14.06.2016, 17:40
Al 10 dagen in het bezit van mijn ST2 en bijna 300 km op teller!
Niet slecht voor iemand die in het verleden geen enkele affectie voor het fietsen had. De Stromer heeft aan het werkwoord fietsen wel een heel andere betekenis gegeven.
Elders heeft men de Stromer ooit omschreven als een "monster" en dat is een terecht compliment !
Recreatief rijden in stand 1 samen met mijn partner (die ook een ST2 heeft)aan een gemoedelijke snelheid tussen 25 en 30km/uur. Stand 1 vergt nog een lichte inspanning zodat het sportief min of meer ook zijn waarde heeft. Ondertussen kunnen we genieten van de omgeving en is er nog de mogelijkheid om fietsend te praten .
Is er een zwaar stukje, heuvel, brug, tegenwind... dan is stand 2 ideaal om het euvel te neutraliseren. In deze stand rij je gemakkelijk rond de 35 km/u.
Stand 3 is vlammen vlot over de 40 per uur, het getal 47 is al op mijn scherm verschenen, maar dat is doortrappen! De wind giert door de helm, een bril is noodzakelijk, praten gaat helemaal niet meer !
Extra concentratie is wel nodig bij het voorbijsteken van andere fietsers, (die met de gsm in de hand zwalpend over het fietspad rijden), ook valt op hoe slecht de fietspaden zijn (putten, bulten, naden)en hoe belabberd het snoei- en maaiwerk is van hoog onkruid, bomen en hagen langs de weg (kop in kas houden is de boodschap)...
Naar het werk rij ik in stand 3 : doel zo snel mogelijk die 16 km overbruggen met een zo laag mogelijke inspanning, al kom ik nog een beetje bezweet aan. In vergelijking met de auto verlies ik 10 minuten wat veel beter is dan verwacht. Die 16 km kosten me dan wel 25 % batterijcapaciteit.
Toch een aantal probleempjes melden :
- tijdens het 2de ritje viel de ondersteuning uit! Melding "te hoge snelheid - speed to high" en op het scherm bleef de snelheid bevroren op 24.2 gelukkig nog 8 km te rijden, fietsen zonder ondersteuning kunnen ervaren en dat valt best mee. Na het openen van het batterijvak was alles terug normaal. Lesje geleerd en sleutel batterijvak nu altijd bij en al goed want deze fout is ondertussen nog 3 keer opgetreden.
- de update is toch uitgevoerd en ondertussen nog een andere error gekregen ook bij de andere ST2 (opgelost met het sleuteltje).
Bij Fiets! Herentals hadden ze nog nooit van deze foutmelding gehoord, ik wacht nog steeds op een antwoord.
Dit weekend staat tochtje naar Zeeland op het programma (als de weergoden het toestaan), dan eens uittesten hoe ver we hoofdzakelijk in ondersteuning 1 geraken, doel 80 km.
Niet slecht voor iemand die in het verleden geen enkele affectie voor het fietsen had. De Stromer heeft aan het werkwoord fietsen wel een heel andere betekenis gegeven.
Elders heeft men de Stromer ooit omschreven als een "monster" en dat is een terecht compliment !
Recreatief rijden in stand 1 samen met mijn partner (die ook een ST2 heeft)aan een gemoedelijke snelheid tussen 25 en 30km/uur. Stand 1 vergt nog een lichte inspanning zodat het sportief min of meer ook zijn waarde heeft. Ondertussen kunnen we genieten van de omgeving en is er nog de mogelijkheid om fietsend te praten .
Is er een zwaar stukje, heuvel, brug, tegenwind... dan is stand 2 ideaal om het euvel te neutraliseren. In deze stand rij je gemakkelijk rond de 35 km/u.
Stand 3 is vlammen vlot over de 40 per uur, het getal 47 is al op mijn scherm verschenen, maar dat is doortrappen! De wind giert door de helm, een bril is noodzakelijk, praten gaat helemaal niet meer !
Extra concentratie is wel nodig bij het voorbijsteken van andere fietsers, (die met de gsm in de hand zwalpend over het fietspad rijden), ook valt op hoe slecht de fietspaden zijn (putten, bulten, naden)en hoe belabberd het snoei- en maaiwerk is van hoog onkruid, bomen en hagen langs de weg (kop in kas houden is de boodschap)...
Naar het werk rij ik in stand 3 : doel zo snel mogelijk die 16 km overbruggen met een zo laag mogelijke inspanning, al kom ik nog een beetje bezweet aan. In vergelijking met de auto verlies ik 10 minuten wat veel beter is dan verwacht. Die 16 km kosten me dan wel 25 % batterijcapaciteit.
Toch een aantal probleempjes melden :
- tijdens het 2de ritje viel de ondersteuning uit! Melding "te hoge snelheid - speed to high" en op het scherm bleef de snelheid bevroren op 24.2 gelukkig nog 8 km te rijden, fietsen zonder ondersteuning kunnen ervaren en dat valt best mee. Na het openen van het batterijvak was alles terug normaal. Lesje geleerd en sleutel batterijvak nu altijd bij en al goed want deze fout is ondertussen nog 3 keer opgetreden.
- de update is toch uitgevoerd en ondertussen nog een andere error gekregen ook bij de andere ST2 (opgelost met het sleuteltje).
Bij Fiets! Herentals hadden ze nog nooit van deze foutmelding gehoord, ik wacht nog steeds op een antwoord.
Dit weekend staat tochtje naar Zeeland op het programma (als de weergoden het toestaan), dan eens uittesten hoe ver we hoofdzakelijk in ondersteuning 1 geraken, doel 80 km.