22.09.2016, 20:48
@ Berlin Leuk dat je altijd de nieuwkomers verwelkomt. Goed initiatief.
@ Gert
Ze kunnen het niet gaan verbieden want het is al verboden. Ze kunnen enkel het verbod gaan opheffen. Er is dus enkel winst te halen. Niet dat ik in de praktijk het jaagpad of de Ravels in de Oostkantons niet gebruik, maar ik vind het wel een interessante denkoefening. Wat als...
@ allen Qua ontmoediging denk ik eerder dat ze denken aan de +4 miljard euro aan accijnzen en de btw op diezelfde accijnzen die de fiscus elk jaar binnenharkt (min de kosten van de economische schade door de files en de gezondheidswinst van de fietsers zelf.)
Zolang de speed pedelec maar geen kilometerheffing moet betalen om die wegvallende kosten te dekken. Bij een gemiddeld verbruik van 7 liter diesel per 100 kilometer kom ik aan 5 cent per kilometer. Dat is redelijk, toch? Vrachtwagens betalen tot 25 cent per kilometer... (Ik geef toe, een beetje een onnozele berekening.)
Maar dat klinkt misschien allemaal nogal negatief, maar dat ben ik eigenlijk helemaal niet. Met de nieuwe maatregelen heb ik weinig problemen. Ik vind zelfs dat het de goeie kant op evolueert. En België blijft altijd een beetje een gezonde anarchie. En dat heeft ook wel wat charmes.
PS Ik vind zelfs dat er goede initiatieven worden genomen qua hernieuwbare energie. Zonet een thema-uitzending op de radio gehoord en was aardig onder de indruk. (Qua plannen althans.)
@ Gert
Ze kunnen het niet gaan verbieden want het is al verboden. Ze kunnen enkel het verbod gaan opheffen. Er is dus enkel winst te halen. Niet dat ik in de praktijk het jaagpad of de Ravels in de Oostkantons niet gebruik, maar ik vind het wel een interessante denkoefening. Wat als...
@ allen Qua ontmoediging denk ik eerder dat ze denken aan de +4 miljard euro aan accijnzen en de btw op diezelfde accijnzen die de fiscus elk jaar binnenharkt (min de kosten van de economische schade door de files en de gezondheidswinst van de fietsers zelf.)
Zolang de speed pedelec maar geen kilometerheffing moet betalen om die wegvallende kosten te dekken. Bij een gemiddeld verbruik van 7 liter diesel per 100 kilometer kom ik aan 5 cent per kilometer. Dat is redelijk, toch? Vrachtwagens betalen tot 25 cent per kilometer... (Ik geef toe, een beetje een onnozele berekening.)
Maar dat klinkt misschien allemaal nogal negatief, maar dat ben ik eigenlijk helemaal niet. Met de nieuwe maatregelen heb ik weinig problemen. Ik vind zelfs dat het de goeie kant op evolueert. En België blijft altijd een beetje een gezonde anarchie. En dat heeft ook wel wat charmes.
PS Ik vind zelfs dat er goede initiatieven worden genomen qua hernieuwbare energie. Zonet een thema-uitzending op de radio gehoord en was aardig onder de indruk. (Qua plannen althans.)