17.06.2016, 21:37
Ik ben vandaag eindelijk eens een ST2 tegen gekomen, en er achter kunnen rijden. Was deze middag tussen 13u en 13u45 van Herentals naar Poederlee. Iemand van hier?
Ik heb hem spijtig genoeg geen goedendag kunnen gaan zeggen. Er is een duidelijk verschil tussen de ST1 en ST2! Hoe hard ik ook trapte, ik raakte moeilijk over de 40kmh en bleef zelfde hangen. Ik zag de ST2 steeds meer verder van mij weg rijden. Ik kon hem volgen tot op de baan richting Poederlee, daar raakte hij me kwijt. Daarvoor had al gekunnen als de lichten hem niet af en toe stil lieten staan. Eerste maal sinds ik de fiets heb dat er eenbeetje twijfel in mijn hartje sluipt, 'had ik dan toch niet voor de ST2 moete gaan?'... Ach, zet je er over en sneller trappen! Calorietjes mogen er gerust af!
@Jef: Ik gebruik meerdere routes naar het werk uit veiligheidsoverwegingen. Mijn 2 meestgebruikte (en kortste) routes zijn
* Olen - Herentals - Poederlee/Lille - Gierle - Beerse
* Olen - Lichtaart - Tielen - Gierle - Beerse
De eerste route is het meest aangename om te rijden. Fietspaden zijn tot in Lille over het algemeen redelijk goed onderhouden, maar wel langs één zijde van de weg. Eens je centrum van Lille uit rijdt is het gedaan. Tot in Gierle zijn het betonplaten die gemakkelijk enkele cm niveauverschil hebben tegenover elkaar. Men was er tot gisteren ook aan het werk, een deel van de autoweg is vernieuwd met asfalt, van de fietspaden zijn ze afgebleven. Dat terwijl de autoweg eigenlijk toch nog niet zo slecht was... In Gierle lag er tot voor kort dan, wat ik noem, een mountainbike pad ipv een fietspad. Vele putten en bulten op korte afstand, amper plaats voor voetgangers. Hier zijn ze nu aan het heraanleggen, en ik vermoed dat dat de werken zijn die jij aan haalde. Het werf is er wel zeer slecht aangelegd voor fietsers, gewoon gevaarlijk zelfs. Maar we krijgen er binnenkort een gebetoneerd fietspad voor in de plaats.
De twee route is inderdaad wat minder. Zoals je wel zult hebben gezien liggen de platen vaak schuin of met niveauverschillen. Ook gaten in het pad zijn vrij normaal. In de dorpskernen gaat het vaak dan weer goed (behalve Tielen), en van Lichtaart naar Olen zijn ze ook aan het heraanleggen. Eerste deel van Olen trekt ook op weinig, daarna gaat het weer goed tot aan het Shoppingpark, waar ze ook aan het heraanleggen zijn.
Ik rij bijna altijd op het fietspad. In Lille, Gierle, Tielen en Lichtaart moet je als fietser toch af en toe op de weg, en merk daar al dat wij er niet geduld worden door het autoverkeer. Heb het even geprobeerd, met het idee dat het veiliger was voor voetgangers (vaak steken ze eerst over voor ze naar achteren kijken), maar ik ben al enkele malen echt naar opzij gedreven door wagens. Ik heb dan ook gene ST2 waar je eventjes rustig 45kmh mee rijd, ik moet serieus trappen op mijne ST1s om boven de 40kmh te blijven. ;-)
Over de ondersteuning, ook mijne fiets heeft daar last van. Vooral in niveau 1. Ik ga binnenkort eens uittesten of fietszakken er inderdaad iets mee te maken zouden kunnen hebben... In mijn geval betwijfel ik dat het de sensoren zijn, deze controleer ik wekelijks.
Ik heb hem spijtig genoeg geen goedendag kunnen gaan zeggen. Er is een duidelijk verschil tussen de ST1 en ST2! Hoe hard ik ook trapte, ik raakte moeilijk over de 40kmh en bleef zelfde hangen. Ik zag de ST2 steeds meer verder van mij weg rijden. Ik kon hem volgen tot op de baan richting Poederlee, daar raakte hij me kwijt. Daarvoor had al gekunnen als de lichten hem niet af en toe stil lieten staan. Eerste maal sinds ik de fiets heb dat er eenbeetje twijfel in mijn hartje sluipt, 'had ik dan toch niet voor de ST2 moete gaan?'... Ach, zet je er over en sneller trappen! Calorietjes mogen er gerust af!
@Jef: Ik gebruik meerdere routes naar het werk uit veiligheidsoverwegingen. Mijn 2 meestgebruikte (en kortste) routes zijn
* Olen - Herentals - Poederlee/Lille - Gierle - Beerse
* Olen - Lichtaart - Tielen - Gierle - Beerse
De eerste route is het meest aangename om te rijden. Fietspaden zijn tot in Lille over het algemeen redelijk goed onderhouden, maar wel langs één zijde van de weg. Eens je centrum van Lille uit rijdt is het gedaan. Tot in Gierle zijn het betonplaten die gemakkelijk enkele cm niveauverschil hebben tegenover elkaar. Men was er tot gisteren ook aan het werk, een deel van de autoweg is vernieuwd met asfalt, van de fietspaden zijn ze afgebleven. Dat terwijl de autoweg eigenlijk toch nog niet zo slecht was... In Gierle lag er tot voor kort dan, wat ik noem, een mountainbike pad ipv een fietspad. Vele putten en bulten op korte afstand, amper plaats voor voetgangers. Hier zijn ze nu aan het heraanleggen, en ik vermoed dat dat de werken zijn die jij aan haalde. Het werf is er wel zeer slecht aangelegd voor fietsers, gewoon gevaarlijk zelfs. Maar we krijgen er binnenkort een gebetoneerd fietspad voor in de plaats.
De twee route is inderdaad wat minder. Zoals je wel zult hebben gezien liggen de platen vaak schuin of met niveauverschillen. Ook gaten in het pad zijn vrij normaal. In de dorpskernen gaat het vaak dan weer goed (behalve Tielen), en van Lichtaart naar Olen zijn ze ook aan het heraanleggen. Eerste deel van Olen trekt ook op weinig, daarna gaat het weer goed tot aan het Shoppingpark, waar ze ook aan het heraanleggen zijn.
Ik rij bijna altijd op het fietspad. In Lille, Gierle, Tielen en Lichtaart moet je als fietser toch af en toe op de weg, en merk daar al dat wij er niet geduld worden door het autoverkeer. Heb het even geprobeerd, met het idee dat het veiliger was voor voetgangers (vaak steken ze eerst over voor ze naar achteren kijken), maar ik ben al enkele malen echt naar opzij gedreven door wagens. Ik heb dan ook gene ST2 waar je eventjes rustig 45kmh mee rijd, ik moet serieus trappen op mijne ST1s om boven de 40kmh te blijven. ;-)
Over de ondersteuning, ook mijne fiets heeft daar last van. Vooral in niveau 1. Ik ga binnenkort eens uittesten of fietszakken er inderdaad iets mee te maken zouden kunnen hebben... In mijn geval betwijfel ik dat het de sensoren zijn, deze controleer ik wekelijks.