangen verwijderen met een inbussleutel aan de niet aandrijfkant: rechtse draad dus naar links draaien is los. Opgelet, er zit een gegolfde ring tussen, niet vergeten terug monteren. De lagers zelf kreeg ik los met een waterpomptang: rechtse lager = linkse draad, linkse lager = rechtse draad. De nieuwe monteerde ik met de gepaste sleutel. Ik kocht terug FSA lagers (nam de oude mee naar de fietsenzaak) maar het middendeel uit plastic was te breed en daarom behield ik het originele uit alu. Om het alu middendeel uit het bracket te verwijderen heb ik de bout waarmee de staander gemonteerd is moeten verwijderen omdat die te diep zit, zonder deze evenwel te beschadigen. Vóór het terug inschroeven heb ik er toch maar 0,5 cm afgezaagd.
Aan garantie heb ik niet gedacht.
Ik fiets woon-werk enkel 43,5km. De batterij gaat achteruit maar niet spectaculair en weet nog niet wat ik zal doen als de batterij onvoldoende capaciteit zal hebben.
Een batterij error is mij slechts enkele keren overkomen. Soms bij snelheden boven 40/u heeft de fiets de neiging in te willen inhouden voor zeer korte tijd om dan weer voluit te gaan. Voor- en achterwiel zijn slechtgespaakt en heb ik opnieuw moeten richten en daarbij zitten sommige nippels dan nog muurvast en draai je ze kapot.
Gert