20.02.2016, 14:52
Jef_Fonsson schrieb:een batterijcompartiment dat niet dicht kan zonder batterij (op fietsendrager bijvoorbeeld), een bagagedrager die maar 10 kg kan hebben, het ontbreken van een kabelslotinsteek zoals bij AXA en het pulseren van de motor in stand 3 wanneer je rustig rijdt. Iets te overspannen verwachtingen gehad, denk ik.
Ook de zithouding en de hoogte van het stuur vallen veel beter mee dan ik had verwacht. Het stuur hoeft zelfs niet hoger voor mij. Zeker omdat dat een nogal negatieve impact heeft op de luchtweerstand.
Wat betreft de hoogte van het stuur in de 22" versie, dat is inderdaad nogal dom. Je komt dus alleen iets verder van het stuur te zitten. En misschien kom ik dan wel toe met een zadelpen van 400 mm. Die zit namelijk op de testfiets en was nog iets te kort... (Ik zit ook graag hoog.)
Wat me toch ook wel bij deze speed pedelec opviel is dat effectief 45 km/uur rijden eigenlijk amper mogelijk is, en de werkelijke snelheid eerder ergens rond de 42 à 43 kilometer per uur ligt. Daarboven wordt het echt wel heel zwaar. Hoe ervaren jullie dat? Ook de speed pedelec van mijn vader heeft dat. Hij kan 40 km/uur; maar werkelijk is dat eerder 38 km/uur. Ach, met de Stromer win ik daar toch weeral 5 km/uur.
Hier enkele antwoorden/bedenkingen/tips.
Voor het niet sluiten van de batterijvak heb ik een dummy gemaakt.
Er bestaat een variante van Abus voor de insteekketting meen ik me te herinneren.
Het pulseren is omdat je in een te grote versnelling rijdt.
De zithouding heb ik aangepast door een ander stuur met een andere backsweep/height van Ergo. Heb er ook een Suntour 12 NCX opzitten en kan het alleen maar aanbevelen en kost ong €60
Ik heb niet zo vaak 10kg te zeulen maar voor de uitzonderingen heb ik een 2de handse Croozer Cargo op de kop getikt
45 km/h rijden vergt een aanzienlijke inspanning en kost veel Wh
Ik hou "elke" rit bij in een excel en heb nu +1500km woon-werk en heb een gemiddelde snelheid van 34km/h waarvan 75% in stand 2 wat voor mij de beste verhouding is verbruik/km zodat ik 2 dagen w/w
kan doen zonder opladen want sleep niet graag de lader mee naar het werk in de rugzak. Uiteraard is in stand 3 voluit gaan VEEL leuker maar nefast voor het verbruik.