14.02.2016, 02:05
Dag Belgische/Vlaamse Stromerfanaten
Ik heb me net aangemeld en ben dus nieuw hier. Ik denk er al een tijdje over na om een Stromer ST2 aan te schaffen en volg het forum al een ganse tijd. Toen ik vorig jaar las over de vele problemen met de elektronica van de Stromers heb ik besloten nog een jaartje te wachten, en dat jaartje is dus nu om.
Mijn vader bezit een Sparta Ion (250 Watt naafmotor; 500 Wh batterij) en die heb ik aardig aan de tand kunnen voelen, wat me heel erg heeft geholpen om te weten wat ik niet wil, en wat ik zeker wel wil. En als ik alles in rekening neemt, kom ik uiteindelijk steeds maar bij een enkele fiets uit, namelijk de Stromer ST2.
Toch is er iets waar ik me enigszins zorgen om maak, en dat is de zithouding. Ik meet namelijk 2.02 meter en heb super lange benen. Ik bezit ook al een mountainbike in 22 inch formaat, maar vind die zithouding zelfs met een verhoogd stuur nog vervelend en erg belastend. Op Velofollies heb ik me geïnformeerd bij de mensen van Stromer en zij wisten te vertellen dat de bovenbuis van het aankomende 22 inch kader wel langer wordt, maar dat het niet rendabel was om de balhoofdbuis langer te maken. Om een lang verhaal kort te maken, ben ik dus op zoek naar de ervaringen van lange mensen die een Stromer ST2 rijden, en alle mensen die de positie van hun stuur hebben verhoogd, met welke middelen dan ook, en of zij daarbij kabels en leidingen hebben moeten verlengen en aanpassen.
Ook vraag ik me af of er mensen zijn die een tweede batterij meezeulen. Omdat ik last heb van een heel ernstige vermoeidheidsproblematiek en spierverzuring zal ik namelijk voornamelijk met de hoogste ondersteunings rijden. Als je dan rekent aan 20 Wh/kilometer kom je met de zware 983 Wh batterij ongeveer 50 kilometer ver... Als je dan ziet op het filmpje met Björn Rzoska dat zijn - weliswaar lichtere - batterij net iets te weinig sap heeft om de volle afstand af te leggen, wil ik dat zeker vermijden. Ik heb eens in Nederlands Limburg voor een lange, steile helling gestaan met nog een paar procenten sap in mijn batterij en ben met moeite naar boven gesukkeld in standje 1, en dat wil ik niet meer meemaken, vandaar. Hoe is jullie ervaring naar verbruik in Wh/km in combinatie met jullie specifieke systeemgewicht?
Hartelijke groeten
Jef
PS Volgende week ga ik een weekje een ST2 huren met een 20 inch kader, en al eens zien wat dat geeft.
PPS @evident Knappe uitrusting op je stuur. Toevallig het stuur verhoogd?
Ik heb me net aangemeld en ben dus nieuw hier. Ik denk er al een tijdje over na om een Stromer ST2 aan te schaffen en volg het forum al een ganse tijd. Toen ik vorig jaar las over de vele problemen met de elektronica van de Stromers heb ik besloten nog een jaartje te wachten, en dat jaartje is dus nu om.
Mijn vader bezit een Sparta Ion (250 Watt naafmotor; 500 Wh batterij) en die heb ik aardig aan de tand kunnen voelen, wat me heel erg heeft geholpen om te weten wat ik niet wil, en wat ik zeker wel wil. En als ik alles in rekening neemt, kom ik uiteindelijk steeds maar bij een enkele fiets uit, namelijk de Stromer ST2.
Toch is er iets waar ik me enigszins zorgen om maak, en dat is de zithouding. Ik meet namelijk 2.02 meter en heb super lange benen. Ik bezit ook al een mountainbike in 22 inch formaat, maar vind die zithouding zelfs met een verhoogd stuur nog vervelend en erg belastend. Op Velofollies heb ik me geïnformeerd bij de mensen van Stromer en zij wisten te vertellen dat de bovenbuis van het aankomende 22 inch kader wel langer wordt, maar dat het niet rendabel was om de balhoofdbuis langer te maken. Om een lang verhaal kort te maken, ben ik dus op zoek naar de ervaringen van lange mensen die een Stromer ST2 rijden, en alle mensen die de positie van hun stuur hebben verhoogd, met welke middelen dan ook, en of zij daarbij kabels en leidingen hebben moeten verlengen en aanpassen.
Ook vraag ik me af of er mensen zijn die een tweede batterij meezeulen. Omdat ik last heb van een heel ernstige vermoeidheidsproblematiek en spierverzuring zal ik namelijk voornamelijk met de hoogste ondersteunings rijden. Als je dan rekent aan 20 Wh/kilometer kom je met de zware 983 Wh batterij ongeveer 50 kilometer ver... Als je dan ziet op het filmpje met Björn Rzoska dat zijn - weliswaar lichtere - batterij net iets te weinig sap heeft om de volle afstand af te leggen, wil ik dat zeker vermijden. Ik heb eens in Nederlands Limburg voor een lange, steile helling gestaan met nog een paar procenten sap in mijn batterij en ben met moeite naar boven gesukkeld in standje 1, en dat wil ik niet meer meemaken, vandaar. Hoe is jullie ervaring naar verbruik in Wh/km in combinatie met jullie specifieke systeemgewicht?
Hartelijke groeten
Jef
PS Volgende week ga ik een weekje een ST2 huren met een 20 inch kader, en al eens zien wat dat geeft.
PPS @evident Knappe uitrusting op je stuur. Toevallig het stuur verhoogd?