26.10.2016, 22:59
Bij de 983 Wh batterijen was in het begin het uur gewoonweg niet te veranderen.
En wat dat betreft heeft mijn fiets me vorige week nog verrast. Ook de recuperatie van de remenergie wordt blijkbaar per batterij apart geregeld. (Was de eerste keer sinds de aankoop dat ik de recuperatie gebruikte.)
Ik heb een maand geleden een e-mail gestuurd naar de technische dienst verkeer en mobiliteit wat men met de speed pedelec gaat doen in mijn stad. Zeker wat betreft de straten met beperkt eenrichtingsverkeer. Aangezien in een groot deel van het stadscentrum de snelheid wordt beperkt door een grote zone 30 lijkt het me mogelijk om de speed pedelec in beide richtingen toe te laten door middel van een sticker '+P'. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen.
Ook eens gevraagd of men niet kon sensibiliseren via het stadsmagazine over de plaatsen van bromfietsen en speed pedelecs op de rijweg binnen de bebouwde kom. Omdat daar toch niet altijd even veel begrip voor is. (Het ergste tot nu toe was een Nederlandse automobilist die uit tegengestelde richting kwam en bruusk uitzwenkte richting mij. En dat in België! Je zal maar worden aangereden door zo'n gladiool.)
Laatst nog een 'toeterende' en naar het slechte fietspad wijzende automobilist naast me gehad. Aangezien hij verderop stopte en ik behoorlijk kwaad was geworden maar even verhaal gaan halen. Bleek de brave man mij doodserieus te willen helpen omdat ik misschien het naastliggende fietspad niet had opgemerkt. (Dat weet ik na 32 jaar wel liggen, bedankt!) Op mijn vraag dat het er uiteindelijk op neer kwam dat hij zelf de wegcode niet kende maar wel wilde vertellen hoe anderen zich moesten gedragen in het verkeer knikte hij nog even 'ja' terwijl hij afdroop. Ach, het houdt het natuurlijk spannend...
@ Streumer Wat betreft het nummerplaatje: 'ook makkelijk te verwijderen bij speciale gelegenheden'. Je bedoelt dan toch niet het overtreden van de wet als speciale gelegenheid?
En wat dat betreft heeft mijn fiets me vorige week nog verrast. Ook de recuperatie van de remenergie wordt blijkbaar per batterij apart geregeld. (Was de eerste keer sinds de aankoop dat ik de recuperatie gebruikte.)
Ik heb een maand geleden een e-mail gestuurd naar de technische dienst verkeer en mobiliteit wat men met de speed pedelec gaat doen in mijn stad. Zeker wat betreft de straten met beperkt eenrichtingsverkeer. Aangezien in een groot deel van het stadscentrum de snelheid wordt beperkt door een grote zone 30 lijkt het me mogelijk om de speed pedelec in beide richtingen toe te laten door middel van een sticker '+P'. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen.
Ook eens gevraagd of men niet kon sensibiliseren via het stadsmagazine over de plaatsen van bromfietsen en speed pedelecs op de rijweg binnen de bebouwde kom. Omdat daar toch niet altijd even veel begrip voor is. (Het ergste tot nu toe was een Nederlandse automobilist die uit tegengestelde richting kwam en bruusk uitzwenkte richting mij. En dat in België! Je zal maar worden aangereden door zo'n gladiool.)
Laatst nog een 'toeterende' en naar het slechte fietspad wijzende automobilist naast me gehad. Aangezien hij verderop stopte en ik behoorlijk kwaad was geworden maar even verhaal gaan halen. Bleek de brave man mij doodserieus te willen helpen omdat ik misschien het naastliggende fietspad niet had opgemerkt. (Dat weet ik na 32 jaar wel liggen, bedankt!) Op mijn vraag dat het er uiteindelijk op neer kwam dat hij zelf de wegcode niet kende maar wel wilde vertellen hoe anderen zich moesten gedragen in het verkeer knikte hij nog even 'ja' terwijl hij afdroop. Ach, het houdt het natuurlijk spannend...
@ Streumer Wat betreft het nummerplaatje: 'ook makkelijk te verwijderen bij speciale gelegenheden'. Je bedoelt dan toch niet het overtreden van de wet als speciale gelegenheid?