14.06.2016, 23:38
[/QUOTE]
@Jef - jij snelheidsduivel
De speedpedelecs geen te slechte naam geven hé
Zomaar over het asphalt schezen als het u beter uitkomt :-)
En anders even de heilige boon uithangen op het fietspad lol
Nee ik moet zeggen dat ik ook niet altijd even heilig ben - met momenten vroegtijdigvertrek aan een rood licht als de baan vrij is en in druk STILSTAAND autoverkeer er al eens tssdoor slingeren.
Maar verder probeer ik hoffelijk te zijn tov andere weggebruikers en zekers voetgangers en fietsers - aangepaste snelheid en niet nodeloos voorbij steken in druk fietsverkeer.
Bon gene preek: ik zie dat jij je ook kan druk maken in slechte fietspaden - Ik zoek daarom meestal de beste banen op en niet de 'kortste'
Mocht hettoch te 'hobble de sobbel' liggen, dan elektrische een standje lager, verzet standje lager en snelheid aanpassen.
Ps hoe is het met uw batterij - jij had een grote zekers?
En betreft de 22" versie vs uw stuurhouding.
Allé grtz
[/QUOTE]
Dat ik de speed pedelec een slechte naam geef, weet ik niet. Maar ik geloof wel dat ik niet de meest geschikte ambassadeur ben voor het gebruik van de speed pedelec en dat misschien zo nu en dan andere weggebruikers toch even een heel heel klein beetje schrikken - knipoog. Ook ik ben wel heel hoffelijk naar andere fietsers en voetgangers toe. Maar hoe harder andere auto-, bus-, en vrachtwagenchauffeurs schrikken, hoe groter de 'awareness' wordt rond deze nieuwe categorie van verkeersdeelnemers, denk ik dan maar.
Wat betreft de 22" kader, dat is een maat voor (twee keer) niets. Aangezien de balhoofdbuis niet is aangepast zit je gewoon iets verder van je stuur en meer niet. En met mijn 2.02 meter blijft het nog steeds alsof ik op een kinderfiets zit. Toen ik de fiets pas had, dacht ik dat ik het stuur zeker zou moeten laten verhogen, maar ik raak er toch een beetje aan gewend.
De grote batterijen bevallen op zich wel goed. Ik geloof dat ik het hier al eens heb uitgelegd maar ik ben van plan om de batterijen slechts te gebruiken tussen 80% opgeladen en 20% opgeladen omdat dat de levensduur van de batterij gemakkelijk verdubbelt. Bij 60% van hun capaciteit heb je 1200 Wh 'aan boord' - en 400 Wh reserve, je kunt ze immers wel gewoon 'leeg' rijden indien nodig.
Toch brengt dit toch ook enkele flinke nadelen met zich mee. Je moet de 5 kg van de tweede batterij altijd mee zeulen. En de manier waarop je de tweede batterij vervoert is ook niet onbelangrijk, zeker ook naar schokken toe. Ik heb goede fietstassen, maar die zijn zwart en wanneer de zon een beetje begint de schijnen warmen die heel snel hard op. En als je dan weet dat hitte nog schadelijker is dan laadcycli weet ik niet of ik aan het einde van de totale rit zoveel profijt heb gedaan, hoewel je natuurlijk verder kan rijden dan met een enkele batterij. Ach, we zien wel...
Wel heb ik de indruk dat de fiets met de ene batterij beter presteert dan met de andere, hoe vreemd dat ook klinkt...
Ook kan ik Laluc bijtreden dat de Stromer niet zonder gebreken komt. Ook bij mij is de ondersteuning al tweemaal helemaal uitgevallen. Gelukkig adviseerde de dealer me om het sleuteltje van het batterijcompartiment steeds mee te nemen. Ook vind ik de fiets wisselvallig. Ik heb nu al twee keer tijdens een rit het gevoel gehad dat de fiets 'inhoudt'. Alsof de handrem nog aanstaat of je een aanhanger hebt mee te sleuren, zo voelt het. De ondersteuning is dan super onregelmatig en dat is super frusterend. Het lijkt dan alsof er geen 'vrijloop' is op de motor, maar deze afremt. Op een ander forum las ik dat het kon liggen aan de koppelsensor en dat zelfs je fietstassen en de inhoud daarvan daar invloed op kunnen hebben. Om snel grote afstanden af te leggen, is de Stromer echt een geschikt monster. Maar om als een halve toerist met een slakkengangetje rond te kuieren heeft hij in mijn ogen meer moeite.
@Jef - jij snelheidsduivel
De speedpedelecs geen te slechte naam geven hé
Zomaar over het asphalt schezen als het u beter uitkomt :-)
En anders even de heilige boon uithangen op het fietspad lol
Nee ik moet zeggen dat ik ook niet altijd even heilig ben - met momenten vroegtijdigvertrek aan een rood licht als de baan vrij is en in druk STILSTAAND autoverkeer er al eens tssdoor slingeren.
Maar verder probeer ik hoffelijk te zijn tov andere weggebruikers en zekers voetgangers en fietsers - aangepaste snelheid en niet nodeloos voorbij steken in druk fietsverkeer.
Bon gene preek: ik zie dat jij je ook kan druk maken in slechte fietspaden - Ik zoek daarom meestal de beste banen op en niet de 'kortste'
Mocht hettoch te 'hobble de sobbel' liggen, dan elektrische een standje lager, verzet standje lager en snelheid aanpassen.
Ps hoe is het met uw batterij - jij had een grote zekers?
En betreft de 22" versie vs uw stuurhouding.
Allé grtz
[/QUOTE]
Dat ik de speed pedelec een slechte naam geef, weet ik niet. Maar ik geloof wel dat ik niet de meest geschikte ambassadeur ben voor het gebruik van de speed pedelec en dat misschien zo nu en dan andere weggebruikers toch even een heel heel klein beetje schrikken - knipoog. Ook ik ben wel heel hoffelijk naar andere fietsers en voetgangers toe. Maar hoe harder andere auto-, bus-, en vrachtwagenchauffeurs schrikken, hoe groter de 'awareness' wordt rond deze nieuwe categorie van verkeersdeelnemers, denk ik dan maar.
Wat betreft de 22" kader, dat is een maat voor (twee keer) niets. Aangezien de balhoofdbuis niet is aangepast zit je gewoon iets verder van je stuur en meer niet. En met mijn 2.02 meter blijft het nog steeds alsof ik op een kinderfiets zit. Toen ik de fiets pas had, dacht ik dat ik het stuur zeker zou moeten laten verhogen, maar ik raak er toch een beetje aan gewend.
De grote batterijen bevallen op zich wel goed. Ik geloof dat ik het hier al eens heb uitgelegd maar ik ben van plan om de batterijen slechts te gebruiken tussen 80% opgeladen en 20% opgeladen omdat dat de levensduur van de batterij gemakkelijk verdubbelt. Bij 60% van hun capaciteit heb je 1200 Wh 'aan boord' - en 400 Wh reserve, je kunt ze immers wel gewoon 'leeg' rijden indien nodig.
Toch brengt dit toch ook enkele flinke nadelen met zich mee. Je moet de 5 kg van de tweede batterij altijd mee zeulen. En de manier waarop je de tweede batterij vervoert is ook niet onbelangrijk, zeker ook naar schokken toe. Ik heb goede fietstassen, maar die zijn zwart en wanneer de zon een beetje begint de schijnen warmen die heel snel hard op. En als je dan weet dat hitte nog schadelijker is dan laadcycli weet ik niet of ik aan het einde van de totale rit zoveel profijt heb gedaan, hoewel je natuurlijk verder kan rijden dan met een enkele batterij. Ach, we zien wel...
Wel heb ik de indruk dat de fiets met de ene batterij beter presteert dan met de andere, hoe vreemd dat ook klinkt...
Ook kan ik Laluc bijtreden dat de Stromer niet zonder gebreken komt. Ook bij mij is de ondersteuning al tweemaal helemaal uitgevallen. Gelukkig adviseerde de dealer me om het sleuteltje van het batterijcompartiment steeds mee te nemen. Ook vind ik de fiets wisselvallig. Ik heb nu al twee keer tijdens een rit het gevoel gehad dat de fiets 'inhoudt'. Alsof de handrem nog aanstaat of je een aanhanger hebt mee te sleuren, zo voelt het. De ondersteuning is dan super onregelmatig en dat is super frusterend. Het lijkt dan alsof er geen 'vrijloop' is op de motor, maar deze afremt. Op een ander forum las ik dat het kon liggen aan de koppelsensor en dat zelfs je fietstassen en de inhoud daarvan daar invloed op kunnen hebben. Om snel grote afstanden af te leggen, is de Stromer echt een geschikt monster. Maar om als een halve toerist met een slakkengangetje rond te kuieren heeft hij in mijn ogen meer moeite.