14.06.2016, 00:35
[QUOTE=Saisaku:
Heb de afgelopen weken nog geen Stromers gezien, juist één Specialized. En dan waren de verkopers bezig over een gemiddelde verkoop van 5 speed pedelecs per week... Waar verstoppen die zich dan??? [/QUOTE]
Ik heb mijn fiets nu twee en een halve week (280 km) en heb toch wel al wel wat Stromers gezien. Bij mijn eerste 'verre' tocht een tijdje kunnen aanhaken bij een groepje wielertoeristen waarvan er twee met een Stromer ST2 reden.
Vorige week woensdag moest ik vanuit Geel in Beerse zijn en aangezien het qua weersomstandigheden een van de beste dagen van dit jaar was de Stromer genomen. (12 minuten langer gereden dan met de auto over 25 kilometer.) In Beerse denk ik er ook twee gezien te hebben, maar dat was niet helemaal duidelijk (ze komen ook zo snel voorbij).
Toen ik in het terugrijden onder een van de doorgangen van de fietsrotonde aan de snelweg in Beerse/Lille stond om een muziekje te kiezen, kwam er ook een witte Stromer ST2 voorbij gestoven (rond 16.45 u). De 'bestuurder' droeg een zwarte helm en toen moest ik direct aan Laluc denken.
@ Saisaku Rijd jij ook via Lichtaart naar Beerse? Want wat voor ellendige fietspaden liggen er tussen de verschillende dorpskernen... Met een slot van 3,8 kilogram zwaar en mijn tweede batterij van 5 kilogram in mijn fietstassen krijgt de fiets daar toch echt wel serieuze klappen te verwerken. Fiets jij binnen de bebouwde kom op de weg (asfalt) in plaats van op het fietspad (slechte betonplaten of klinkers)? Zelf deed ik dat wel en kreeg toen door een wild gebarende buschauffeur de suggestie van op het slechte fietspad te gaan rijden.
Het voordeel aan de speed pedelec en het feit dat hij als bromfiets klasse B wordt beschouwd vind ik toch dat je binnen de bebouwde kom of plaatsen waar er een snelheidsbeperking geldt van 50 km/uur kan kiezen om op de rijbaan te fietsen wanneer de omstandigheden daar om vragen (slechte kwaliteit fietspad, veel onoverzichtelijke opritten, te dicht bij de huizen...) En wanneer het beter uitkomt beschouw je jezelf natuurlijk als een fiets (paadjes waar je eigenlijk niet in mag, eenrichtingsverkeer, wegomleidingen...), want je neemt niet meer plaats in dan een fiets.
Zo was er een omleiding voorzien van Gierle naar Lille wegen wegeniswerken. Fietsen en bromfietsen klasse A mochten van een deel van de weg gebruik maken om wel door te rijden. En dat doe je dan natuurlijk ook omdat je geen millimeter meer plaats inneemt dan een gewone fiets. Bij een aangepaste snelheid is er dan ook niets aan de hand... Handig is dat!
Heb de afgelopen weken nog geen Stromers gezien, juist één Specialized. En dan waren de verkopers bezig over een gemiddelde verkoop van 5 speed pedelecs per week... Waar verstoppen die zich dan??? [/QUOTE]
Ik heb mijn fiets nu twee en een halve week (280 km) en heb toch wel al wel wat Stromers gezien. Bij mijn eerste 'verre' tocht een tijdje kunnen aanhaken bij een groepje wielertoeristen waarvan er twee met een Stromer ST2 reden.
Vorige week woensdag moest ik vanuit Geel in Beerse zijn en aangezien het qua weersomstandigheden een van de beste dagen van dit jaar was de Stromer genomen. (12 minuten langer gereden dan met de auto over 25 kilometer.) In Beerse denk ik er ook twee gezien te hebben, maar dat was niet helemaal duidelijk (ze komen ook zo snel voorbij).
Toen ik in het terugrijden onder een van de doorgangen van de fietsrotonde aan de snelweg in Beerse/Lille stond om een muziekje te kiezen, kwam er ook een witte Stromer ST2 voorbij gestoven (rond 16.45 u). De 'bestuurder' droeg een zwarte helm en toen moest ik direct aan Laluc denken.
@ Saisaku Rijd jij ook via Lichtaart naar Beerse? Want wat voor ellendige fietspaden liggen er tussen de verschillende dorpskernen... Met een slot van 3,8 kilogram zwaar en mijn tweede batterij van 5 kilogram in mijn fietstassen krijgt de fiets daar toch echt wel serieuze klappen te verwerken. Fiets jij binnen de bebouwde kom op de weg (asfalt) in plaats van op het fietspad (slechte betonplaten of klinkers)? Zelf deed ik dat wel en kreeg toen door een wild gebarende buschauffeur de suggestie van op het slechte fietspad te gaan rijden.
Het voordeel aan de speed pedelec en het feit dat hij als bromfiets klasse B wordt beschouwd vind ik toch dat je binnen de bebouwde kom of plaatsen waar er een snelheidsbeperking geldt van 50 km/uur kan kiezen om op de rijbaan te fietsen wanneer de omstandigheden daar om vragen (slechte kwaliteit fietspad, veel onoverzichtelijke opritten, te dicht bij de huizen...) En wanneer het beter uitkomt beschouw je jezelf natuurlijk als een fiets (paadjes waar je eigenlijk niet in mag, eenrichtingsverkeer, wegomleidingen...), want je neemt niet meer plaats in dan een fiets.
Zo was er een omleiding voorzien van Gierle naar Lille wegen wegeniswerken. Fietsen en bromfietsen klasse A mochten van een deel van de weg gebruik maken om wel door te rijden. En dat doe je dan natuurlijk ook omdat je geen millimeter meer plaats inneemt dan een gewone fiets. Bij een aangepaste snelheid is er dan ook niets aan de hand... Handig is dat!