11.04.2017, 17:58
@ Creurke
Het wiel gewoon draaien geeft een dynamo effect, de motor houdt dus wat tegen wat normaal is.
De sensorspanning, die bepaalt vanaf wanneer de motor mag beginnen trekken, kan je manueel ijken (kalibreren) via het service menu.
Deze waarde wordt bij het inschakelen van de fiets wel automatisch gefinetuned. Hij corrigeert zijn eigen dus telkens een beetje.
Als de fiets de neiging heeft om toch nog wat in te houden, kan je tijdens het inschakelen van de fiets heel lichtjes aan het zadel heffen zodat de spanning ietsje hoger kalibreert.
Verder goed om weten is dat de sensor vooral de trekkracht naar voren meet. Dat heeft als gevolg dat de motor het meest meehelpt als je van voor het kleine tankwiel gebruikt en vanachter de kleinere. Hoe kleiner (naar rechts) hoe meer trekkracht. Vooral in de bergen interessant om weten.
Het wiel gewoon draaien geeft een dynamo effect, de motor houdt dus wat tegen wat normaal is.
De sensorspanning, die bepaalt vanaf wanneer de motor mag beginnen trekken, kan je manueel ijken (kalibreren) via het service menu.
Deze waarde wordt bij het inschakelen van de fiets wel automatisch gefinetuned. Hij corrigeert zijn eigen dus telkens een beetje.
Als de fiets de neiging heeft om toch nog wat in te houden, kan je tijdens het inschakelen van de fiets heel lichtjes aan het zadel heffen zodat de spanning ietsje hoger kalibreert.
Verder goed om weten is dat de sensor vooral de trekkracht naar voren meet. Dat heeft als gevolg dat de motor het meest meehelpt als je van voor het kleine tankwiel gebruikt en vanachter de kleinere. Hoe kleiner (naar rechts) hoe meer trekkracht. Vooral in de bergen interessant om weten.