15.03.2016, 15:53
Dag Stromer fanaten
@ Laluc
Bij mijn fietsenmaker was het ook zo (ook twee weken geleden besteld). Hij stelde me ook een omniumverzekering voor van Enra, maar kende ook de 2016 voorwaarden niet. Ik heb Enra hierover gecontacteerd en zij bevestigden dit. Wel jammer, want in Nederland bieden ze een heel uitgebreid verzekeringscontract aan, inclusief BA en pechhulp.
Mijn verzekeringsmakelaar bood me een verzekering aan via Almarisk. Dit is evenwel zonder pechhulp.
http://dekerf.be/wp-content/uploads/2014...3.2015.pdf
Bij Callant is er wel pechhulp inbegrepen in België en Nederland.
http://callant.be/wp-content/uploads/201...-v2015.pdf
Zelf moet ik het allemaal nog eens bekijken. Wat ik er van heb begrepen is dat heel wat forumleden al beroep hebben moeten doen op hun verzekering. En de prijs bij stukken loopt heel snel op.
En wanneer je drie jaar pechhulp moet nemen bij VAB lijkt het me interessant om eens te gaan tellen hoeveel meer het kost om omnium te verzekeren met inbegrip van pechhulp...
Qua helm dacht ik zelf aan de Cratoni Vigor (de enige met bromfietshelmgoedkeuring) of de Cratoni Evolution Light. Maar als je zo twee exemplaren moet kopen, loopt het al snel in de papieren. Over de Vigor kon ik voorlopig geen gebruikerservaringen vinden. Is de ventilatie oké bij lagere snelheden, kun je elkaar nog deftig verstaan wanneer je naast elkaar fietst m.b.t. de gesloten structuur? Ik stel voor dat jij er een koopt en je bevindingen hier deelt op het forum - knipoog.
@ Kurt Interessant relaas. Ik ga zelf toch sowieso een spiegel laten monteren. Bij het testfietsen merkte ik toch dat je heel vaak achteruit kijkt om te zien wat er zoal allemaal op je afkomt, al gaat de luchtweerstand er wel fors mee omhoog. Dat je schrok van de wielrenner geeft ook aan hoe gewone fietsers zich moeten voelen wanneer je zelf tegen 38 km/uur komt voorbijgestoomd... Zelf bel ik nogal gemakkelijk op voorhand, ook al rijden de fietsers in kwestie niet in mijn weg. Toch blijft er daar een soort van conflict...
@ Streumer Heel leuk filmpje. Compleet bombardement aan data. Hij geeft wel aan dat de warmteonwikkeling bij de Stromer veel hoger ligt. Valt af te wachten hoe de motor zich houdt op langere termijn. Op het EBR forum gezien dat je nog verder aan het knutselen bent geweest.
Wat betreft het Nederlands onderzoek: interesssant leesvoer. Al wilt men het qua regelgeving in Nederland iets radicaler aanpakken. Soms heeft de Belgische anarchie ook wel iets. In België mag je tenslotte, wanneer de maximumsnelheid gelijk of lager ligt dan 50 km/uur (ook buiten de bebouwde kom) kiezen of je de rijbaan of het fietspad gebruikt, en dat vind ik zelf perfect. Dus dat deel van de problematiek valt al weg. Onderstaand schema is daar nuttig bij. Je kunt het van buiten leren of afprinten op A4 en op je fiets bevestigen - cynische knipoog. (Bij D9 en D10 nooit op het fietspad!)
http://www.lokalepolitie.be/sites/5365/i...0tabel.jpg
@ Laluc
Bij mijn fietsenmaker was het ook zo (ook twee weken geleden besteld). Hij stelde me ook een omniumverzekering voor van Enra, maar kende ook de 2016 voorwaarden niet. Ik heb Enra hierover gecontacteerd en zij bevestigden dit. Wel jammer, want in Nederland bieden ze een heel uitgebreid verzekeringscontract aan, inclusief BA en pechhulp.
Mijn verzekeringsmakelaar bood me een verzekering aan via Almarisk. Dit is evenwel zonder pechhulp.
http://dekerf.be/wp-content/uploads/2014...3.2015.pdf
Bij Callant is er wel pechhulp inbegrepen in België en Nederland.
http://callant.be/wp-content/uploads/201...-v2015.pdf
Zelf moet ik het allemaal nog eens bekijken. Wat ik er van heb begrepen is dat heel wat forumleden al beroep hebben moeten doen op hun verzekering. En de prijs bij stukken loopt heel snel op.
En wanneer je drie jaar pechhulp moet nemen bij VAB lijkt het me interessant om eens te gaan tellen hoeveel meer het kost om omnium te verzekeren met inbegrip van pechhulp...
Qua helm dacht ik zelf aan de Cratoni Vigor (de enige met bromfietshelmgoedkeuring) of de Cratoni Evolution Light. Maar als je zo twee exemplaren moet kopen, loopt het al snel in de papieren. Over de Vigor kon ik voorlopig geen gebruikerservaringen vinden. Is de ventilatie oké bij lagere snelheden, kun je elkaar nog deftig verstaan wanneer je naast elkaar fietst m.b.t. de gesloten structuur? Ik stel voor dat jij er een koopt en je bevindingen hier deelt op het forum - knipoog.
@ Kurt Interessant relaas. Ik ga zelf toch sowieso een spiegel laten monteren. Bij het testfietsen merkte ik toch dat je heel vaak achteruit kijkt om te zien wat er zoal allemaal op je afkomt, al gaat de luchtweerstand er wel fors mee omhoog. Dat je schrok van de wielrenner geeft ook aan hoe gewone fietsers zich moeten voelen wanneer je zelf tegen 38 km/uur komt voorbijgestoomd... Zelf bel ik nogal gemakkelijk op voorhand, ook al rijden de fietsers in kwestie niet in mijn weg. Toch blijft er daar een soort van conflict...
@ Streumer Heel leuk filmpje. Compleet bombardement aan data. Hij geeft wel aan dat de warmteonwikkeling bij de Stromer veel hoger ligt. Valt af te wachten hoe de motor zich houdt op langere termijn. Op het EBR forum gezien dat je nog verder aan het knutselen bent geweest.
Wat betreft het Nederlands onderzoek: interesssant leesvoer. Al wilt men het qua regelgeving in Nederland iets radicaler aanpakken. Soms heeft de Belgische anarchie ook wel iets. In België mag je tenslotte, wanneer de maximumsnelheid gelijk of lager ligt dan 50 km/uur (ook buiten de bebouwde kom) kiezen of je de rijbaan of het fietspad gebruikt, en dat vind ik zelf perfect. Dus dat deel van de problematiek valt al weg. Onderstaand schema is daar nuttig bij. Je kunt het van buiten leren of afprinten op A4 en op je fiets bevestigen - cynische knipoog. (Bij D9 en D10 nooit op het fietspad!)
http://www.lokalepolitie.be/sites/5365/i...0tabel.jpg