25.05.2016, 18:12
Mijn fiets is deze week aangekomen en gemonteerd bij de dealer, en daar heb ik vandaag bericht van gekregen. Ik stelde gisteren de vraag aan Laluc omdat ik zelf ook ongeveer een maand langer heb moeten wachten. Aangezien Laluc slechts een paar dagen na mij heeft besteld, kan het niet lang meer duren, me dunkt. (Een kwestie van dagen, uren, minuten of seconden allicht.)
Mijn Stromer was alvast de eerste die de dealer (in Retie) kreeg geleverd met de sterkere, blauwe batterij van 983 Wh.
Ook ik ga mijn fiets niet inschrijven. De dame van de fietsenwinkel zei dat er geen wettelijk kader is om te verbaliseren en volgens de importeur zou dat er niet voor januari komen (samen met de gewijzigde kentekens).
De presentatie van het BIVV vind ik om eerlijk te zijn nogal magertjes. Het is duidelijk dat grote delen ervan zijn gebaseerd op het onderzoek uit Nederland en geen eigen bevindingen zijn gedaan. Verder vind ik er geen visie in. Initiële doelgroep is 40 tot 60 jarigen, staat er te lezen. Doelgroep van wie? De overheid? De fabrikanten? Het BIVV?
Van bladzijde 13 van de presentatie van de Fietsersbond 'plaats in de openbare ruimte' snap ik helemaal niets. Gewoon, niets. Is dit wetgeving of hoe de Fietsersbond het graag zou zien?
@ Laluc
Ik heb nog eens expliciet navraag gedaan en mijn dealer verkoopt nog steeds omnium verzekeringen van Enra voor zijn Stromer klanten (tot 6000 euro verzekerde waarde). De dame in kwestie heeft me het inschrijvingsplatform van Enra laten zien en daar stond wel degelijk het woord 'speed pedelec'. Ik heb toch maar besloten de verzekering van Enra te nemen. Hun pechverhelping geldt nu trouwens 24/7 in gans Europa (zou Bulgarije daar ook bij horen?). Voor 107 euro per jaar wil ik het gokje wel wagen. Een verzekering van 250 euro per jaar zonder pechhulp zou ik zelf nooit nemen, dan neem ik liever het risico...
En die helm? Kijken de mensen in de winkelstraat dan niet lichtjes verbaasd wanneer je al wandelend met je helm komt aandraven?
@Kurt Ik was nog vergeten te zeggen dat ik de titel en naam voor je blog/website erg origineel gevonden vind. Knap, ook al was je batterij dan niet altijd opgeladen - knipoog.
Groeten
Jef
Mijn Stromer was alvast de eerste die de dealer (in Retie) kreeg geleverd met de sterkere, blauwe batterij van 983 Wh.
Ook ik ga mijn fiets niet inschrijven. De dame van de fietsenwinkel zei dat er geen wettelijk kader is om te verbaliseren en volgens de importeur zou dat er niet voor januari komen (samen met de gewijzigde kentekens).
De presentatie van het BIVV vind ik om eerlijk te zijn nogal magertjes. Het is duidelijk dat grote delen ervan zijn gebaseerd op het onderzoek uit Nederland en geen eigen bevindingen zijn gedaan. Verder vind ik er geen visie in. Initiële doelgroep is 40 tot 60 jarigen, staat er te lezen. Doelgroep van wie? De overheid? De fabrikanten? Het BIVV?
Van bladzijde 13 van de presentatie van de Fietsersbond 'plaats in de openbare ruimte' snap ik helemaal niets. Gewoon, niets. Is dit wetgeving of hoe de Fietsersbond het graag zou zien?
@ Laluc
Ik heb nog eens expliciet navraag gedaan en mijn dealer verkoopt nog steeds omnium verzekeringen van Enra voor zijn Stromer klanten (tot 6000 euro verzekerde waarde). De dame in kwestie heeft me het inschrijvingsplatform van Enra laten zien en daar stond wel degelijk het woord 'speed pedelec'. Ik heb toch maar besloten de verzekering van Enra te nemen. Hun pechverhelping geldt nu trouwens 24/7 in gans Europa (zou Bulgarije daar ook bij horen?). Voor 107 euro per jaar wil ik het gokje wel wagen. Een verzekering van 250 euro per jaar zonder pechhulp zou ik zelf nooit nemen, dan neem ik liever het risico...
En die helm? Kijken de mensen in de winkelstraat dan niet lichtjes verbaasd wanneer je al wandelend met je helm komt aandraven?
@Kurt Ik was nog vergeten te zeggen dat ik de titel en naam voor je blog/website erg origineel gevonden vind. Knap, ook al was je batterij dan niet altijd opgeladen - knipoog.
Groeten
Jef