25.02.2016, 12:50
Saisaku: schrieb:@ Jeff_Fonsson
- Ik had van mijn dealer gehoord dat het probleem van het batterijvak opgelost zou zijn vanaf de 2015 versies.
- 2 bijna-ongevallen gehad.
- Snelheid en regen/lichte hagel zijn geen goede combinatie voor mijn ogen.
- Strooizout vreet de ketting aan! Ik kuis de fiets geregeld eens af met een (zachte) borstel,
-Die vrijheid, de snelheid, gewoon geweldig! En voorlopig krijg ik nog een fietspremie, maakt veel goed :-D En nog een voordeel waar ik niet eerder aan dacht, ik val af!
Ik ben nu aan het nadenken om een blog te starten. Ik krijg geregeld complimentjes omdat ik mijn wagen heb vervangen met een s-pedelec en mensen zijn nog steeds benieuwd naar de ervaring. Ik krijg ook veel vragen, zowel op het werk als onderweg, over mijn fiets, de verschillende Strömers en ervaring met een s-pedelec in het algemeen. Het verbaasd me telkens hoe een verkeerd beeld men heeft over deze fietsen, en hoe graag men zelf zo een fiets zou willen gaan uittesten/aanschaffen en worden tegen gehouden door vaak verkeerde opvattingen (of door de juiste mbt de huidige wetgeving). Ik hoor vaak dat deze personen wel naar informatie zocht op het internet, maar zelden ervaringen van de berijder zelf vinden.
.
Batterijvak:
-idd bij de versies ST2 2015 heeft stromer enkele aanpassingen doorgevoerd zijnde:
ander slot met speciale ronde sleutel en batterijvak voorzien van coating, zodoende er geen vocht in kan.
-het probleem bij het sluiten van batterijvak, als er geen batterij inzit, is blijkbaar nog niet opgelost - klitteband was tot heden de oplossing. Of dummy van bike-collega Steumer
(voor batterijvak system ben ik meer fan van ST1 - deze is voorzien van een deftig aluminiumdeurtje)
Het strooizout is echt een killer van uw machine.
Ik vraag me echt af wat de gevolgen voor de electronica op termijn zijn ? (ik ben er niet scheutig op, om op die momenten te fietsen)
Ketting regelmatig reinigen en smeren. En op zeer regelmatige basis fiets kuisen.
Na elke rit wrijf ik vluchtig over mijn fiets en ketting af.
Verder:
Steeds op uw snelheid letten hé - zekers bij druk stadsverkeer.
Ik moet toegeven dat ik de eerste maanden roekelozer was.
Dit was echt wel gevaarlijk en asociaal gedrag.
Rijstijl een beetje aanpassen zou ik zeggen, minder brokken en gevaar, en rijdt even aangenaam. (gaat gemiddelde snelheid iets naar beneden brengen - maar ge gaat geen 5 minute later thuis zijn - en geeft een even aangenaam, zelfs beter, gevoel)
Na iedere rit kijk ik mijn verbruik na, maar ben er niet fanatiek meer bezig.
Ik ben meer bezig met de natuur buiten, de seizoenen, andere fietsroutes ontdekken en het meest vanal het weer en de weersvooruitzichten. (iemand een goede website?)
Ik had een aantal doelstellingen bij de aankoop van mijn fiets:
-fiets binnen 2 a 3 jaar terugbetaald: on going (zit op schema)
-iedere dag fietsen ipv van dagelijk file staan: check
-betere konditie: check
-enkele kilootjes afvallen: check (en deze enkele zijn inmiddels 10kilo geworden - idd een heel andere mens een super gevoel etc en nog vele superlatieve)
Btw ik zie dat je zeer in de wolken bent met uw fiets, bloggen - weet maar iets te zeggen.
Ik moet zeggen; ik had/ en heb nog steeds hetzelfde vogelvrije gevoel als de eerste keer dat ik op een stromer zat.... dus de euforie gaat nog wel even door.